ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنجینو
خودرو

محاسبه هزینه بار براساس وزن و ابعاد؛ سنجینو برای تحول در حمل و نقل تجاری معرفی شد

حمل بار در کشورمان با شیوه ای مربوط به ده ها قبل انجام می شود ولی شرکت کالا رسان این رویه را تغییر داده است.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۰

شرکت کالارسان که یکی از شرکت های استارتاپی فعال در حوزه حمل و نقل کالا به وسیله پایانه های اتوبوس رانی محسوب می شود، دیروز و طی مراسمی از دستگاه سنجینو که یک ابزار دانش بنیان برای اندازه گیری وزن و حجم مرسولات خرده بار و محاسبه هوشمند هزینه ارسال بر مبنای مسافت و فاکتور ابعاد و وزن بوده، رونمایی کرد، این دستگاه ترکیبی از ترازو و ابزار لیزری سنجش ابعاد محسوب می شود، معیاری برای محسابات قیمت محموله های ارسالی توسط کالا رسان خواهد بود و محاسبه هزینه ارسال بار را به شکل هوشمندانه تری ممکن می سازد.

دستگاه دانش بنیان سنجینو کالارسان با هدف ارائه نرخ نامه و تعرفه منصفانه در ازای ارسال بار تحت شرایط مختلف رونمایی شده است. این دستگاه نرخ بارنامه را بر اساس وزن و حجم بار با توجه به مسافت مبدا تا مقصد سنجیده و نرخ ثابتی را به مشتری ارائه می دهد. این موضوع باعث می شود تا نرخ های توافقی و متغیری که به ازای حمل یک بار ثابت توسط تعاونی های مسافربری اتوبوسرانی به مشتری تحمیل می شد، برچیده شود. چراکه نرخ بارنامه های کالارسان با دستگاه دانش بنیان سنجینو صرفا بر اساس وزن و حجم بار و فاصله بین مبدا تا مقصد سنجیده می شود و کالارسان رقم ثابتی را به ازای حمل مرسوله های یکسان دریافت می کند.

سنجینو کالا رسان

این دستگاه می تواند، بارهایی با نهایت ابعاد ۱ در ۱ در ۱ متر را تا نهایت ۲۰۰ کیلوگرم را اندازه گیری کند که این محدودیت ابعاد به دلیل محدودیت باکس باری اتوبوسهای مسافربریست.

در حاشیه این مراسم، آیدین نراقی مدیرعامل کالارسان اظهار کرد: «این شرکت در تمامی شهرهای کشور که دارای پایانه مسافربری اتوبوس رانی هستند، حضور دارد و ارسال و دریافت مرسولات پستی را توسط شبکه اتوبوسرانی به تمام نقاط کشور انجام می دهد. اکنون کالارسان موجب اشتغال زایی ۳۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است. در شرایط کرونا که عملا مسافر ناوگان اتوبوسرانی بین جاده ای کشور کم شده بود، درآمد این شرکتها توسط حمل و نقل خرده بار توسط کالارسان تامین می شد.»

سنجینو کالا رسان

امیرحسین یاری مدیر اجرایی کالارسان بیان کرد: «سرویس حمل و نقل درب تا درب نیز به صورت لجستیک توسط این شرکت راه اندازی شده که به زودی قرار است این سرویس به صورت انحصاری توسط تیم این شرکت راه اندازی شود تا هزینه تحمیل شده به مشتری کاهش یابد. در حال حاضر کالارسان در حال توسعه زیرساخت خدمت درب تا درب بوده تا کالا را از درب منزل یا محل کار مبدا تا محل مورد مقصد ارسال کند.»

مدیراجرای کالارسان بیان کرد که این شرکت قصد دارد که ابتدا دستگاه دانش بنیان سنجینو را در در پایانه بیهقی و تا سه ماه آینده در تمامی پایانه های مسافری اتوبوس رانی استان تهران نصب کند. در مرحله بعد این دستگاه در پایانه های اصفهان و سپس در تمامی مراکز استانها طی یکسال آینده نصب خواهد شد.

اسکن محموله های بار به منظور کشف کالاهای غیر مجاز

یکی دیگر از مزایای رقابتی این شرکت نصب دستگاه ایکس-ری در انبار اجناس خود بوده که اجناس ورودی را کنترل کرده تا از حمل کالاهای ممنوعه مانند مواد مخدر، اسلحه، مشروبات الکلی و مواردی این چنینی جلوگیری شود. این اولین بار است که دستگاه ایکس-ری در پایانه حمل و نقل خرده بار در پایانه های مسافربری اتوبوس رانی نصب می شود که از حمل کالاهای ممنوعه غیرمجاز جلوگیری به عمل می آید. دیگر مزیت رقابتی کالارسان، بیمه تمامی بارنامه ها به صورت پایه تا یک میلیون تومان بوده که البته بنا به درخواست مشتری امکان تعیین بیمه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای بارنامه ها بدون کارشناسی نیز وجود دارد.

سنجینو کالا رسان

تمامی انبارهای مستقر در پایانه های مسافربری کالارسان به سیستم روز انبارگردانی هوشمند rfid جهت دقت در فرآیند رهسپاری مرسوله مجهز گردیده اند. ضمنا این شرکت به صورت آزمایشی از صندوق های هوشمند کالا جهت تسریع فرآیند عملیاتی داخلی خود و ایجاد خدمت جدید جهت تحویل مرسولات به مشتریان خارج از انبارها بصورت ۲۴ ساعته در هفت روزهفته رونمایی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی