ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینستاگرام
تکنولوژی

اینستاگرام نمایش محتوای حساس را برای کاربران زیر 16 سال محدودتر می‌کند

با به‌روزرسانی جدید، کاربران زیر 16 سال جدید اینستاگرام، محدودترین سطح دسترسی را برای نمایش پست‌های حساس در اختیار خواهند داشت.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۰

اینستاگرام از به‌روزرسانی جدیدی برای پلتفرم خود خبر داد که به موجب آن، کاربران جدیدی که کمتر از 16 سال سن دارند، به‌طور پیش‌فرض، محدودترین سطح دسترسی را برای نمایش محتوای حساس در اختیار دارند.

در حال حاضر، اینستاگرام سه سطح دسترسی مختلف استاندارد، کمتر (Less) و بیشتر (More) را برای نمایش محتوای حساس پلتفرم خود ارائه می‌کند. تنظیمات «استاندارد» به کاربران اجازه می‌دهد تا برخی محتوایی که به‌ظاهر حساس هستند را مشاهده کنند، گزینه «کمتر» محدودیت‌های مربوط به نمایش این دسته از پست‌ها را بیشتر می‌کند و گزینه «بیشتر» به کاربران اجازه می‌دهد تا نسبت به تنظیمات استاندارد، محتوا یا حساب‌های حساس‌تر بیشتری را مشاهده کنند.

در حالی که کاربران بالای 18 سال معمولا به هر سه سطح دسترسی خواهند داشت، نوجوانان در حال حاضر فقط به گزینه‌های «استاندارد» و «کمتر» دسترسی دارند.

تغییر جدید اینستاگرام

اینستاگرام

همانطور که شرکت متا در پست جدید وبلاگ اینستاگرام توضیح می‌دهد، به‌روزرسانی جدید این شبکه اجتماعی برای کنترل و نمایش محتوای حساس، سطح دسترسی «کمتر» را به‌طور پیش‌فرض برای کاربران زیر 16 سال فعال می‌کند. اینستاگرام توضیح می‌دهد که با وجود این تغییر، مشاهده «محتوای بالقوه حساس» در این شبکه اجتماعی برای جوانان دشوارتر خواهد شد. این تغییر بر بخش‌های مختلفی از جمله جستجو، اکسپلور، صفحه هشتگ‌ها، ریلز، پست‌ها و حساب‌های پیشنهادی تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، شبکه اجتماعی متعلق به شرکت متا همچنین در حال آزمایش پیام‌هایی است تا کاربران نوجوان خود را تشویق کند تا برخی تنظیمات حسابشان از جمله اینکه چه کاربرانی می‌توانند محتوای آن‌ها را به اشتراک بگذارند یا به آن‌ها پیام دهند را بررسی کنند.

اینستاگرام

برای نمایش سطح دسترسی اعمال شده حساب کاربری خود، باید از تنظیمات وارد بخش Account شوید و سپس روی گزینه Sensitive Content Control ضربه بزنید. در این بخش می‌توانید سطح دسترسی قابل‌تنظیم خود را از بین گزینه‌های ارائه شده انتخاب کنید.

ویژگی جدید هم اکنون برای کاربران زیر 16 سال اعمال خواهد شد. اینستاگرام در حالی این به‌روزرسانی را معرفی کرده که تاکنون چندین بار به دلیل تاثیر آن بر کاربران جوان مورد شکایت و دادخواست‌های مختلفی قرار گرفته است. شرکت حقوقی Beasley Allen Law از جمله جدیدترین شکایت‌کنندگان این شبکه اجتماعی است که ماه‌ها قبل با ثبت 8 شکایت جدید، ادعا کرده بود اینستاگرام و فیسبوک به جوانان آسیب می‌رسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی