ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تمساح
علمی

پدیده‌ای ترسناک در طبیعت: یک تمساح در حال بلعیدن هم‌نوع خودش! [تماشا کنید]

طبق گفته محقق دانشگاه فلوریدا شمالی همنوع خواری در بین تمساح‌ها رایج است و در این ویدیو ترسناک شاهد یکی از این موارد هستیم.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

ویدیو ترسناکی توسط یکی از شهروندان شهر پورت شارلوت، فلوریدا به اشتراک گذاشته شده که در آن یک تمساح، در حال بلعیدن یک تمساح بزرگ دیگر است.

ویدیوی کوتاه توسط فردی به نام «تمی شاو» در یک گروه فیسبوکی به نام Alligators of Florida منتشر شده و سایر کاربران از دیدن آن شوکه شده‌اند. یکی از کاربران درباره این ویدیو نوشت: «هرگز نمی‌دانستم که آن‌ها [تمساح‌ها] یکی از خودشان را می‌توانند بخورند.» از این پدیده ترسناک دو ویدیو منتشر شده که ویدیوی اول مربوط به حمله و کشتن تمساح توسط تمساح دوم می‌شود (ویدیوی زیر).

در ویدیوی پایین خوردن تمساح توسط تمساح دیگر را می‌بینید:

هم‌نوع خواری تمساح ها

هرچند این اتفاق برای بسیاری می‌تواند عجیب باشد، اما «آدام روزنبلات»، استادیار زیست شناسی دانشگاه فلوریدا شمالی که درباره تمساح‌های آمریکایی مطالعه می‌کند، در ایمیلی به وب‌سایت Live Science توضیح داد که همنوع خواری در تمساح‌های اصلا غیر معمول نیست. او توضیح می‌دهد که تمساح‌ها به همان دلیلی که هر چیز دیگری را می‌خورند، تمساح‌های دیگر را نیز می‌خورند.

او در ایمیل خود نوشت:

«تمساح‌ها هرچیزی که بتوانند در آرواره‌های خود قرار دهند را می‌خورند، از جمله پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، ماهی‌ها، حشرات، سخت‌پوستان، حلزون‌ها و حتی گاهی اوقات میوه‌ها و دانه‌ها.»

روزنبلات همچنین در ادامه توضیح می‌دهد که تمساح‌ها ممکن است هم‌نوعان خود که به قلمرو آن‌ها حمله می‌کنند را نیز بخورند. همانطور که سازمان غیرانتفاعی Defenders of Wildlife توضیح می‌دهد، تمساح‌های جنس نر بزرگ، اغلب گوشه‌نشین و قلمروطلب هستند.

او در ادامه می‌گوید:

«تمساح‌ها از میلیون‌ها سال قبل همنوع خواری می‌کنند و این روند ادامه خواهد داشت. دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم این روند در آینده نزدیک تغییر کند.»

تمساح

همه ما می‌دانیم که تمساح‌ها شکارچیان ماهری هستند. روزنبلات توضیح می‌دهد که آن‌ها اغلب مستقیما به سمت طعمه‌های کوچک مانند خرچنگ و میگو شنا می‌کنند و بلافاصله آن‌ها را می‌بلعند، اما درباره طعمه‌های بزرگتر مانند خوک‌ها و گوزن‌ها، تمساح‌ها بسیار مخفیانه عمل می‌کنند. به گفته این محقق، تمساح‌ها برای شکار حیوانات بزرگ، گاهی‌ اوقات ساعت‌ها در آب منتظر می‌مانند و سپس می‌توانند از فاصله حدود یک متری به آن‌ها ضربه‌های ناگهانی بزنند.

البته این فقط تمساح‌ها نیستند که همنوع خواری می‌کنند و حیوانات دیگری مانند شیرها و شامپانزه‌ها نیز ممکن است همنوعان خود را بخورند.

اگر دوست داشتید می‌توانید این مطلب را با دوستان‌تان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۵ شهریور ۱۴۰۱

    چرا کلیپ دقیقا وسط لحظه‌ی حساسش قطع شد؟! 😐

مطالب پیشنهادی