ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تنهاترین مرد دنیا
علمی

«تنهاترین مرد جهان» پس از 26 سال زندگی در انزوا درگذشت

مردی از بومی‌های برزیل که پس از کشته شدن اهالی قبیله‌اش به مدت 26 سال تنها زندگی کرده بود، سرانجام مرده پیدا شد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

آخرین بازمانده از یک قبیله بومی در برزیل که در 26 سال اخیر به تنهایی در جنگل‌های این کشور زندگی می‌کرد، از دنیا رفت. جسد او که با عنوان «مرد چاله‌ها» یا تنهاترین مرد جهان شناخته می‌شد، چند روز پیش در کلبه‌اش پیدا شد.

از دهه 1970، اهالی یکی از قبلیه‌های بومی جنگل‌های برزیل در چندین تهاجم رفته‌رفته کشته شدند و از سال 1995 تنها بازمانده آن‌ها در چند دهه اخیر به تنهایی به زندگی خود ادامه داده بود. او هیچ ارتباطی با دنیای بیرون نداشت، با این حال مسئولان دولتی گهگاه وی را زیر نظر داشتند و برای او آذوقه می‌فرستاندند.

تنهاترین مرد دنیا

روی جسد این مرد که احتمال داده می‌شود 60 ساله بوده باشد، هیچ اثری از خشونت دیده نمی‌شود. بنابراین او احتمالا به دلایل طبیعی از دنیا رفته است. تنهاترین مرد جهان به خاطر حفر سوراخ‌های عمیق با عنوان مرد چاله‌ها شناخته می‌شد و در ایالت «روندونیا» در نزدیکی بولیوی زندگی می‌کرد.

سازمان امور بومی برزیل می‌گوید چند روز پیش در یکی از گشت‌های روتین خود جسد این مرد را پوشیده زیر پرهای یک نوع طوطی در نزدیکی یکی از کلبه‌هایش پیدا کرد. «مارسلو دوسانتوس»، کارشناس این سازمان می‌گوید این مرد احتمالا می‌دانسته در حال مردن است و به همین خاطر پرها را روی خودش قرار داده است. جسد مرد چاله‌ها ظاهرا 40 تا 50 روز بعد از مرگ او پیدا شده است.

سوراخی در زمین

با توجه به این که وی ارتباطی با جهان بیرون نداشت، کسی نمی‌داند که تنهاترین مرد جهان به چه زبانی حرف می‌زد یا چه اعتقاداتی داشت. «خوزه آلگایر» که جسد این مرد را پیدا کرده، می‌گوید در تمام کلبه‌های او که تعدادشان به بیش از 50 عدد می‌رسد، حفره‌هایی با متوسط عمق سه متر وجود دارد. آلگایر معتقد است که این حفره‌ها می‌توانند برای او ارزش معنوی داشته باشند، با این حال، برخی کارشناسان می‌گویند این حفره‌ها محلی برای مخفی شدن او بوده است.

در حال حاضر 240 قبلیه بومی در جنگل‌های آمازون وجود دارد که از سوی معدنچیان غیرقانونی، زمین‌خواران و کشاورزان در معرض تهدید قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی