ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لوسید Air Sapphire با شتاب زیر 2 ثانیه معرفی شد؛ پاسخ دندان شکن به تسلا مدل S پلد با 1200 اسب بخار قدرت

لوسید Air Sapphire در هفته خودرویی مونته‌ری پرده برداری شد. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد پیشرانه قدرتمندتری داشته و عملکرد سریع‌تری دارد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

لوسید Air Sapphire در هفته خودرویی مونته‌ری پرده برداری شد. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد پیشرانه قدرتمندتری داشته و عملکرد سریع‌تری دارد. به گفته لوسید، شتاب این خودرو زیر ۲ ثانیه بوده و قادر است در زمانی زیر ۹ ثانیه مسافت یک چهارم مایل را طی کند. حداکثر سرعت آن هم ۲۰۰مایل یا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

لوسید Air Sapphire از یک پیشرانه سه موتوره بهره می‌برد. آرایش موتورها به این شکل است که هر کدام از چرخ‌های عقب به یک موتور مستقل متصل هستند. دو چرخ محور جلو هم به موتور سوم متصل شده‌اند. لوسید می‌گوید این سه موتور در مجموع بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

شرکت لوسید با تاسیس زیربرند Sapphire قصد دارد به تولید مدل های الکتریکی اسپرت و قدرتمند بپردازد

استارتاپ لوسید تاکید دارد صفر تا صد مایل یا صفر تا ۱۶۱ کیلومتر در ساعت نیازمند زمانی زیر ۴ ثانیه است. همچنین این شرکت مصر است که بگوید رکوردگیری‌های پیاپی در یک مسابقه درگ نیاز به انتظار برای خنک شدن باتری و پیشرانه ندارد.

لوسید Air Sapphire  در زمینه کنترل گشتاور و بهبود هندلینگ از فناوری‌های پیشرفته‌ای برخوردار است. بسته به شرایط، میزان گشتاور ارسالی به چرخ‌های عقب توسط هر یک از موتورها می‌تواند متفاوت باشد. همچنین در صورت عبور از یک پیچ تند، ترمز چرخ‌های داخل پیچ درگیر شده و بطور همزمان نیروی بیشتری به چرخ های بیرونی ارسال می‌شود تا شعاع گردش کاهش پیدا کند.

این تکنولوژی طبیعتا باعث تولید حرارت بیشتر می‌شود. به همین خاطر لوسید از مبدل‌های حرارتی جدید استفاده کرده و جریان مایع خنک کننده در محور عقب را افزایش داده است. این استارتاپ اضافه کرده سیستم مدیریت باتری در Air Sapphire قدرت بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارد.

همانگونه که از یک خودروی اسپرت انتظار می‌رود، سیستم تعلیق لوسید Air Sapphire در مقایسه با مدل استاندارد سفت‌تر بوده و تنظیمات کمک فنرها متفاوت است. علاوه بر این، در تنظیمات سیستم ترمز ضد قفل، سیستم مدیریت چسبندگی و پایداری و همچنین تنظیمات فرمان بازنگری‌هایی صورت گرفته است. ناگفته نماند دیسک‌های ترمز این نسخه به طور استاندارد از نوع کربن سرامیکی هستند.

لوسید Air Sapphire روی رینگ‌های پنج پره با ساختاری مشابه به حرف U حرکت می‌کند. این رینگ‌ها در نمای بیرونی خود یک صفحه فیبر کربنی دارند تا از نظر آیرودینامیک وضعیت بهتری داشته باشند. البته این صفحه جدا شدنی بوده و راننده می‌تواند آن را جدا کند. لاستیک‌ها هم ساخت میشلن و از نوع PS4S هستند.

در داخل کابین، صندلی‌های اسپرت اصلی‌ترین وجه تمایز لوسید Air Sapphire با نسخه‌های استاندارد است. این صندلی‌ها به صورت برقی در ۱۸ جهت قابل تنظیم بوده و دارای گرمکن، سردکن و ماساژور هستند.

محصول جدید استارتاپ لوسید ابتدا به طور اختصاصی با رنگ آبی کهربایی به فروش خواهد رسید.  در نسخه‌های اولیه پکیج موسوم به Stealth Look استاندارد خواهد بود.

تولید لوسید Air Sapphire  برای نیمه اول سال آینده برنامه ریزی شده و سفارشات مشتریان از ۲۳ آگوست ثبت می‌شود. علاقه‌مندان به این نسخه از سدان برقی Air باید حداقل ۲۴۹ هزار دلار اندوخته بانکی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی