ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدل جدید پلی استیشن 5 با وزن پایین‌تر از راه رسید

زمانی که سونی در سال 2020 کنسول محبوب پلی استیشن 5 را عرضه کرد، نه تنها یکی از بزرگترین کنسول‌های بازی تاریخ، بلکه یکی از سنگین‌ترین‌ها هم بود. حالا سونی برای دومین بار متوالی با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

زمانی که سونی در سال 2020 کنسول محبوب پلی استیشن 5 را عرضه کرد، نه تنها یکی از بزرگترین کنسول‌های بازی تاریخ، بلکه یکی از سنگین‌ترین‌ها هم بود. حالا سونی برای دومین بار متوالی با عرضه مدل جدید پلی استیشن 5 سعی کرده وزن آن را بیش از پیش کاهش دهد.

مدل اصلی PS5 در نسخه دیسک خور یا همان استاندارد، 4.5 کیلوگرم وزن داشت و وزن نسخه دیجیتالی‌اش هم به 3.9 کیلوگرم می‌رسید. اما جدیدترین مدل این کنسول هم در نسخه استاندارد و هم نسخه دیجیتال وزن پایین‌تری دارد.

وزن مدل جدید پلی استیشن 5

مدل جدید کنسول ژاپنی‌ها با مدل CFI-12XX در نسخه دیسک خور وزنی برابر 3.9 کیلوگرم دارد و در نسخه دیجیتال هم وزنش به 3.4 کیلوگرم می‌رسد که کاهش قابل توجه نسبت به نسخه اصلی‌اش دارد.

جدیدترین مدل پلی استیشن 5 در وب‌سایت برخی فروشگاه‌های ژاپنی مشاهده شده و از تاریخ 15 سپتامبر (24 شهریور) روانه بازار می‌شود.

سال گذشته میلادی هم سونی نسخه سبک‌تر این کنسول را عرضه کرده بود، هرچند حالا PS5 سبک‌تر هم شده است. مدلی که سونی سال گذشته میلادی روانه بازار کرد، CFI-11XX بود که در نسخه استاندارد و دیجیتال به ترتیب وزنش به 4.2 و 3.6 کیلوگرم می‌رسید.

پلی استیشن 5

علت کاهش وزن نسخه 2021، بازطراحی و کوچک کردن اندازه هیت سینک این کنسول بود، اما حالا نمی‌دانیم سونی با چه ترفندی توانسته وزن این کنسول را کاهش دهد.

طبق برخی گزارش‌ها، سونی به سمت فرایند تولید جدید 6 نانومتری برای پردازنده‌های AMD رفته که این موضوع می‌تواند منجر به کاهش اندازه سیستم خنک‌کننده PS5 شود که همین موضوع خودش وزن کنسول ژاپنی‌ها را کاهش می‌دهد.

در حالی باید منتظر عرضه نسخه جدید پلی استیشن 5 باشیم که سونی قیمت کنسول خود را در بسیاری از مناطق افزایش داده. نکته جالب اینجاست که قیمت این کنسول همزمان با عرضه نسخه جدید، در ژاپن افزایش پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی