ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هنگ کنگ
علمی

خلاقیت هنگ‌کنگی‌ها برای حفظ امنیت عابران پیاده گوشی به دست [تماشا کنید]

مقامات هنگ‌کنگ در حال آزمایش استفاده از LED در کف خیابان‌ها است تا بتواند از این طریق امنیت جانی شهروندان را حفظ کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

گوشی‌های موبایل تا حد زیادی باعث حواس‌پرتی عابران پیاده می‌شود و این امر ممکن است خطراتی از جمله تصادف و مرگ‌و‌میر را برای آن‌ها به همراه داشته باشد. به همین منظور مقامات کشور هنگ کنگ در حال آزمایش استفاده از چراغ LED در کف خیابان‌ها هستند تا بتوانند از این طریق امنیت جانی شهروندان خود را حفظ کنند.

بلومبرگ در گزارش خود توضیح می‌دهد که این چراغ‌های LED جدید در چهار مکان به مدت شش ماه در حال آزمایش هستند. آن‌ها در گذرگاه‌های عابر پیاده، درخشش قرمز رنگ وهم انگیزی روی زمین ایجاد می‌کنند تا با این وجود، کاربرانی که در حال کار با گوشی خود هستند و به سمت پایین نگاه می‌کنند، متوجه وارد شدن به خیابان شوند و توقف کنند.

نوآوری جدید هنگ کنگ برای امنیت عابران

همانطور که «الکس او»، مهندس ارشد اداره حمل‌ونقل هنگ کنگ به بلومبرگ توضیح می‌دهد، با افزایش محبوبیت گوشی‌های موبایل، این دستگاه‌ها حواس بسیاری از عابران پیاده را پرت می‌کند. این چراغ‌ها وسیله اضافی جدید هستند که عبور از خیابان‌ها را به عابران پیاده و به‌ویژه افرادی که عادت دارند با گوشی خود کار کنند، یادآوری می‌کند.

هرچند استفاده از این چراغ‌ها توسط دولت هنگ کنگ برای حفظ امنیت افرادی که از گوشی موبایل خود استفاده می‌کنند ممکن است کمی سلطه جویانه به نظر برسد، اما می‌توان از آن‌ها به عنوان دستگاهی آینده‌نگرانه در زیرساخت‌های عابر پیاده یاد کرد.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود توضیح می‌دهد، هرچند تعداد کل عابران پیاده کشته شده در هنگ کنگ، طی سال جاری کاهش یافته است، اما به گفته وزارت حمل‌و‌نقل این کشور، مرگ‌و‌میر عابران پیاده ناشی از عدم رعایت علائم راهنمایی و رانندگی از چهار نفر در سال گذشته به شش نفر افزایش پیدا کرده است.

با این حال، در نهایت، یکی از ساکنان هنگ کنگ به بلومبرگ اعلام کرد که به احتمال زیاد، مردم از اختراع جدید چشم پوشی خواهند کرد. این فرد گفت: «[مردم] به آن عادت خواهند کرد، طوری که انگار وجود ندارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی