ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

500 میلیون تومان برای 79 اسب بخار؛ معرفی هیوندای HB20S برزیلی

سدان HB20S نماینده جدید هیوندای در بازار عمدتا اقتصادی برزیل شده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۵

ماه قبل بود که هیوندای از فیس‌لیفت هاچبک HB20 در برزیل رونمایی کرد. حالا نوبت به عرضه فیس‌لیفت نسخه سدان این خودرو با نام HB20S رسیده تا نماینده جدید هیوندای در بازار عمدتا اقتصادی برزیل باشد. با توجه به بهره‌مندی از چهره نسبتا بروز و امکانات مناسب، خودروساز کره‌ای امیدوار است HB20S نظر مثبت مشتریان را جلب کند. هرچند در صورت واردات این خودرو به کشورمان، مشخصات فنی این مدل با موتور 79 اسب بخاری، چندان تناسبی با قیمت بیش از 500 میلیون تومان آن (در صورت واردات به ایران) نخواهد داشت.

هیوندای HB20S

طراحی بروزتر و مدرن‌تر هیوندای HB20S

هیوندای HB20S از نظر طراحی در نمای جلو کاملا مشابه با برادر هاچبک خود یعنی HB20 است. به همین خاطر می‌توان گفت که در مقایسه با قبل جذابیت بیشتری دارد و خودرویی رده‌بالاتر احساس می‌شود. سپر اسپرت و طراحی خشن چراغ‌ها که تا حدودی i20 را در ذهن تداعی می‌کنند، نقشی کلیدی در القای این حس دارند.

همانند نمای روبرو، در نمای عقب فیس‌لیفت هیوندای HB20S نیز شاهد تغییراتی گسترده هستیم. این سدان ارزان‌قیمت مثل النترا از چراغ‌های LED سرتاسری با گرافیک جذاب بهره می‌برد. سپر و درب صندوق نیز متفاوت از مدل قبلی است.

در داخل کابین دامنه تغییرات محدودتر است. استفاده از مجموعه نمایشگر موسوم به Supervision Cluster در پشت فرمان در تریم‌های بالاتر و نمایشگر 8 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت شاخص‌ترین تغییرات موجود هستند. نکته جالب اینکه سیستم اینفوتینمنت این خودرو حالا از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند و با قابلیت Bluelink هیوندای سازگاری دارد. تجهیزات هیوندای HB20S فیس‌لیفت شامل مواردی مثل سیستم تهویه مطبوع خودکار، دوربین دنده عقب، دو پورت USB، پد شارژ وایرلس روی کنسول میانی و روکش پارچه‌ای یا چرمی می‌شود.

هیوندای HB20S

تمرکز بیشتر روی ایمنی

نسخه قبلی هیوندای HB20S در تست تصادف انکپ نتایج فاجعه‌باری کسب کرده بود. به همین جهت خودروساز کره‌ای فیس‌لیفت سدان اقتصادی خود را با تجهیزات ایمنی بیشتری به میدان می‌فرستد. این خودرو شش ایربگ دارد و پکیج SmartSense برای آن به عنوان یک آپشن قابل سفارش است. این آپشن سیستم‌هایی مثل دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو و دستیار کنترل نقاط کور را در خود دارد.

هیوندای HB20S

مشخصات فنی

همانند مدل هاچبک، سدان هیوندای HB20S هم با دو موتور یک لیتری Kappa MPi و TGDi به فروش می‌رسد. موتور تنفس طبیعی Kappa MPi توانایی تولید 79 اسب بخار قدرت را دارد و با گیربکس 5 سرعته دستی ترکیب می‌شود. اما موتور توربوشارژ TGDi قدرتی برابر با 118 اسب بخار تولید می‌کند و امکان انتخاب آن با گیربکس 6 سرعته دستی یا شش سرعته خودکار وجود دارد.

هیوندای HB20S

قیمت هیوندای HB20S

فیس‌لیفت هیوندای HB20S قیمتی برابر با 85,890 رئال برزیل دارد. این رقم معادل 16,621 دلار یا تقریبا 500 میلیون تومان می‌شود. بد نیست بدانید این سدان در مقایسه با HB20 یا همان مدل هاچبک 6,600 رئال یا 1,277 دلار گران‌تر است. برای خرید نسخه فول این سدان کره‌ای هم باید 120,990 رئال (معادل 23,413 دلار) باید کنار گذاشت. فولکس واگن ویرتوس، شورولت اونیکس پلاس و فیات کرونوس رقبای اصلی هیوندای HB20S در برزیل هستند.

شرکت هیوندای پس از هاچبک HB20 و سدان HB20S در نظر دارد فیس‌لیفت کراس‌اوور HB20X را نیز رونمایی کند. فیس‌لیفت خانواده HB20 سه سال پس از عرضه نسل دوم این سری معرفی می‌شود. هیوندای امیدوار است با معرفی نسخه فیس‌لیفت جایگاه سری HB20 را به عنوان محبوب‌ترین مدل کلاس خود بیش از پیش تثبیت کند.

هیوندای HB20S
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی