ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رنو کویید تست تصادف
خودرو

پروژه مشترک ایران خودرو و سایپا برای ساخت رنو کوئید ایرانی با ایمنی نامشخص

رنو کوئید خودرویی جنجالی در بازار هند محسوب می شود چرا که با صفر ستاره ایمنی، محافظت چندانی را از سرنشینان به عمل نمی آورد.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۵

چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت مدتی قبل به ایران خودرو و سایپا دستور داد تا طی همکاری با یکدیگر یک خودرو اقتصادی را برای بازار ایران طراحی کنند. در همین راستا این دو خودروساز بزرگ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از محصول مشترک خود با نام پروژه K۱۱۲ پرده برداشتند که می‌توان آن را ارزانترین خودروی داخلی و جایگزین مناسبی برای پراید دانست. خودرویی که براساس پلت فرم رنو کوئید، ارزانترین محصول رنو شکل گرفته است و در نسخه بازار هند، از ایمنی مناسبی نیز برخودار نیست!

ارزانترین خودروی داخلی که در قالب یک مدل پروتوتایپ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به معرض نمایش درآمده در دو نسخه گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.

ایمنی نسخه هندی رنو کوئید
ایمنی نسخه هندی رنو کوئید

این خودرو قرار است به یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر مجهز شود که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر را به تولید برساند، موتوری که به احتمال قریب به یقین، در نسخه اتوماتیک از عملکرد کافی برای استفاده برون شهری برخوردار نخواهد بود. این موتور که توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده به ازای هر ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل ایران خودرو در رابطه با این محصول می گوید: «سایپا و ایران خودرو در یک خط تولید مشترک محصولی اقتصادی را با ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاه در سال به بازار عرضه خواهند کرد.»

تست تصادف نسخه برزیلی رنو کوئید
ایمنی نسخه برزیلی رنو کوئید

مهدی خطیبی بیان داشت: «موضوع تولید خودرو اقتصادی از حدود 2 سال پیش در مرکز تحقیقات ایران خودرو آغاز شد و بر اساس سیاست‌های جدید وزارت صمت بنا شد که هر دو خودروساز یعنی ایران خودرو و سایپا اطلاعات و دستاورد‌های خود را در این زمینه به اشتراک بگذارند تا ادامه مسیر را با همکاری هم برای رسیدن به یک محصول مشترک طی کنند.

»

خودرو مشترک اقتصادیحال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این پروژه نیز مانند تندر 90 به تولید یک خودرو با کیفیت اما نسبتا گران قیمت (و البته غیر اقتصادی) منجر خواهد شد و یا اینکه در حالت خوشبینانه، مهندسان ایرانی می توانند با الگوبرداری از پلت فرم اصلی رنو، محصولی با کیفیت اما ایمن را راهی بازار نمایند. اتفاقی که در صورت وقوع، می توان آن را گامی مثبت در راستای جایگزینی پراید و تیبا با خودرویی به روزتر و البته اقتصادی و ایمن قلمداد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی