ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لامبورگینی اوروس پرفورمانته با 666 اسب بخار قدرت معرفی شد؛ سوپر SUV به سبک ایتالیایی

همانند سایر مدل‌‎های پرفورمانته، در این نسخه از اوروس هم سنت‌آگاتایی‌ها بر قدرت بیشتر، وزن کمتر و عملکرد بهتر تمرکز کرده‌اند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۵

لامبورگینی از اوروس پرفورمانته رونمایی کرد. همانند سایر مدل‌‎های پرفورمانته، در این نسخه از اوروس هم سنت‌آگاتایی‌ها بر قدرت بیشت (666 اسب بخار)، وزن کمتر و عملکرد بهتر تمرکز کرده‌اند. با توجه به این موضوع، لامبورگینی اوروس پرفورمانته سریع‌تر از مدل استاندارد بوده و حجم بالاتری از آدرنالین را وارد خون می‌کند!

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

مشخصات فنی لامبورگینی اوروس پرفورمانته

با بازنگری‌های مختلف در موتور 4 لیتری V8 توئین توربو، قدرت خروجی آن حالا به 666 اسب بخار می‌رسد؛ این رقم در مقایسه با حالت استاندارد 16 واحد بیشتر است. علی‌رغم افزایش قدرت، گشتاور ثابت باقی مانده و مثل قبل برابر با 850 نیوتن متر است.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته
با معرفی رقیبی مثل استون مارتین DBX و در راه بودن فراری پوروسانگوئه، رونمایی از لامبورگینی اوروس پرفورمانته چندان جای تعجبی ندارد.

تجویز رژیم لاغری، وزن لامبورگینی اوروس پرفورمانته را 47 کیلوگرم کاهش داده ست. به موازات افزایش قدرت و کاهش وزن، شتاب صفر تا صد هم 0.3 ثانیه بهبود یافته است. این کراس‌اوور اسپرت حالا صفر تا 100 را در عرض 3.3 ثانیه طی می‌کند. مثل گشتاور، در حداکثر سرعت هم تغییری رخ نداده و در مسیر مستقیم امکان دستیابی به نهایت سرعت 306 کیلومتر در ساعت وجود دارد. از این نظر لامبورگینی اوروس پرفورمانته در پس استون مارتین DBX قرار می‌گیرد، چرا که حداکثر سرعت کراس‌اوور 707 اسب بخاری انگلستانی‌ها 310 کیلومتر در ساعت است.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته
نکته عجیب اینکه نسخه مخصوص بازار چین قدرت کمتری دارد و خروجی موتور به خاطر قوانین مربوطه به 640 اسب بخار محدود است.

تغییرات ظاهری برای عملکرد بهتر

لامبورگینی اوروس پرفورمانته 20 میلیمتر ارتفاع کمتری دارد و عرض محورهای آن به اندازه 16 میلیمتر رشد کرده است. برای جبران این افزایش عرض، مهندسان لامبورگینی به سراغ لبه‌های گلگیر بزرگ‌تر رفته‌اند. جنس این لبه‌ها از فیبرکربن است.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

در داخل گلگیرهای متورم لامبورگینی اوروس پرفورمانته، رینگ‎‌های بزرگ 22 اینچی با پیچ‌های تیتانیومی جا خوش کرده‌اند. البته امکان سفارش رینگ‌های 23 اینچی برای مشتریان وجود دارد. تایرها هم ساخت شرکت پیرلی و از نوع تروفی R هستند.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

نکته جالب اینکه نسخه پرفورمانته 25 میلیمتر طول بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارد. علت این امر، جایگزینی سپرهای استاندارد با سپرهای جدید و متفاوت است. به غیر از سپرها، در اسپویلر سقفی هم تغییراتی جزئی به چشم می‌خورد. لامبورگینی می‌گوید به لطف تیغه‌های فیبرکربنی، اسپویلر جدید 38 درصد نیروی رو به پایین بیشتری تولید می‌کند. ضمن اینکه در مقایسه با اوروس استاندارد، میزان نیروی رو به پایین تولیدی در اوروس پرفورمانته 8 درصد بیشتر است.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

لامبورگینی اوروس پرفورمانته بصورت استاندارد از اگزوزهای ساخت آکراپوویچ بهره می‌برد. تعداد قطعات فیبرکربنی آن هم بیشتر است. در این نسخه به لطف دیفرانسیل جدید، توزیع گشتاور بهینه‌تر بوده و چرخش چرخ‌های محور عقب هم سریع‌تر از قبل است. علاوه‌بر این‌ها، لامبورگینی با بازنگری در سیستم فرمان چرخ‌های جلو آن را از نو تنظیم کرده است.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

حالت رانندگی مخصوص جاده‌های خاکی

تازه‌ترین محصول سنت‌آگاتایی‌ها از یک حالت رانندگی اضافی برخوردار است. این حالت رالی نام دارد و همانطور که قابل حدس است، در جاده‌های خاکی می‌توان از آن کمک گرفت. به منظور عملکرد بهتر در چنین مسیرهایی، سیستم ضد واژگونی و تعلیق لامبورگینی اوروس پرفورمانته نیز ارتقا یافته‌اند. بد نیست بدانید دو سال قبل و با کانسپت ST-X، این شرکت تمایل خود را برای عرضه نسخه آفرودی‌تر اوروس نشان داده بود.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

تغییران محدودتر در داخل کابین

در داخل کابین، دامنه تغییرات بسیار محدودتر است. اما با کمی دقت می‌توان به دوخت‌ شش ضلعی صندلی‌ها، گرافیک متفاوت نمایشگرها و همچنین پکیج Dark پی برد. مثل سابق لامبورگینی از طریق طرح Ad Personam لیست بلندی از انواع آپشن‌های سفارشی را دربرابر مشتریان اوروس پرفورمانته قرار می‌دهد. دستگیره‌های قرمز درها، پلاک‌های اختصاصی برای رکاب‌ها، تزئینات آلومینیومی و روکش‌های چرمی و آلکانتارا برخی از این موارد هستند.

لامبورگینی اوروس پرفورمانته

لامبورگینی اوروس پرفورمانته در ایالات متحده با پرداخت 260,676 دلار قابل خرید خواهد بود. ناگفته نماند اوروس پرفروش‌ترین محصول لامبورگینی به شمار می‌رود. این کراس‌اوور اسپرت از ابتدای ورود به بازار و در عرض چهار سال بیش از 20 هزار مشتری را جذب کمپانی کرده است. استقبال چشمگیراز این خودرو، لامبورگینی را به رکورد فروش 5,090 خودرو در نیمه نخست سال 2022 نائل کرده است. با چنین رکوردی لامبورگینی بهترین شش ماهه تاریخ خود را از نظر فروش ثبت کرده است. بد نیست بدانید 61 درصد از آمار فروش کلی کمپانی به اوروس تعلق دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی