ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انرژی هسته ای
علمی

ایلان ماسک: تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای یک اقدام ضد بشری و به ضرر محیط زیست است

از نظر ایلان ماسک، کشورهای جهان باید تولید انرژی هسته‌ای را افزایش دهند و از تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای به عنوان یک اقدام احمقانه یاد کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

ایلان ماسک که همیشه یکی از طرفداران سرسخت انرژی هسته ای به عنوان یک منبع انرژی حیاتی بوده، در جدیدترین اظهارنظر خود برخی از فعالان محیط زیست را به دلیل حمایت از تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای «ضد بشریت» خواند و گفت چنین اقداماتی برای امنیت ملی احمقانه است.

نظر ایلان ماسک درباره انرژی هسته ای

مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا در جدیدترین توییت خود درباره انرژی هسته‌ای نوشت:

«کشورهای جهان باید تولید انرژی هسته‌ای را افزایش دهند! از نقطه نظر امنیت ملی تعطیل کردن آن‌ها غیرمعقولانه و برای محیط زیست بد است.»

انرژی هسته ای

نظر ماسک در توییتر بدون پاسخ نماند و «اسکات مورفیلد»، نویسنده نشریه سیاسی Townhall به او پاسخ داد:

«[انرژی] هسته‌ای پاک و کارآمد است و در صورت پذیرش می‌تواند به‌طور کامل جایگزین سوخت‌های فسیلی شود. اینطور نیست، زیرا افراد به اصطلاح طرفدار محیط زیست، طرفدار انرژی پاک نیستند، آن‌ها ضد بشر هستند.»

ماسک نیز در پاسخ به او نوشت: «برخی از آن‌ها متاسفانه واقعا ضد بشر هستند.»

انرژی هسته ای با توجه به نگرانی‌هایی که در مورد ایمنی آن وجود دارد و با حوادث طبیعی مهمی مانند چرنوبیل و فوکوشیما مرتبط است، منبع نامطلوبی از انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود.

به نقل از اینسایدر، گزارشی که سال گذشته به کنگره ایالات متحده ارائه شده بود نشان می‌دهد این کشور از سال 2012 تاکنون 12 راکتور هسته‌ای را برای همیشه تعطیل کرده است. داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز نشان می‌دهد که 203 راکنور تعطیل شده‌اند که بالغ بر 98 هزار مگاوات انرژی تولید می‌کرده‌اند.

انرژی هسته ای

اما علاوه بر هشدار نسبت به فروپاشی جمعیت، که اخیرا گفته بود تهدید بزرگتری برای بشریت نسبت به گرمایش جهانی محسوب می‌شود، ماسک همیشه از طرفداران سرسخت انرژی هسته‌ای به عنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر بوده است، به ویژه از زمانی که حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش سرسام‌آور قیمت نفت و گاز شد.

در همین رابطه، ماسک ماه مارس به اینسایدر گفته بود:

«می‌خواهم کاملا شفاف باشم. نه تنها نباید نیروگاه هسته‌ای را تعطیل کرد، بلکه باید آن‌هایی که قبلا تعطیل شده‌اند را نیز بازگشایی کرد. این‌ها سریعترین نیروها برای تولید انرژی هستند. اکنون تعطیل کردن نیروگاه‌های هسته‌ای دیوانه‌کننده است، به خصوص اگر در مکانی هستید که بلایای طبیعی وجود ندارند.»

ماسک در آن مصاحبه به اهمیت انرژی هسته ای تا زمانی که منابع دیگر مانند خورشید قابل اطمینان‌تر شوند، اشاره کرد و گفت که تعطیلی نیروگاه‌ها «دیوانگی کامل» است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ شهریور ۱۴۰۱

    عجیبه، تا دیروز که آخ و پیف بود به ایران هم میگفتن شما گاز دارید به کارتون نمیاد، حالا خودشون برگشتند به انرژی هسته ای

مطالب پیشنهادی