ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی

در پی تغییرات صورت گرفته در میزان سهمه بندی، حالا کارتهای سوخت شامل 60 لیتر بنزین سهمیه ای و 150 لیتر بنزین آزاد هستند.

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۴

ظاهرا ماجراهای سهمیه بندی بنزینی تمامی ندارد و همواره شاهد چالش هایی در رابطه با حواشی این امر هستیم، در تازیه ترین اتفاق نیز سهمیه آزاد استفاده از کرات سوخت شخصی در حدود یکصد لیتر کاهش یافته است که با واکنش های مختلفی از سوی مردم مواجه بوده است.

جلیل سالاری امروز در مورد کاهش سهمیه بنزین اعلام کرد: «این طرح در ماه جاری این طرح اجرایی شده است و اکنون کارت‌های سوخت یک سهمیه ۶۰ لیتری و یک سهمیه ١۵۰ لیتری دارند. بنابراین در کارت سوخت شخصی هر فرد یک سهمیه نرخ اول ١۵۰۰ تومان و یک نرخ ٣۰۰۰ تومان که ٢۵۰ لیتر است، وجود دارد، در واقع با بررسی که انجام شد، خودروهای داخلی در ١۰۰ کیلومتر به طور میانگین بیش‌تر از ١۰ لیتر مصرف نمی کنند، طبیعتا زمانی که در یک کارت شخصی حدود ٣١۰ لیتر بنزین داریم، عدد بزرگی است. از طرح دیگر، هیچ خودرویی نیست که بیش از ١۰۰۰ کیلومتر در ماه تردد داشته باشد، ضمن اینکه کارت جایگاه‌ها نیز وجود دارد.»
در واقع به نظر می رسد که این تغییرات در راستای کاهش قاچاق سوخت روی داده است، چرا که براساس آمارهای موجود، تراکنش عمدتا در سهمیه دوم بر اساس کارت‌های جایگاه‌دار اتفاق می افتد، از طرف دیگر، این کاهش در کل کشور است و صرفا مربوط به استان سیستان و بلوچستان نیست.

براساس اطلاعات ثبت شده،در حال حاضر ۱۹ میلیون خودروی سواری در کشور وجود دارند که این خودروها دارای یک سهمیه ۶۰ لیتری با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان هستند که قابلیت ذخیره سازی تا ۹ ماه را دارد. همچنین، در کنار این سهمیه اصلی، یک اعتبار سوخت هم برای کارت‌های خودروهای شخصی ایجاد کرده‌ایم که بین مردم به همان بنزین آزاد و یا ۳ هزار تومانی مشهور است با ظرفیت ۲۵۰ لیتر که در صورت استفاده نشدن، این اعتبار از بین می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sae77
    Sae77 | ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

    "هیچ خودرویی نیست که بیش از ١۰۰۰ کیلومتر در ماه تردد داشته باشد"؟؟!!
    متوسط پیمایش سالانه خودروها حدود 20 هزار کیلومتر هست یعنی بیش از 1500 کیلومتر در ماه ولی آقای کارشناس میگن "هیچ خودرویی" بیش از 1000 کیلومتر تردد ندارد.

مطالب پیشنهادی