ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت آکیورا Precision EV معرفی شد؛ اولین مدل برقی از نگاه شاخه لوکس هوندا

هفته خودرویی مونته‌ری قبلا یک همایش برای معامله خودروهای کلکسیونی بود، اما حالا شماری از جدیدترین خودروها در این رویداد معرفی می شوند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

هفته خودرویی مونته‌ری بیشتر به عنوان یک همایش برای معامله خودروهای کلکسیونی شناخته می‌شد. اما این گردهمایی در سال‌های اخیر به آرامی پوست‌اندازی کرده و در حال تبدیل شدن به مکانی برای رونمایی از خودروهای آینده است. کانسپت آکیورا Precision EV بهترین گواه برای این ادعا محسوب می‌شود. این کراس‌اوور الکتریکی با طراحی مدرن و پیشرانه سبز آمده تا خط مشی جدید برند لوکس ژاپنی را در معرض دید عموم قرار دهد.

کانسپت آکیورا Precision EV

آکیورا کراس‌اوور کانسپت خود را با عبارت «ستاره شمالی» توصیف نموده و طراحی آن را حاصل الهام گرفتن از تجمل، هنر و هماهنگی فرم و کارکرد کشتی‌های لوکس ایتالیایی می‌داند. این مفهومی خاص در واقع یک پروژه تحقیقاتی است که آینده محصولات برند آکیورا در عصر خودروهای برقی را شکل می‌دهد. به عبارت بهتر، این مفهومی پیش‌نمایشی از اولین مدل الکتریکی برند آکیورا را به نمایش می‌گذارد. این مدل یک شاسی‌بلند بوده و در سال 2024 از راه خواهد رسید.

کانسپت آکیورا Precision EV

در نمای روبرو، جلوپنجره موسوم به پنج ضلعی الماسی (Diamond Pentagon) تکامل یافته‌تر شده است. از آنجایی که آکیورا Precision EV از پیشرانه تمام الکتریکی بهره می‌برد، جلوپنجره ساختاری بسته داشته و فاقد هر گونه ورودی هواست. در عوض چراغ‌های LED کوچکی در این بخش نصب شده که الگوی خاصی را هنگام روشن شدن ایجاد می‌کنند.

کانسپت آکیورا Precision EV

چراغ‌های اصلی کماکان یادآور یک آکیورا هستند، به‌ویژه با در نظر گرفتن فرم خاص آنها. در نمای عقب نیز شاهد استفاده از فرمی مشابه هستیم و چراغ‌های جلو و عقب حالتی قرینه‌ای دارند. جالب اینکه چنین فرمی در رینگ‌ها نیز به نوعی مشاهده می‌شود. این رینگ‌ها بزرگ بوده و 23 اینچی هستند.

کانسپت آکیورا Precision EV

کانسپت آکیورا Precision EV از کابین بسیار مدرنی برخوردار است. بدون شک شکل عجیب و غریب داشبورد و فرمان اولین نکته‌ای است که در این بخش جلب توجه می‌کند. غربیلک فرمان از خودروهای فرمول یک اقتباس شده و بعید به نظر می‌رسد که در مدل تولید انبوه از چنین سبکی استفاده شود. داشبورد هم دو نمایشگر شفاف روی خود دارد. به گفته آکیورا در صورت انتخاب حالت رانندگی Instinctive Drive Mode گرافیک نمایشگر پشت فرمان مشابه با خودروهای مسابقه‌ای شده و المان‌ها با رنگ قرمز نشان داده می‌شوند.

کانسپت آکیورا Precision EV

در کنار مدرن بودن، ژاپنی‌ها تمام تلاش خود را کرده‌اند تعادلی مناسب بین کیفیت و دوستی با محیط زیست ایجاد کنند. صندلی‌ها این مفهومی روکش چرمی زیست‎ توده‌ای دارند و برخی از دکمه‌های کنترلی از مواد بازیافتی ساخته‌ شده‌اند. آکیورا تاکید دارد چوب‌ به کار رفته در کابین Precision EV از جنگل‌هایی که دارای مدیریت مسئولانه هستند، تامین شده است.

آکیورا Precision EV یک حالت دیگر با نام Spiritual Lounge دارد. با فعال شدن این حالت، فرمان به عقب رفته و رایحه‌ای آرام‌بخش در داخل کابین پخش می‌گردد. ضمن اینکه انیمیشن‌هایی برگرفته از زیر آب به وسیله نورپردازی داخلی به نمایش گذاشته می‌شود. آنطور که اعلام شده در این حالت سرنشینان می‌توانند رانندگی کاملا اتوماتیک را تجربه کنند. ناگفته نماند شرایط روحی راننده قابل تشخیص بوده و Precision EV توانایی انتخاب حالت رانندگی مناسب بر اساس داده‌های موجود را دارد.

کانسپت آکیورا Precision EV

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، آکیورا خود را برای تولید اولین خودروی برقی خود آماده می‌کند. این خودرو برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده و با همکاری جنرال موتورز توسعه می‌یابد. درباره مشخصات فنی این مدل اطلاعاتی در دست نیست، اما می‌دانیم که نمای ظاهری آن المان‌هایی از آکیورا Precision EV را در خود خواهد داشت. در رابطه با مشخصات فنی این کانسپت هم اطلاعاتی منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی