ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توافق اپل و ال‌جی در زمینه حق اختراع
تکنولوژی

ظاهرا اپل برای توافق بلندمدت بر سر پتنت‌ها، نیم میلیارد دلار به ال‌جی هزینه پرداخت کرده است

طبق گزارشی جدید، اپل برای یک توافق 10 ساله بر سر حق پتنت‌ها با ال‌جی، نزدیک به 600 میلیون دلار هزینه کرده است.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۵

حدود چهار ماه پیش ال‌جی اعلام کرد مبلغی را جهت حق ثبت اختراع‌های خود دریافت کرده با این حال از بیان این که مشتری این حق اختراع که بوده، چه مبلغی بین آنها رد و بدل شده و اینکه خود حق اختراع مذکور چه بوده، امتناع کرد. اما حالا مشخص شده که یکی از شرکت‌هایی که به ال‌جی پول پرداخت کرده، اپل بوده است.

طبق گزارش TheElec، ظاهرا این شرکت فناوری کره‌ای مبلغ 890 میلیارد وون (662.2 میلیون دلار) را از دو کمپانی دریافت کرده است. به گفته منابع آگاه 800 میلیارد وون (595.4 میلیون دلار) از مبلغ مذکور توسط اپل پرداخت شده است. البته همچنان مشخص نیست که باقی‌مانده این مبلغ از سوی چه کسی یا شرکتی پرداخت شده است.

گزارش در ادامه حاکی از آن است که ال‌جی الکترونیک و اپل وارد یک توافق بلند‌مدت ده ساله در زمینه حق اختراع شده‌اند؛ امری که به خودی خود بین شرکت‌های عظیم چند ملیتی مرسوم است. حق اختراع‌های موجود در این توافق نیز می‌توانند «بسیاری از اختراعات مهم و استاندارد» را شامل شوند.

توافق اپل و ال‌جی در زمینه حق اختراع

توافق اپل و ال‌جی بر سر حق پتنت

لازم به ذکر است از آنجایی ال‌جی از کسب و کار گوشی‌های هوشمند خارج شده، تعهدات پرداختی‌اش به اپل در زمینه توافق مجوز متقابل دچار تغییر شد، بنابراین مبلغی که از سوی اپل پرداخت شده ظاهرا جهت جبران مابقی یک توافق مجوز متقابل پیشین در زمینه حق اختراع است.

همچنین گزارش TheElec در ادامه عنوان می‌کند ال‌جی حق اختراع‌های مهم و استاندارد متعددی را در اختیار دارد و احتمال می‌رود که این کمپانی کره‌ای در پی توافق با یک غول فناوری دیگر کره‌ای یعنی سامسونگ هم باشد.

در پایان باید گفت با اینکه ال‌جی از صنعت گوشی هوشمند خارج شده اما برخی از شرکت‌های وابسته آن نظیر «ال‌جی اینوتک» و «ال‌جی دیسپلی» همچنان در زمینه تامین ماژول‌های دوربین و نمایشگر برای مشتریانی چون اپل فعالیت دارند و طبیعی است که نام این شرکت همچنان در بازار موبایل مطرح شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی