ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مهندس سابق اپل به سرقت اسرار تجاری پروژه خودروی این شرکت اعتراف کرد

کارمند سابق اپل، به سرقت اسرار تجاری «اپل کار» اعتراف کرد که می‌تواند تا ده سال زندانی و جریمه نقدی برایش به همراه داشته باشد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

«شیائولانگ ژانگ»، کارمند سابق اپل به سرقت اسرار تجاری مربوط به «اپل کار» اعتراف کرد. این اعتراف می‌تواند تا ده سال زندان و جریمه نقدی 250 هزار دلاری برای وی به همراه داشته باشد. دادگاه قرار است رای نهایی را در تاریخ 14 نوامبر (23‌ آبان‌ماه) صادر کند.

ژانگ در دسامبر 2015 توسط اپل استخدام شد تا روی پروژه تایتان (Titan) کار کند و نرم افزار و سخت افزاری برای خودروهای خودران این شرکت توسعه دهد. وی به عنوان عضوی از تیم، بردهای مدار را برای تجزیه و تحلیل داده‌های حسگر، طراحی و آزمایش می‌کرد و به همین دلیل اجازه دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی محرمانه اپل را داشت. در آوریل 2018، ژانگ اپل را ترک کرد و به استارتاپ چینی XMotors پیوست. به فاصله کوتاهی، اپل متوجه شد ژانگ اطلاعات محرمانه مربوط به سخت افزار اپل کار را به سرقت برده است.

سرقت اسرار تجاری اپل کار توسط مهندس سابق

دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده در ژوئیه 2018 ژانگ را به سرقت اسرار تجاری متهم کرد و وی مدت کوتاهی پس از تلاش برای ترک کشور درنهایت دستگیر شد. علاوه بر ده سال زندان، سرقت اطلاعات تجاری جریمه نقدی 250 هزار دلاری را نیز برای وی به دنبال خواهد داشت.

این مهندس سابق اپل در دادگاه فدرال سن خوزه به سرقت اسرار تجاری پروژه تایتان اپل اعتراف کرده است. زمانی که FBI ایالات متحده اولین بار در سال 2018 ژانگ را به اتهام سرقت اسرار تجاری دستگیر کرد، وی اعلام کرده بود که مرخصی گرفته و برای دیدن والدین خود به چین سفر کرده است. ولی در همان مقطع زمانی ژانگ به اپل اطلاع داده بود که دیگر با این شرکت همکاری نخواهد کرد.

در نهایت مشخص شد وی واقعا به چین بازگشته و در استارتاپ چینی مشغول فعالیت است. اپل ادعا می کند که در همان مقطع زمانی متوجه رفتارهای ضدونقیض ژانگ شده است. حال باید دید دادگاه درنهایت چه حکمی برای ژانگ درنظر می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱ شهریور ۱۴۰۱

    بار اول و دوم و هزارمشون هم نیست ذاتشون حقه بازی و دزدی از دسترنج دیگرانه عین parasite

مطالب پیشنهادی