ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروهای گازسوز
خودرو

فروش خودروهای بنزینی از سال 2035 در کالیفرنیا ممنوع می‌شود

هیئت منابع هوایی کالیفرنیا توضیح می‌دهد که این تصمیم برای مقابله با شرایط اضطراری آب‌و‌هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای گرفته شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

طبق بیانیه‌ای که توسط هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) منتشر شده، کالیفرنیا به عنوان بزرگترین بازار خودرو در ایالات متحده، قصد دارد تا از سال 2035 برای مقابله با شرایط اضطراری آب‌و‌هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، فروش خودروهای بنزینی جدید را ممنوع کند.

با وجود این قانون، شهروندان کالیفرنیا همچنان قادر خواهند بود تا پس از سال 2035 از خودروهای گازسوز استفاده کنند و وسایل نقلیه بنزینی دست دوم را خریداری کنند، اما هیچ مدل جدیدی در این ایالت پرجمعیت، فروخته نخواهد شد.

خودروهای گازسوز

دنیل اسپرلینگ، عضو هیئت مدیره منابع هوایی کالیفرنیا به CNN توضیح می‌دهد:

«این [تصمیم] به یادماندنی‌، مهم‌ترین اقدامی است که CARB در 30 سال گذشته انجام داده و نه تنها برای کالیفرنیا، بلکه برای کشور و تمام جهان اهمیت دارد.»

به گفته نیویورک تایمز، قانون جدید می‌تواند دولت فدرال و بیش از ده ایالات دیگر را به اتخاذ قوانین مشابه تشویق کند. کشورهای دیگری مانند سوئد، کانادا و دانمارک نیز قصد دارند تا فروش خودروهای گازسوز را ممنوع کنند.

کاهش تولید خودروهای بنزینی به مرور زمان

همچنین از سال 2026، کالیفرنیا قصد دارد تا 35 درصد خودروهای تولید شده جدید به‌طور کامل یا تا حدودی برقی یا بدون آلایندگی باشند. این سهمیه به‌صورت سالانه افزایش پیدا می‌کند و انتظار می‌رود در سال 2028 به 51 درصد، در سال 2030 به 68 درصد و در سال 2035 به 100 درصد برسد.

خودروهای گازسوز

تاکنون چندین شرکت حوزه خودروسازی از جمله فورد و جنرال موتورز، برنامه‌های بلندپروازانه خود برای حرکت به سمت توسعه خودروهای بدون آلاینده را اعلام کرده‌اند.

وظیفه CARB محافظت از مردم در برابر اثرات مضر آلودگی هوا و توسعه برنامه‌ها و اقدامات جدید برای مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوایی است. از ارائه الزامات جدید برای خودروها و سوخت‌های پاک تا اتخاذ رویکردهای نوآورانه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کالیفرنیا پیشگام اصلی طیف وسیعی از رویکردهای عملی بوده که استانداردهایی را برای برنامه‌های مربوط به آب‌و‌هوا و اقلیم سراسر جهان ارائه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی