ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه داون
خودرو

عملکرد اتوپایلوت بازهم حاشیه آفرید؛ نبرد ایلان ماسک و دن اوداود بر سر یک ویدیو تبلیغاتی

دن اوداود میلیاردر و مؤسس گرین هیلز که سیستم عامل‌هایی برای هواپیماها و خودروها می‌‌سازد معتقد است که اتوپایلوت تسلا کارایی لازم را ندارد و در همین رابطه دست به انتشار ضد تبلیغ زده است، ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

دن اوداود میلیاردر و مؤسس گرین هیلز که سیستم عامل‌هایی برای هواپیماها و خودروها می‌‌سازد معتقد است که اتوپایلوت تسلا کارایی لازم را ندارد و در همین رابطه دست به انتشار ضد تبلیغ زده است، اما تسلا در واکنش یک نامه هشدار آمیز برای احتمال پیگیری حقوقی را به گروه پروژه داون ارسال کرده است، چرا که این گروه در تلاش است تا اعتبار سیستم‌های کمک راننده پیشرفته این خودروساز را خدشه‌دار کند. تسلا مدعی شده است که تصاویر نشان داده شده در ویدیویی که توسط این گروه منتشر شده افترا آمیز بوده و فناوری‌های این شرکت را بد جلوه می‌دهد.  

در این نامه که واشنگتن پست منتشر کرده است، تسلا به این ویدیو اعتراض دارد. در این ویدیو یکی از خودروهای این شرکت در حالت رانندگی تمام خودکار با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت با مانکن‌های سایز کودک برخورد می‌کند.

این فیلم به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده و در تبلیغات تلویزیونی مورد استفاده قرار گرفته است. دن اوداود میلیاردر و مؤسس گرین هیلز سافتور بودجه این تست را تأمین کرده است. این شرکت سیستم عامل‌هایی برای هواپیماها و خودروها می‌‌سازد و بنابراین همان‌طور که منتقدان پروژه داون اشاره کرده‌اند، می‌توان آن را رقیب تسلا دانست.

پروژه داون

یکی از این منتقدان فرد لمبرت از الکترک است که احتمالاً به تقویت جایگاه قانونی تسلا کمک کند. نامه توقف و انصراف تسلا روی گزارش الکترک تکیه داشت که با اشاره به بخشی از فیلم که از داخل خودرو ضبط شده است، این سوال را مطرح کرد که آیا سیستم رانندگی تمام خودکار واقعاً در حین این تست فعال شده است یا خیر؟ در واقع دینا اسکین، معاون مشاور کل تسلا، این نامه را در تاریخ ۱۱ اوت یک روز پس از انتشار این گزارش منتشر کرد.

اسکین در این نامه نوشت: «آزمایش‌های ادعایی از قابلیت‌های فناوری تسلا سوءاستفاده کرده و آن را بد جلوه می‌دهد. این ویدیوها آزمایش‌های انجام‌شده توسط نهادهای مستقل و همچنین تجربیات به اشتراک گذاشته شده توسط مشتریان ما را نادیده می‌‌گیرد.»

دفاع پروژه داون از خودش!

با این حال، جنبه‌هایی از گزارش الکترک زیر سؤال رفته است. پروژه داون با انتشار داده‌های خام و اطلاعات دیگری به این نکته اشاره کرد که خودروی تسلا در این آزمایش در حالت رانندگی تمام خودکار بوده است.

با این وجود، در این نامه هشدارپیگیری قانونی، از پروژه داون خواسته شده که بلافاصله ویدیوهای مربوط به این تست را حذف کند. تسلا این گروه را به «استفاده ناایمن و نامناسب» از نسخه بتا سیستم رانندگی تمام خودکار متهم کرده است. این خودروساز مدعی شده است که اعمال پروژه داون جان مشتریان را به خطر می‌اندازد.

اخیرا یکی از مشتریان تسلا که از این تست مانکن آشفته شده بود، تلاش کرد تا این آزمایش را با یک کودک واقعی تکرار کند. اگرچه سیستم رانندگی تمام خودکار در آن سناریو عمل کرد، اما ویدیوی این آزمایش توسط یوتیوب حذف شده است.

دن اوداود

در همین حین، اوداود با انتقاد ازانشتار نامه هشدار قانونی، تسلا و خطاب کردن ایلان ماسک به عنوان «آقای آزادی بیان مطلق» گفت که او «پشت وکلای خودش پنهان شده است».

تاکنون این ویدیو حذف نشده و اوداود اعلام کرده که قصد ندارد آن را حذف کند و در عوض متعهد شده که پول بیشتری را صرف تلاش برای بی‌اعتبار کردن این خودروساز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی