ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

منازل شناور شرکت اوشن بیلدرز
علمی

دوستدار محیط زیست و هوشمند؛ ساخت خانه‌های شناور 1.5 میلیون دلاری در پاناما

کمتر کسی می‌تواند در برابر زندگی در این منازل مقاومت کند.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

شرکت «اوشن بیلدرز» واقع در پاناما که متخصص ساخت فناوری‌های نوآورانه دریایی است، به تازگی از طرحی ساختارشکنانه رونمایی کرده که هر سه گزینه خانه‌های شناور، تجمل و فناوری خانه‌های هوشمند را گرد هم آورده است.

خانه‌های این پروژه که به عنوان «نخستین منازل ترمیم‌‌گر محیط زیست در سطح جهان» از آن‌ها یاد می‌شود، می‌توانند از 295.000 دلار تا 1.5 میلیون دلار قیمت داشته باشند و هم اکنون در «لینتون بی مارینا» واقع در سواحل شمالی پاناما در حال ساخت هستند.  

خانه‌های مذکور توسط «کوئن اولتیوس»، معمار هلندی و تیمش در «واتراستدیو» طراحی شده‌اند که از سه مدل SeaPod جهت زندگی دریایی، GreenPod جهت استفاده در خشکی و در نهایت مدل EcoPod که یک گزینه اقتصادی است، تشکیل شده‌اند.

منازل شناور شرکت اوشن بیلدرز

خانه‌های شناور در پاناما

 لازم به ذکر است مدل گران‌تر این مجموعه از خانه‌های شناور یعنی SeaPod دارای مساحتی برابر با 73 متر مربع است و یک اتاق پذیرایی، یک اتاق خواب به همراه آشپزخانه و سرویس بهداشتی را در بر می‌گیرد. خود سازه در ارتفاع 3 متری سطح آب قرار می‌گیرد و پنجره عریض آن نمایی 360 درجه از اقیانوس را فراهم کند.

به گفته اوشن بیلدرز در کنار طراحی مینیمال و زیبا، فناوری‌های بسیاری در این منازل به کار گرفته خواهند شد. برای مثال تمام ساکنین می‌توانند از طریق پوشیدن حلقه‌های هوشمند قفل در منازل خود را باز و بسته کنند، فضولات سرویس بهداشتی به صورت خودکار سوزانده خواهند شد و یا سفارشات و خرید‌های ساکنین با پهپاد جا‌به‌جا خواهند شد و در ادامه بسیاری از فناوری‌های آینده‌نگرانه دیگر نیز به آنها افزوده خواهد شد.

خانه‌های دریایی شرکت اوشن‌ بیلدرز
خانه‌های دریایی شرکت اوشن‌ بیلدرز
خانه‌های دریایی شرکت اوشن‌ بیلدرز

مقامات این شرکت در رابطه با فرایند فروش خانه‌ها خوش‌بین هستند و بر این باورند که پروژه در زمان تکمیل مشتریان زیادی خواهد داشت زیرا امروزه خانه‌های این سبکی تنها مختص استفاده‌های تفریحی نیستند و از آنجایی که دورکاری به یک امر مرسوم تبدیل شده، منازل مذکور هم می‌توانند علاوه بر محل زندگی، مکانی آرام‌بخش و زیبا برای کار کردن هم باشند.

گفته شده اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، خریداران 100 منزل نخست پروژه اوشن بیلدرز قادر خواهند بود تا پایان سال 2023 به منازل شناور خود نقل مکان کنند. همچنین ساخت هزار نمونه دیگر از این خانه‌ها نیز برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است.   

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی