ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتظارات اپل از آیفون 14 پرو مکس
تکنولوژی

آیفون 14 پرو مکس احتمالا به محبوب‌ترین گوشی جدید اپل در 2022 تبدیل می‌شود

ظاهرا اپل قصد دارد سری آیفون 14 را با استراتژی تازه‌ای روانه بازار کند تا کاربران بیشتر به خرید مدل‌های پرو ترغیب شوند.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۵

داده‌های مرتبط با تولید و آماده‌سازی پنل‌ نمایشگرهای به کار رفته در سری آیفون 14 حاکی از آن هستند که اپل طی پاییز پیش‌رو، در انتظار تقاضایی بالا برای مدل‌های پرو از این سری است.

گفتنی است طبق شایعات و گمانه‌زنی‌های موجود، تمرکز تغییرات این نسل به جای مدل پایه روی نسخه پرو قرار دارد. از سوی دیگر اپل نیز برنامه دارد تا فروش کلی خود را به سوی مدل‌های جدید متمایل کند، دو امری که خود به تنهایی می‌توانند در فروش بالای آیفون 14 پرو تاثیرگذار باشند.

همینطور با استناد به اطلاعات منتشر شده توسط «راس یانگ»، تحلیلگر شناخته شده حوزه نمایشگر به نظر می‌رسد تامین‌کنندگان اپل تمرکز خود را روی تولید پنل برای مدل‌های پرو قرار داده‌اند.

به ادعای یانگ مدل آیفون 14 پرو مکس 28 درصد پنل‌های تولید شده را به خود اختصاص داده، مدل‌های پایه و پرو نیز صاحب 26 درصد از پنل‌های تولیدی هستند و در نهایت تنها 19 درصد از پنل‌های ساخته شده به مدل مکس تعلق دارند.

انتظارات اپل از آیفون 14 پرو مکس

اطلاعات تکمیلی از سری آیفون 14

در ادامه ظاهرا تولید کلی این سری نیز بدین گونه است که 29 درصد از مجموع گوشی‌های تولید شده مدل پرو مکس خواهند بود و تنها 21 درصد آنها مدل مکس هستند.

با وجود این آمار تایید نشده، یانگ همچنان در خصوص عملکرد مدل مکس در بازار خوش‌بین است و عقیده دارد که شاید در ابتدای عرضه، تب بازار مشتریان را به سوی مدل‌های پرو بکشاند اما این میزان تقاضا با گذشت دوره‌ای رنگ خواهد باخت.

این امر در حالی خواهد بود که طبق احتمالات موجود مدل پایه آیفون در مقایسه با نسخه پرو از بروزرسانی‌ها و ویژگی‌های کمتری برخوردار خواهد بود، برای مثال آیفون 14 از تراشه A15 بهره خواهد برد در حالی که مدل پرو به تراشه A16 مجهز خواهد شد.

انتظارات اپل از آیفون 14 پرو مکس

گفته شده مدل‌های پرو حتی تغییرات بیشتری را هم پشت سر می‌گذارند و مواردی نظیر حفره‌های نمایشگر، قابلیت نمایشگر همیشه روشن و جایگزینی حسگر دوربین 12 مگاپیکسلی با یک سنسور 48 مگاپیکسلی را شامل می‌شوند.

در پایان باید گفت به نظر می‌رسد این سیاست اپل مبنی بر فراهم کردن قابلیت‌های بیشتر در مدل‌های پرو عامدانه و جهت هل دادن مشتریان به سوی خرید نسخه‌های رده بالا است. به هر صورت باید حداقل تا پاییز صبر کنیم و ببینیم بازار چه واکنشی به این استراتژی نشان خواهد داد.   

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی