ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جدیدترین محصول هیبریدی BYD با 540 اسب بخار قدرت معرفی شد؛ اوج هنر چینی‌ها با 1.1 میلیارد تومان

شرکت چینی بی وای دی نخستین تصاویر از شاسی‌بلند جدید کوروت ۰۷ را منتشر کرد. این خودرو مجموعا حدود 540 اسب بخار قدرت دارد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۵

شرکت چینی بی وای دی نخستین تصاویر از شاسیبلند جدید کوروت ۰۷ را منتشر کرد. این خودرو به پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز است و در برخی بازارها با نام Frigate 07 به فروش خواهد رسید. بی وای دی کوروت ۰۷ به خاطر مشخصات جذاب و طراحی بروز و مدرنی که دارد، مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته است. چرا که سه موتور این خودرو مجموعا در حدود 540 اسب بخار قدرت را با قیمت کمتر از 37 هزار دلار (حدود 1.1 میلیارد تومان) ارائه می دهد.

با ۴۸۲۰ میلیمتر طول، ۱۹۲۰ میلیمتر عرض، ۱۷۵۰ میلیمتر ارتفاع و ۲۸۲۰ میلی متر فاصله محوری بی وای دی کوروت ۰۷ ابعاد مشابه با نسل کنونی کیا سورنتو دارد. این شاسی‌بلند هیبریدی از پلتفرمی مشترک با مدل تانگ بهره می‌برد و قرار است در نمایشگاه خودروی چنگدو رسما رونمایی شود.

مشخصات فنی بی وای دی کوروت 07

قلب اصلی پیشرانه بی وای دی کوروت ۰۷ را یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۳۹ اسب بخار قدرت تشکیل می‌دهد. اما بخش اعظمی از نیروی مورد نیاز توسط دو موتور الکتریکی تامین می‌شود. موتور موجود روی محور جلو ۱۹۷ اسب بخار و محور محور عقب هم ۲۰۴ اسب بخار قدرت دارد. بی وای دی برای تامین انرژی این موتورها از پک باتری ۹.۹ یا ۱۸.۳ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. با اتکا به این دو باتری به ترتیب امکان پیمایش ۴۶ و ۷۱ کیلومتر مسافت در حالت تمام الکتریکی وجود دارد.

بی وای دی کوروت ۰۷ از طراحی منحصر به فردی برخوردار است، آنقدر منحصر به فرد که از فواصل بسیار دور هم می‌توان آن را تشخیص داد. این شاسی بلند چینی جلوپنجره بیضی شکل بزرگی دارد. در اطراف این جلوپنجره خاص چراغ‌های LED روشنایی در روز به چشم می خورد. چراغ‌های اصلی هم همانند بسیاری از مدل‌های جدید باریک هستند و تا روی گلگیرها امتداد دارند.

شاسی‌بلند هیبریدی چینی‌ها در نمای جانبی استیل پویا و جذابی دارد. دستگیره‌های در مخفی شونده، ضربه‌گیرهای مشکی در دهانه گلگیرها و روی رکاب و رینگ‌های ۲۰ اینچی زیبا از جمله ویژگی‌های بی وای دی کوروت ۰۷ در این نما هستند.

کوروت ۰۷ در نمای عقب هم طراحی گیرایی دارد. چراغ‌های این خودرو در عقب از نوع LED و سرتاسری هستند. سپر هم متورم و ساختاری اسپرت و عضلانی دارد. اما بدون شک جذاب‌ترین ویژگی کوروت ۰۷ در قسمت عقب اسپویلر دوقلوی انتهای سقف است. این اسپویلر شاسی‌بلند جدید چینی‌ها را مدلی پرقدرت و چابک نشان می‌دهد.

گفتنی است بی وای دی کوروت ۰۷ احتمالا با قیمتی در حدود ۲۵۰ هزار یوان وارد بازار چین خواهد شد. این رقم معادل تقریبا ۳۶ هزار و ۵۰۰ دلار یا حدود 1.1 میلیارد تومان می‌شود. تحویل سفارشات این خودرو از ماه سپتامبر آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی