ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پرداخت غرامت 1.7 میلیارد دلاری توسط فورد به خاطر ضعف ایمنی وانت F-250

دادگاهی در جورجیا کمپانی فورد را به پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار غرامت پرداخت کرد. در این پرونده که به یک تصادف منجر به مرگ مربوط می شود، فورد از سوی دادگاه مقصر شناخته شده است. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

دادگاهی در جورجیا کمپانی فورد را به پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار غرامت پرداخت کرد. این پرونده به یک تصادف منجر به مرگ مربوط می شود و دادگاه فورد را درعواقب تلخ آن دارای قصور می‌داند، چرا که براساس شواهد موجود، فورد از ضعف ایمنی سقف این مدل وانت آگاهی داشته و اقدامی برای رفع آن نکرده است. البته خودروساز آمریکایی با درخواست فرجام خواهی تلاش می کند رای صادره را تغییر دهد.

ماجرا به آوریل سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد. ملوین هیل ۷۲ ساله و همسرش ونسیل هیل ۶۲ ساله هنگام رانندگی با یک دستگاه پیکاپ فورد F-250 مدل ۲۰۰۲ تصادف کرده و جان خود را از دست می دهند. پس از این حادثه دو فرزند خانواده با نام های کیم و آدام علیه فورد شکایت می‌کنند. آنها ادعا می‌کنند ضعف ایمنی در ناحیه سقف خودرو عامل اصلی در مرگ والدین‌شان بوده است.

فورد

یکی از وکیل مدافعان پرونده از سقف فورد F-250 شدیدا انتقاد کرده است. او در این مورد گفته سقف F-250 به قدری ضعیف است که فکرش را هم نمی کرد چنین پیکاپ غیر امنی وارد خیابان‌ها شود. پس از تشکیل پرونده، وکلای حقوقی با بررسی سوانح مشابه حدود ۸۰ تصادف مشابه را پیدا کرده‌اند. در تمامی این تصادفات سرنشینان به خاطر شکاف سقف، یا جان خود را از دست داده‌اند و یا صدماتی جدی دیده‌اند.

اخطار به فورد، سایر خودروسازان و دارندگان F-250

وکلای این پرونده معتقدند رای صادره از سوی دادگاه جورجیا می‌تواند یک اخطار برای شرکت فورد، سایر خودروسازان و همچنین دارندگان پیکاپ F-250 باشد. یکی از وکلا در این رابطه ادعا کرده مرگ و میر و صدمات فیزیکی بیشتر حتما در راه خواهد بود، چرا که میلیون‌ها دستگاه از این پیکاپ در خیابان‌ها و جاده‌های آمریکا حضور دارند.

شواهدی که وکلای این پرونده در دادگاه ارائه کرده‌اند حاکی از آن است ۱۷ مدل منتهی به سال ۲۰۱۷ در سقف خود نقص دارند و در تصادفات ممکن است راننده و سرنشینان را به کشتن دهند. طبق آمار موجود ۵.۲ میلیون دستگاه F-250 دارای این نقص هستند. ناگفته نماند جریمه هنگفت خودروساز آمریکایی به خاطر آن است که این شرکت سال‌ها قبل از ۲۰۱۴ می‌دانست سقف F-250 ضعف دارد.

جریمه هنگفت فورد نشان می‌دهد که تصادفات منجر به مرگ، در صورت اثبات قصور یک خودروساز تا چه حد می‌تواند برایش گران تمام شود. حالا تصور کنید چه تعداد از مرگ و میرهایی که هر روز در جاده‌های کشور ما اتفاق می‌افتد، ریشه در ضعف ایمنی خودروها در تصادفات دارد؟ در صورت احتساب 1.7 میلیارد دلار غرامت برای جان باختن هر دو نفر، خودروسازانِ مقصر سالانه چقدر باید غرامت پرداخت کنند؟ این در حالی است که برای خیلی‌ها هیچ غرامتی، هر مقدار هنگفت هم که باشد، جای عزیزان از دست رفته را پر نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی