ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلترینگ شکست خورده تلگرام
تکنولوژی

ایده بنیانگذار تلگرام: راه‌اندازی حراجی نام‌های کاربری پرطرفدار با روش مشابه قراردادهای NFT

بنیانگذار تلگرام ایده جالب حراج نام‌های کاربری پرطرفدار در این شبکه اجتماعی را با روشی مشابه قراردادهای هوشمند NFT مطرح کرد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

«پاول دوروف»، بنیانگذار تلگرام ایده جالبی را مطرح کرده که به موجب آن کاربران می‌توانند نام‌های کاربری پرطرفدار در تلگرام را با روشی مشابه قراردادهای هوشمند NFT خرید و فروش کرده و حراجی برگزار کنند.

ایده حراج نام‌های تجاری پرطرفدار تلگرام، پس از موفقیت حراج نام دامنه شبکه TON توسط پاول دوروف مطرح شده است. بنیانگذار تلگرام می‌گوید این پیام‌رسان با بیش از 700 میلیون کاربر در حراج نام‌های کاربری پرطرفدار می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد و کاربران می‌توانند برخی نام‌های کاربری مربوط به کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی را به روشی مشابه قراردادهای هوشمند NFT به حراج بگذارند.

پیشنهاد حراج نام‌های کاربری تلگرام توسط پاول دوروف

پاول دوروف در پیامی در گروه تلگرام شخصی خود در تاریخ 23 آگوست (1 شهریور) خاطر نشان کرد که از موفقیت حراجی TON برای نام دامنه و کیف پول متاثر شده و حالا این پیشنهاد را پس از موفقیت حراجی نام دامنه توسط شبکه باز (TON) مطرح کرده است. پروژه بلاکچین، سرویس TON DNS را راه‌اندازی کرده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا نام‌های قابل خواندن توسط انسان را به کیف پول‌های رمزنگاری، قراردادهای هوشمند و وب سایت‌ها در اواسط ژوئیه اختصاص دهند.

دوروف می‌گوید تلگرام می‌تواند از فناوری مشابه برای راه‌اندازی بازار جدیدی استفاده کند که می‌تواند برای خرید و فروش آدرس‌های پرطرفدار از آن استفاده کند. همچنین او اضافه می‌کند که سایر عناصر اکوسیستم تلگرام از جمله کانال‌ها، استیکرها و ایموجی‌ها نیز می‌توانند بعدا بخشی از این بازار شوند.

اولین حراجی‌ TON DNS در تاریخ 30 ژوئیه آغاز شد و به موفقیت خوبی دست پیدا کرد. شبکه TON از زبان برنامه‌نویسی FunC برای ماشین مجازی TON و برای راه‌اندازی قراردادهای هوشمند خاص روی بلاکچین استفاده می‌کند. اگر تلگرام بخواهد چنین سیستمی را راه‌اندازی کند، به احتمال زیاد بر اساس همین استاندارد پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی