ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جک دورسی و ایلان ماسک
کسب و کار

درخواست تیم حقوقی ایلان ماسک: جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر در دادگاه حاضر شود

تیم حقوقی ایلان ماسک از «جک دورسی»، مدیرعامل سابق توییتر درخواست کرده تا در دادگاه مربوط به خرید توییتر حاضر شود.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰


ایلان ماسک در تاریخ 17 اکتبر (25 مهرماه) باید در دادگاه حاضر شود تا وضعیت قرارداد خرید 44 میلیارد دلاری توییتر روشن شود. تیم حقوقی ایلان ماسک از «جک دورسی»، مدیرعامل سابق توییتر درخواست کرده تا در این دادگاه حاضر شود.

براساس حکم اخیر قاضی «کاتلین مک کورمیک»، تیم حقوقی ایلان ماسک اجازه دارد تا دو نفر دیگر یعنی «کیوان بیک‌پور»، مدیر محصول سابق توییتر که از سمت خود اخراج شد و «بروس فالک» که در همان روز اخراج کیوان بیک پور از توییتر خارج شد را به دادگاه دعوت کند.

ماجرای خرید توییتر توسط ایلان ماسک

اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری ایلان ماسک پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرد. هیئت مدیره این شرکت بعد از بررسی موضوع با پیشنهاد وی موافقت کرد و قرار شد ایلان ماسک توییتر را به ارزش 44 میلیارد دلاری خریداری کند. به فاصله کوتاهی ایلان ماسک پیشنهاد خرید را پس گرفت و اعلام کرد تعداد کاربران این شبکه اجتماعی کمتر از آن چیزی است که توییتر اعلام می‌کند و بسیاری از حساب‌های کاربری جعلی و فیک هستند.

طبق قرارداد اگر ایلان ماسک معامله را فسخ کند، باید یک میلیارد دلار غرامت به توییتر پرداخت کند و اگر بتواند ثابت کند اطلاعات ارائه شده از سوی توییتر موثق نیستند، موضوع شکل دیگری پیدا خواهد کرد. در نهایت کار ایلان ماسک و قرارداد خرید توییتر به دادگاه کشیده شده؛ دادگاهی که قرار است در مهرماه برگزار شود تا طرفین دعوی نقطه نظرات و دفاعیات خود را مطرح کنند.

درخواست تیم حقوقی ایلان ماسک از جک دورسی

جک دورسی در نوامبر سال گذشته برای دومین بار از سمت مدیرعاملی توییتر کنار رفت و هدایت شرکت را به «پاراگ آگراوال» سپرد. او اکنون در شرکت‌های Square و Block مشغول فعالیت است و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تلاش ایلان ماسک برای خرید توییتر را نیز دنبال می‌کند و گفته می شود آنها چت‌های خصوصی نیز با یکدیگر داشته‌اند.

باید دید جک دورسی چه اطلاعاتی دارد که ایلان ماسک نتوانسته با ارسال پیام به این اطلاعات دست پیدا کند. وقتی پای میلیاردها دلار در میان است، تیم حقوقی هر کاری انجام می‌دهد تا پیروز میدان شود و حالا ظاهرا تیم حقوقی ایلان ماسک درخواستی برای جک دورسی ارسال کرده و از وی خواسته در دادگاه حاضر شود. در این درخواست فهرستی از اطلاعات از جک دورسی مدیرعامل سابق توییتر خواسته شده است.

برای مثال از وی خواسته شده تا  اسناد و اطلاعات مربوط به خرید و فروش سهام شرکت توسط هیات مدیره که حاوی اطلاعات کاربردی برای دادگاه است، ارائه شود. همچنین تیم حقوقی ایلان ماسک در درخواست خود از جک دورسی خواسته‌ تا اسناد و اطلاعاتی که منعکس‌کننده حساب‌های جعلی و استفاده از بات‌ها هستند یا حتی اطلاعاتی که اشاره‌ای به این موضوع دارند را همراه خود در دادگاه بیاورد.

به علاوه از جک دورسی خواسته شده تا هرگونه اسناد و اطلاعاتی در مورد تعداد کاربران فعال روزانه توییتر که از آنها کسب درآمد می‌کند یا همان mDAU را ارائه دهد. همچنین جک دورسی لازم است هرگونه اطلاعات و اسناد مربوط به کسب درآمد این شرکت از کاربران روزانه فعال، ماهانه فعال یا تعاملات تبلیغاتی که می‌تواند به نفع ایلان ماسک در دادگاه باشد را ارائه دهد. برای مثال شناسایی و برچسب‌گذاری حساب‌های هرزنامه و فیک و اطلاعات مرتبط با این حساب‌ها می‌تواند برای دادگاه مفید باشد.

باید دید جک دورسی چه اطلاعاتی را همراه خود به دادگاه می‌آورد و آیا اسناد مربوطه می‌توانند روند دادگاه را به نفع ایلان ماسک جلو ببرند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی