ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوییک جایگزین تیبا
خودرو

کوییک در بازار جایگزین پراید و تیبا شد؛ ارزان‌ترین خودرو بازار بیش از 210 میلیون تومان قیمت دارد

با دستور سازمان ملی استاندارد کشور، خودروهای متعددی از جمله تیبا به سبب عدم رعایت الزامات و استانداردهای لازم، از دور خارج شده است.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۵

با دستور سازمان ملی استاندارد کشور، خودروهای متعددی از جمله تیبا به سبب عدم رعایت الزامات و استانداردهای لازم، از دور خارج شده و تولید آن‌ها برای همیشه متوقف می‌شود. بدین ترتیب با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، کوییک جایگزین تیبا شده و از این پس به عنوان خودروی کف قیمتی برای مقایسه با سایر محصولات موردسنجش قرار می‌گیرد. خودرویی که این روزها در ساده ترین نسخه در حدود 210 میلیون تومان قیمت دارد.

پراید به عنوان یک خودروی از دور خارج شده، هم‌اکنون با قیمتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود و تعداد محدودی از این ماشین به صورت صفر و کارنکرده در بازار وجود دارند. بنابراین نمی‌توان ارابه مرگ را به عنوان خودروی کف قیمتی در نظر گرفت.

خودروی ارزان‌قیمت بعدی، تیبا است که قیمتی حدود ۲۱۰ میلیون تومان دارد. با این حال به دستور سازمان ملی استاندارد، خودروهای متعددی همچون تیبا و پژو ۴۰۵ فاقد ایمنی و اعتبار لازم بوده و باید از خط تولید خارج شوند. به همین خاطر موجودی تیبا صفرکیلومتر نیز به زودی همانند پراید کاهش پیدا می‌کند. درنتیجه دیگر نمی‌توان به تیبا به عنوان یک خودروی کف قیمتی نگاه کرد.

محصول ارزان‌قیمت بعدی، کوییک است که در محدوده قیمت تیبا قرار دارد. بنابراین کوییک جایگزین تیبا به حساب می‌آید و از آنجا که فعلا مورد تأیید سازمان ملی استاندارد است، می‌توان آن را به عنوان خودروی کف قیمتی در نظر گرفت. به بیان بهتر، طی هفته‌های آینده کف قیمت بازار خودروهای داخلی با قیمت روز کوییک سنجیده می‌شود.

البته ساینا نیز جزو محصولات ارزان‌قیمت سایپا است که در حال حاضر قیمتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان دارد. اما این ماشین نیز در لیست خودروهای نامعتبر از لحاظ ایمنی قرار داشته و نمی‌تواند جایگزین تیبا باشد.

مدل‌های مختلفی از خودروی کوییک در بازار وجود دارد. در تاریخ ۳۰ مردادماه سال ۱۴۰۱، کوییک معمولی با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان و کوییک R با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. خودروی اقتصادی جدید سایپا، یعنی شاهین نیز با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی