ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

در برابر آینده؛ کانسپت فوق مدرن لینکلن مدل L100 رونمایی شد

برند لوکس لینکلن از یک خودروی کانسپت بسیار زیبا و مدرن در گردهمایی پبل بیچ امسال رونمایی کرد. این کانسپت مدل L100 نام دارد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۵

برند لوکس لینکلن از یک خودروی کانسپت بسیار زیبا و مدرن در گردهمایی پبل بیچ امسال رونمایی کرد. این کانسپت مدل L100 نام دارد و در دسته خودروهای فستبک قرار می‌گیرد. با این مفهومی لینکلن ضمن ادای احترام به گذشته پرافتخار خود، سعی کرده خط مشی آینده و مسیری را که در سال‌های پیش رو طی خواهد نمود، به نمایش بگذارد.

لینکلن مدل L100

لینکلن مدل L مربوط به سال ۱۹۲۲ یکی از خودروهایی است که در طراحی کانسپت جدید این شرکت الگو قرار داده شده؛ البته پیدا کردن شباهت بین این خودروی کلاسیک و لینکلن مدل L100 بسیار سخت به نظر می رسد. شاید فاصله محوری طولانی و دو ردیف صندلی را بتوان تنها شباهت آنها دانست!

لینکلن مدل L100

همانند بسیاری از خودروهای مفهومی جدید، لینکلن مدل L100 هم به پیشرانه برقی مجهز شده است. به همین جهت بدنه آن تا حد امکان آیرودینامیک طراحی شده و ارتفاع کمی از زمین دارد. بدون شک خاص‌ترین ویژگی این خودرو در نمای بیرونی  نحوه باز شدن درهای آن است. این درها طول خیلی زیادی داشته و از گلگیرهای جلو تا انتهای خودرو امتداد پیدا کرده‌اند. مثل محصولات رولزرویس در های مفهومی لینکلن نیز خلاف جهت هم باز می‌شوند. جالب آنکه موقع باز شدن درها، سقف نیز بالا می‌رود تا ورود به کابین تسهیل شود.

لینکلن مدل L100

لینکلن مدل L100 و کابینی از آینده

کابین لینکلن مدل L100 خودروهای موجود در فیلم‌های علمی تخیلی را در ذهن تداعی می‌کند، زیرا خبری از فرمان و اجزای رایج در آن نبوده و بیشتر شبیه یک اتاق نشیمن است تا فضای داخلی وسیله نقلیه. به گفته لینکلن، کابین این مفهومی قابلیت شخصی سازی بالایی دارد و سرنشینان می توانند قسمت های مختلف را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنند.

برای ایجاد حسی مشابه با یک اتاق نشیمن، صندلی های جلوی لینکلن مدل L100 گردان طراحی شده و سرنشینان قادر هستند رودررو با یکدیگر به گفتگو بپردازند. به منظور دسترسی به تنظیمات مختلف و همچنین سرگرم کردن سرنشینان، یک نمایشگر لمسی بزرگ روی کنسول میانی تعبیه شده است. این نمایشگر علاوه بر آیتم های مختلف، بازی شطرنج هم دارد.

به غیر از نمایشگر دیجیتال روی کنسول میانی، کف اتاق لینکلن مدل L100 هم دارای یک صفحه دیجیتال سرتاسری است. این صفحه در همکاری با نورپردازی داخلی فضایی آرام و دلنشین برای سرنشینان رقم می‌زند.

لینکلن مدل L100

در رابطه با مشخصات فنی حرفی به میان نیامده و درباره فاکتورهای مثل مسافت قابل پیمایش، شتاب و سرعت اطلاعاتی در دست نیست. البته باید این را گفت که کانسپت لینکلن مدل L100 بیشتر یک تمرین طراحی بوده و در آن تاکیدی بر مشخصات فنی نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی