ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چای
علمی

محققان: مصرف چای سیاه می‌تواند خطر مرگ‌ را کاهش دهد

محققان در مطالعه‌ای بزرگ بر روی 500 هزار نفر دریافته‌اند که مصرف چای سیاه با کاهش نرخ مرگ و میر در ارتباط است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

داده‌های بیوبانک بریتانیا نشان می‌دهد افرادی که روزانه حداقل دو فنجان چای سیاه مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. محققان می‌گویند نرخ مرگ‌ومیر در این دسته از افراد در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند، 9 تا 13 درصد کمتر است.

پژوهشگران در مطالعه‌ای که نتایج آن در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده، می‌گویند اثر نوشیدن چای صرف‌نظر از دما یا افزودن شیر و شکر به آن یکسان است. همچنین گفته شده اثر این نوشیدنی ارتباطی با وضعیت ژنتیکی افراد که در هضم کافئین موثر است، ارتباطی ندارد.

محققان موسسه ملی سلامت بریتانیا در این تحقیق اطلاعات حدود 500 هزار فرد میانسال را در بیوبانک بررسی کردند. از این میان 89 درصد چای سیاه و 7 درصد چای سبز می‌نوشیدند. این مطالعه نشان داد که مصرف چای می‌تواند نرخ مرگ‌ومیر را به خصوص بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های نارسایی قلبی و سکته کاهش دهد.

چای

مصرف چای استرس و التهاب را کاهش می‌دهد

اگرچه نمی‌توان به راحتی گفت که چرا نوشیدن چای ریسک مرگ‌و‌میر را پایین می‌آورد، اما این یافته آن‌قدرها غافل‌گیرکننده نیست. چای از نظر ترکیبات زیست‌فعال بسیار غنی است و استرس و التهاب را کاهش می‌دهد.

با این همه، «فرناندو رودریگز آرتالخو»، استاد پزشکی پیشگیرانه و سلامت عمومی از دانشگاه مستقل مادرید می‌گوید این تحقیق پیشرفت قابل توجهی را در این حوزه حاصل کرده است. بیشتر تحقیقات درباره چای در شرق آسیا انجام شده بود که اکثر کشورهای آن چای سبز می‌نوشند.

آرتالخو می‌گوید: «این مقاله نشان می‌دهد که مصرف منظم چای سیاه (رایج‌ترین نوع چای در اروپا) با کاهش ملایم نرخ مرگ و میر کلی و به خصوص نرخ تلفات بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی در بین میانسالان و به‌طور عمده سفیدپوستان همراه است.»

پیش‌تر محققان چینی دریافته بودند افرادی که روزانه دو تا سه فنجان قهوه یا سه تا پنج فنجان چای می‌نوشند، با کمترین نرخ سکته یا زوال عقل روبرو هستند.

اگر تمایل داشتید می‌توانید این مطلب را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی