ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا
تکنولوژی

نسل بعدی معماری گرافیکی انویدیا ماه آینده میلادی معرفی می‌شود

مدت‌هاست منتظر رونمایی از نسل جدید معماری GPU انویدیا با اسم رمز «لاولیس» (Lovelace) هستیم و حالا به نظر می‌رسد باید منتظر معرفی و انتشار جزئیات این معماری در رویداد GTC در ماه آینده میلادی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

مدت‌هاست منتظر رونمایی از نسل جدید معماری GPU انویدیا با اسم رمز «لاولیس» (Lovelace) هستیم و حالا به نظر می‌رسد باید منتظر معرفی و انتشار جزئیات این معماری در رویداد GTC در ماه آینده میلادی یعنی سپتامبر باشیم.

مدیرعامل انویدیا، «جنسن هوانگ» اخیرا در جلسه مربوط به گزارش مالی شرکت تحت مدیریتش به رونمایی از معماری جدید اشاره‌ای داشته:

«ما تا چند ماه دیگر از این معماری گذر می‌کنیم و با معماری جدیدمان وارد سال آینده میلادی می‌شویم. من مشتاقم تا در رویداد GTC در ماه آینده میلادی اطلاعات بیشتری با شما در میان بگذاریم.»

معماری گرافیکی جدید انویدیا

اگرچه انویدیا ماه آینده میلادی از معماری لاولیس پرده برمی‌دارد، اما نباید منتظر عرضه سریع کارت‌های گرافیک سری RTX 40 باشیم. علاوه بر این، انویدیا زمانی که از معماری Ampere رونمایی کرد، ابتدا شاهد استفاده از آن برای دیتاسنترها و سپس کارت‌های گرافیک RTX 30 برای مصرف‌کنندگان بودیم و چندین ماه میان آن‌ها فاصله وجود داشت.

البته این موضوع برای سری RTX 20 کمی متفاوت بود. کارت‌های گرافیک مصرفی این خانواده تقریبا یک هفته پس از معرفی معماری جدید از راه رسیدند. بنابراین نمی‌توانیم بطور قطع بگوییم که باید چندین ماه منتظر عرضه کارهای گرافیک RTX 40 بمانیم.

بدون توجه به زمان عرضه، انویدیا روی کارت‌های گرافیک RTX 4080 و RTX 4090 کار می‌کند. در ابتدا گفته شده بود که RTX 4090 در ماه ژوئیه از راه می‌رسد، اما چنین اتفاقی رخ نداد و شاید در همان GTC با این محصول روبه‌رو شویم. انتظار می‌رود این کارت گرافیک عملکرد بسیار بالاتری نسبت به RTX 3090 و حتی RTX 3090 Ti داشته باشد.

به گفته هوانگ، کارت‌های گرافیک سری RTX 30 همزمان با نسل بعدی در بازار باقی می‌ماند. البته انتظار می‌رود قیمت این GPUها کاهش پیدا کند تا کاربران دلیلی برای تهیه آن‌ها داشته باشند.

رویداد GTC در فاصله 19 تا 22 سپتامبر (28 تا 31 شهریور) برگزار می‌شود و جنسن در تاریخ 29 شهریور در آن صحبت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی