ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: اپل تست سخت افزار ارتباط ماهواره‌ای آیفون 14 را تکمیل کرده است

به گفته تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» کوپرتینویی‌ها تست سخت افزار ارتباط ماهواره‌ای سری آیفون 14 را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، اما عرضه آن بستگی به شرکای تجاری اپل دارد. طبق ادعای کو، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

به گفته تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» کوپرتینویی‌ها تست سخت افزار ارتباط ماهواره‌ای سری آیفون 14 را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، اما عرضه آن بستگی به شرکای تجاری اپل دارد.

طبق ادعای کو، اپل سخت افزار لازم برای پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای را دارد، اما هنوز نمی‌توان درباره عرضه این قابلیت مطمئن بود چرا که اپل و اپراتورها باید بر سر مدل تجاری مخصوص این ویژگی به توافق برسند. آنطور که کو می‌گوید، سری آیفون 13 هم سخت افزار موردنیاز ارتباط ماهواره‌ای را داشت، اما به علت عدم مذاکره با اپراتورها، مورد استفاده قرار نگرفت.

آیفون 14 شاید از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی کند

به گفته کو، در حال حاضر نمی‌توان زمان عرضه قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برای آیفون را پیش‌بینی کرد، اما در نهایت کاربران به آن دسترسی پیدا می‌کنند. این ویژگی شاید همراه با آیفون 14 از راه برسد و شاید هم در نسل‌های بعدی با آن روبه‌رو شویم. در هر صورت این قابلیت امکان ارسال پیام‌های اضطراری را در مناطقی که ارتباط سلولار وجود ندارد، فراهم می‌کند.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده بود، اپل احتمالا با همکاری Globalstar ارتباط ماهواره‌ای را به نسل بعدی آیفون‌ها می‌آورد. به اعتقاد کو، Globalstar احتمالا به شریک اپل برای ارائه این قابلیت تبدیل می‌شود.

در حالی شاهد انتشار اخبار درباره آوردن ارتباط ماهواره‌ای به نسل بعدی آیفون‌ها هستیم که چند روز پیش اسپیس ایکس و تی‌-موبایل از این موضوع پرده برداشتند که سرویس ماهواره‌ای استارلینک را در اختیار کاربران موبایل در ایالات متحده آمریکا قرار دهند.

اگرجه این سرویس به صورت بتا در سال 2023 از راه می‌رسد، اما احتمالا اعلام آن چند روز مانده به رونمایی از نسل بعدی آیفون‌ها، برای کم اهمیت جلوه دادن ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های اپل است. علاوه بر این، سرویس اسپیس ایکس و تی‌-موبایل حتما نیازی به آیفون 14 نخواهد داشت.

اپل چهارشنبه هفته آینده یعنی 16 شهریور از سری آیفون 14 رونمایی می‌کند، بنابراین برای اطلاع از تمام ویژگی‌های این گوشی‌ها نباید مدت زیادی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی