ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حراج آیفون نسل اول
تکنولوژی

یک دستگاه آیفون 2007 آکبند در حراجی با قیمت 35 هزار دلار فروخته شد

یک دستگاه آيفون 2007 که بسته‌بندی شرکتی آن پس از حدود 15 سال باز نشده، در حراجی با قیمت 35 هزاردلار فروخته شد.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۲

«استیو جابز» در ژانویه 2007 از نخستین مدل آیفون رونمایی کرد و وعده داد که این محصول اپل «تاریخ‌ساز» خواهد بود. حال یک نمونه از این دستگاه که بسته‌بندی شرکتی آن پس از حدود 15 سال باز نشده طی یک حراجی به قیمت 35 هزار دلار فروخته شده است.

گفتنی است آن سال و در هنگام عرضه نخستین آیفون انتظار بر این بود که گوشی مذکور با نمایشگر لمسی، دوربین 2 مگاپیکسلی و قابلیت‌های وب‌گردی‌ یک تکان اساسی به دنیای در حال شکل‌گیری گوشی‌های هوشمند بدهد.

نتیجتا با گذشت زمان نه تنها تاریخ‌ساز شدن اپل را به چشم دیدیم، بلکه نخستین مدل آیفون چنان تاثیری در بازار ایجاد کرد که هفته گذشته یک نمونه از آن با بسته‌بندی باز نشده، پس از گذشت تمامی این سال‌ها با قیمت 35414 دلار فروش رسید.

شاید بد نباشد به این نکته هم اشاره شود که در کنار این آیفون، یک آیپاد 5 گیگابایتی نسل اول و همچنان آکبند نیز با قیمت 25000 دلار به فروش رسید.

حراج آیفون نسل اول

اطلاعات تکمیلی از حراج آیفون نسل یکم

لازم به ذکر است که این آیفون با شماره مدل A1203 دارای 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است و بسته‌بندی محصول همانطور که پیش‌تر مورد اشاره قرار گرفت از حدود 15 سال پیش دست نخورده باقی مانده است.

به گفته حراجی RR جعبه این گوشی (عکس بالا) حامل تصویری از نسل اول آیفون با ابعاد حقیقی است و در آن می‌توان آیکون 12 اپلیکیشن را روی نمایشگر محصول مشاهده کرد. این 12 آیکون نشان می‌دهند محصول مذکور در رده نخستین آیفون‌های تولید شده اواسط سال 2007 قرار دارد که با قیمت 599 دلار عرضه شده بودند.

این در حالی است که آیفون‌های اواخر سال 2007 در تصاویر بسته‌بندی خود دارای یک آیکون اضافی برای آی‌تیونز هستند و 13 آیکون را روی تصویر محصول به نمایش گذاشته‌اند.

در پایان باید گفت این مجموعه از حراج‌های RR که تحت عنوان «اپل، جابز و سخت‌افزار کامپیوتر» برگزار شده بود پس از به مزایده گذاشتن بیش از 70 شی تاریخی در حوزه کامپیوتر، هفته گذشته به پایان رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۳ شهریور ۱۴۰۱

    کلکسیونری که این رو میخره. درش رو باز نیمکنه تا آک باقی بمونه و ارزشمند باشه. حالا اگه این جعبه واقعا یه گوشی آک توش نباشه. چطور تشخیص داده میهش/؟؟

مطالب پیشنهادی