ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مذاکره با خودروسازان چینی و هندی؛ ابلاغ آیین نامه واردات خودرو یک هفته دیگر به تاخیر افتاد

قانون ممنوعیت واردات خودرو با پایان اردیبهشت ‌ماه منقضی شد و علیرغم گذشت سه ماه هنوز آیین نامه تازه نیز ابلاغ نشده است.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۵

قانون ممنوعیت واردات خودرو با پایان اردیبهشت ‌ماه منقضی شد. علیرغم ابلاغ قانون و تدوین بندهای مربوط به ورود خودروهای خارجی به ایران، تصویب آیین ‌نامه دچار تأخیر قابل‌ ملاحظه‌ای شده است و با آنکه قرار بود شنبه هفته جای رسانه ای شود، بار دیگر با تاخیر مواجه شده و ابلاغ آن به هفته آینده موکول شده است. به گفته سخنگوی دولت، در این راستا مذاکراتی با خودروسازان چینی و هندی و شرکت تویوتا در حال انجام است که البته نتیج آن هنوز روشن نیست!

امید قالیباف با اشاره به پیگیری‌های وزارت صمت برای عملیاتی شدن آیین نامه واردات خودرو اعلام کرد: «جزئیات آیین نامه اجرایی واردات خودرو به زودی یعنی ظرف یک هفته آینده رسانه‌ای خواهد شد. با کشورهای مختلف برای واردات رایزنی شده است. هدف‌ گذاری واردات هم برای کم درآمدها است و دو سقف 10 و 20 هزار دلار تعیین شده است. بنابراین خودروی وارداتی بالای 20 هزار دلار نخواهیم داشت.»

هدف گذاری واردات خودرو برای دهک‌های پایین است و تا 20 هزار دلار برنامه ‌ریزی‌شده است.

وی در مورد آیین نامه ادامه داد: «خودروسازان خودشان نیز با شرکت‌های خودروساز دنیا مذاکره کردند، اما 70 درصد تقاضای خودرو برای سه دهک کم درآمد است و برنامه ‌ریزی ما برای واردات خودرو‌های ارزان قیمت اقتصادی است که از کیفیت خوبی هم برخوردارند.

قالیباف با تاکید بر این که استاندارهای 85 گانه و حتی بیشتر حتما باید برای خودروهای وارداتی پاس شود، گفت: «باید به این نکته توجه شود که خودروهای اقتصادی بی کیفیت و زشت نیستند، بلکه با کیفیت و مناسب هستند. 50 درصد تقاضا در دنیا را خودروهای اقتصادی تشکیل می‌دهد و خودروسازانی که در اشل جهانی کار می‌کنند هم روی دهک 10 برنامه ریزی نمی‌کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی