ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسویه نشدن وام مشتریان لندو با بانک آینده دردسرساز شد؛ لندو: مشکل به زودی حل می‌شود

برخی مشتریان لندو با وجود پرداخت به موقع اقساط خود به این شرکت، از سوی بانک آینده بدهکار به شمار می‌آیند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۴

بررسی‌ها نشان می‌دهد فرآیند تسویه وام لندو با بانک آینده برای برخی مشتریان این شرکت با مشکل مواجه شده است. این اتفاق باعث شده تا اعتبار منفی برای کاربران لندو در شبکه بانکی کشور ثبت شود. موضوعی که لندو نیز آن را تایید و ناشی از یک مغایرت سیستمی عنوان کرده است. این شرکت با بیان اینکه تا کنون مشکل 80 درصد از مشتریان را حل کرده از ارائه پکیج‌های دلجویی خبر داده است.

ماجرا چیست؟

به گزارش دیجیاتو شرکت «هوشمند آرمان گستر آریا» با نام تجاری «لندو» که در زمینه وام‌دهی و خرید اقساطی فعالیت می‌کند با همکاری بانک آینده این امکان را در اختیار مشتریانش قرار داده تا به صورت کاملا آنلاین و بدون چک و ضامن از لندو وام بگیرند و با آن از فروشگاه‌های آنلاین، اقساطی خرید کنند.

اما پلتفرمی که طی سال 1400 نسبت به مدت مشابه قبل با رشد 200درصدی تعداد کاربران و نزدیک به 700 میلیارد تومان درخواست وام رو به رو شده بود؛ حال با یک چالش بزرگ و عجیب مواجه شده است.

برخی مشتریان لندو طی یک هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند با وجود پرداخت به موقع اقساط خود به لندو، اما از سوی بانک آینده بدهکار شناخته شده‌اند و قسط‌هایشان عقب افتاده است.

آنطور که این کاربران گزارش کرده‌اند، لندو با وجود دریافت اقساط از کاربران خود، این مبالغ را در اختیار بانک آینده قرار نداده است. این موضوع باعث شده تا برخی مشتریان لندو، نام‌شان به عنوان بدهکار بانکی در سیستم بانکی کشور ثبت شده و امکان دریافت وام نداشته باشند.

گزارش لندو از عملکردش در سال 1400 نشان می‌دهد 67 درصد از مشتریان این مجموعه نه تنها اقساط خود را به موقع پرداخت کرده‌اند بلکه حتی زودتر از موعد مقرر نسبت به بازپرداخت اقدام کرده‌اند. حال چنین اتفاقی قطعا برای مشتریان خوش‌حساب یک تجربه تلخ به حساب خواهد آمد که در تجربه کاربری این پلتفرم تاثیرگذار خواهد بود.

لندو: امکان برداشت از اقساط پرداختی مشتریان وجود ندارد

پیگیری‌های دیجیاتو از لندو نشان می‌دهد یک مغایرت سیستمی باعث مشکلات پیش آمده شده است.

در بخش مالی لندو، سه نوع حساب وجود دارد؛ حساب وام مشتری‌ها، حساب اقساط پرداختی مشتری‌ها و حساب درآمد لندو که طبق توافق انجام شده با بانک، لندو به دو حساب اول دسترسی ندارد. در نتیجه از لحاظ عملیاتی، لندو به هیچ وجه امکان برداشت از اقساط پرداختی مشتری‌ها یا وام آن‌ها را ندارد. 

روند تسویه اقساط مشتریان بر اساس گزارش‌های لندو به بانک است که در پنل‌های مشخصی‌ صورت می‌گیرد. اما از 15 خرداد تا 11 مرداد ماه امسال در حساب‌های نزد بانک، در ‌اقساط حدود 4 هزار نفر از مشتری‌هایی که قسطی پرداخت نکرده بودند، مغایرتی با مشتریانی که در همین بازه قسط خود را پرداخت کردند، به وجود آمده بود.

این شرکت مدعی است با اطلاع از این مغایرت سیستمی حل و اصلاح مشکل پیش‌آمده را در اولویت قرار داده و با پیگیری‌های مستمر لندو و همکاری بانک تا به امروز حدود 80 درصد از موارد برطرف شده و حداکثر طی چند روز آینده سایر موارد نیز اصلاح خواهند شد.

آن‌ها همچنین برای مشتریانی که نمره اعتبار آن‌ها بر اثر این مشکل تغییر کرده است، در حال مذاکره هستند تا اصلاح شود. 

لندو ضمن عذرخواهی بابت مشکلات پیش آمده، اعلام کرده به‌زودی و بعد از اصلاح موارد باقی‌مانده در پکیج‌های مختلفی از مشتری‌هایش دلجویی خواهد کرد که از جمله این پکیج‌ها می‌توان به حذف کارمزد لندو در وام‌های بعدی اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Salaam
    Salaam | ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    باسلام سایت لندوباوعده های دروغین هفت روزه وام بگیریدالان من دو ماهه که اصلانه خبری ازوام هست نه جوابگو هستن(حالا وقتی که داری مدارک بارگذاری کنی هر روز زنگ میزنن مدارکتونو چرا تکمیل نمیکنید، مشکلی پیش اومده، هر روز پیگیری میکردن) و هربارهم به بهونه های مختلف سیستم کددهی موردداره یاجواب تلفتن رومیگن صداتون رونداریم، و طولش میدن. واقعابرام سواله تواین مملکت وخودبانک اینده کسی نیست جلوی این سایت کلاهبردارروبگیره.. امیدوارم مسئولین مملکت وخودبازررسی بانک اینده پیگیرتخلفات گسترده این سایت لندوباشن.
    از شما هم خواهش میکنم اطلاع رسانی کنید که ملت گولشونو نخورند و مثل من تو دامشون نیوفتن.

  • elham@mahloujian
    elham@mahloujian | ۱۸ مهر ۱۴۰۱

    سلام
    من هم حدود یک ماه هست از پشتیبانی و مدیرعامل لندو آقای امیر رنجبر پیگیر این موضوع هستم و متاسفانه هیچ نتیجه ای نگرفتم
    نه تنها عذرخواهی صورت گرفته بلکه هنوز در سیستم اعتبارسنجی بانکی بدهی قسط معوقه دارم
    واقعا متاسفم برای این شرکت

  • Koma557
    Koma557 | ۱۰ شهریور ۱۴۰۱

    با سلام و وقت بخیر
    من از طریق لندو وامی گرفتم و حدود 3 ماهه از شروع اقساط میگذره و من هم همه رو به موقع پرداخت کردم.ولی متاسفانه در سیستم اعتبارسنجی بانک آینده برای من بدهی خورده.از لندو پیگیری کردم و میگوین در حال رفع هستن ولی قریب به دو هفته میشه و حل نشده.دستمون به هیچ جا بند نیست

  • Shahins
    Shahins | ۶ شهریور ۱۴۰۱

    دقیقا
    با اینکه اقساط رو یک روز قبل از سررسید تسویه کردم و ماه پیش تسویه کامل شده ، دیروز واسه وام به یکی از بانکها مراجعه کردم و در کمال ناباوری دیدم که سه تا قسط به بانک آینده بدهکارم
    وامم رو نتونستم بگیرم چون گفتن معوق داری، به لندو هم زنگ میزنم میگم بررسی میکنیم

مطالب پیشنهادی