ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پلیس راهور: اگر پیامک جریمه را دریافت نمی‌کنید، ایراد از گوشی شماست!

برخی از رانندگان شماره تلفنی در هنگام شماره گذاری ثبت نکرده‌اند و یا شماره تلفن آنها عوض شده است بنابراین در صورت ارتکاب تخلف پیامک به آنها ارسال نمی‌شود. از طرف معمولا رانندگان استعلام خلافی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۵

برخی از رانندگان شماره تلفنی در هنگام شماره گذاری ثبت نکرده‌اند و یا شماره تلفن آنها عوض شده است بنابراین در صورت ارتکاب تخلف پیامک به آنها ارسال نمی‌شود. از طرف معمولا رانندگان استعلام خلافی خودرو نمی‌گیرند و از این جریمه‌ها بی‌خبر هستند. برخی هم که خلافی می‌گیرند و متوجه این جریمه‌ها می‌شوند برای اعتراض به خلافی به پلیس+۱۰ و اجرائیات راهور مراجعه می‌کنند. پلیس می گوید، 96 درصد از تخلفات به شکل پیامک به رانندگان اعلام می شود و اگر کسی پیامک های جریمه را دریافت نمی کند، در قدم اول باید از صحت عملکرد گوشی خود ثبت شماره آن در سامانه پلیس من، مطمئن شود.

پس از مراجعه به اجرائیات و دریافت برگه خلافی با جریمه‌هایی رو به رو می‌شوند که این جریمه‌ها، مبالغ قابل توجهی می‌شود و مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می‌کند.

در این رابطه، سردار هادیانفر می گوید: «بسیارى از مردم اعلام مى‌کنند که جریمه‌ها پیامک نمى‌شود، اما باید گفت که ٩۶ درصد از جرائم به صورت پیامک براى مردم ارسال می‌شود و اگر کسى پیامکی دریافت نمى‌کند، حتما تلفن همراهش مشکل دارد.»
اگر به هر دلیلی فردی به جریمه رانندگی که برای پلاک خودرویش صادر شده معترض باشد، می‌تواند برابر ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به همراه مستندات و مدارک برای رسیدگی به موضوع در فرصت مناسبی به اجرائیات پلیس راهور در استان‌ یا شهرستان‌ها مراجعه کند و این موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. هیچ قانون، آیین‌نامه و بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه در صورت جریمه اشتباه باید با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته شود، وجود ندارد و این اقدام تنها بار تماس‌های غیرضروری با سامانه ۱۱۰ را افزایش می‌دهد. پس شهروندان نباید چنین کاری کنند.

سردار هادیانفر با اشاره به مشکلات صدور کارت سوخت برای رانندگان اظهار کرد: «شرکت نفت اصرار دارد که هر فرد برای سوخت گیری باید از کارت سوخت خودش استفاده کند و به همین دلیل تقاضا هم افزایش پیدا کرده است. همچنین اینکه اعلام شده برای صدور کارت سوخت، آدرس‌ها دچار مشکل شده است، باید بگویم آنچه ما در اختیار شرکت نفت مى‌گذاریم آدرس‌هایى است که متقاضیان اعلام کرده اند. ضمنا، در اپلیکیشن پلیس من، مردم مى‌توانند آدرس خود را ویرایش کنند، بنابراین مشکل از سمت پلیس نیست.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی