ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مطالعه جدید: سگ‌ها از عادات صاحبان خود در فعالیت بدنی الگوبرداری می‌کنند

دانشمندان در مطالعه جدیدی به رابطه بین تناسب اندام سگ‌ها و ورزش کردن صاحبان آن‌ها اشاره کرده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان بین‌المللی انجام شده نشان می‌دهد صاحبان سگ‌هایی که زمان بیشتری را صرف ورزش می‌کنند، تمایل دارند تا سگ‌هایشان نیز بیشتر ورزش کنند. محققان تاکید می‌کنند که ورزش برای سگ ها به اندازه یک رژیم غذایی سالم مهم است و سگ‌های چاق با مشکلاتی مانند دیابت و بیماری قلبی روبرو می‌شوند.

محققان عادات ورزشی بیش از 3000 صاحب سگ در پنج کشور از جمله بریتانیا، ایالات متحده و آلمان و همچنین سگ‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند. آن‌ها در نتایج خود متوجه شدند صاحبان سگ‌هایی که زمان بیشتری را صرف ورزش می‌کنند، سگ‌هایی دارند که بیشتر ورزش می‌کنند.

به عنوان دلیل این امر گفته شده که صاحبان سگ اغلب هنگام ورزش کردن، دویدن، دوچرخه سواری یا پیاده‌روی، سگ‌هایشان را نیز با خود می‌برند. متخصصان تاکید می‌کنند که تمرین روتین صاحبان سگ‌ها می‌تواند روی برنامه ورزشی سگ‌شان نیز تاثیرگذار باشد.

مشکلات اضافه وزن سگ ها

سگ

سگ‌های چاق طول عمر کوتاه‌تری دارند و احتمال زیادی وجود دارد که بیماری‌هایی از جمله آرتریت، مشکلات تنفسی، بیماری‌های قلبی، دیابت و انواع خاصی از سرطان را تجربه کنند.

محققان یادداشت می‌کند:

«نتایج این تحقیقات نیاز به استراتژی‌های ورزشی در برنامه‌های مربوط به کاهش وزن سگ‌ها و تشویق صاحبان آن‌ها به ورزش کردن سگ‌های خود به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از افزایش وزن آن‌ها را نشان می‌دهد.»

محققان همچنین اعلام کردند که بسیاری از صاحبان ممکن است سعی کنند تا وزن بدن سگ‌های خود را از طریق رژیم غذایی (و نه از طریق ورزش) کنترل کنند. سیدنی بانتون، محقق اصلی این پژوهش از دانشگاه گوئلف کانادا توضیح می‌دهد:

«در حالی که بسیاری از استراتژی‌های کاهش وزن سگ‌ها بر روی تغذیه آن‌ها تمرکز دارند، داده‌های ما نیاز به ورزش در رژیم‌های کاهش وزن را برجسته می‌کند.»

سگ

آن‌ها همچنین توضیح می‌دهند صاحبانی که بیش از اندازه با سگ‌های خود مانند انسان رفتار می‌کنند (مثلا با اجازه دادن به سگ برای خوابیدن در تخت‌خواب خود یا مصرف غذاهای انسانی مانند چیپس به آن‌ها) به احتمال زیاد سگ چاقی دارند. استفاده از غذا به عنوان یک تعامل مثبت با سگ‌ها (مانند غذا دادن به عنوان پاداش) نیز می‌تواند به چاقی آن‌ها کمک کند.

با وجود این تحقیقات، می‌توان گفت که داشتن یک سبک زندگی فعال‌تر برای صاحبان سگ‌ها، علاوه بر این افراد برای حیوانات دوست‌داشتنی آن‌ها نیز مفید خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی