ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اطلاعات تازه از نسل آتی مایکروسافت سرفیس
تکنولوژی

مایکروسافت احتمالا تولید سری سرفیس پرو ایکس را متوقف می‌کند

ظاهرا مایکروسافت در صدد است تا سرفیس پرو اکس ARM را تحت یک خط تولید با سرفیس پرو 9 اینتل ادغام کند.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

مایکروسافت قصد دارد طی ماه اکتبر، 10 سالگی عرضه دستگاه‌های سرفیس را با عرضه چند مدل جدید جشن بگیرد، هرچند که این اقدام می‌تواند غافلگیری خاص خود را به همراه داشته باشد. طبق یک گزارش تازه، مایکروسافت در پی عرضه سرفیس پرو 9 در دو نسخه با پردازنده‌های اینتل و ARM است که این موضوع می‌تواند به معنای پایان کار سری سرفیس پرو ایکس باشد.

سری سرفیس پرو ایکس تنها مدل خانواده سرفیس است که از تراشه ARM استفاده می‌کند، بنابراین وجود یک سرفیس پرو 9 با پردازنده ARM ادامه عرضه مدل‌های آتی پرو اکس را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

اطلاعات تازه از نسل آتی مایکروسافت سرفیس

انتظار می‌رود این مدل سرفیس پرو 9 پاییز پیش‌رو عرضه شود و نسخه دارای پردازنده اینتل آن هم احتمالا از یک تراشه نسل دوازدهم سری P استفاده کند. در سوی دیگر نسخه ARM هم احتمالا مجهز به تراشه مایکروسافت SQ3 خواهد بود که بر مبنای تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 3 ساخته شده است.

اطلاعات احتمالی از مایکروسافت سرفیس پرو 9

به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تغییراتی را هم در نسل آتی سری سرفیس پرو 9 معرفی کند که علیرغم کوچک بودن همچنان ارزش مورد اشاره قرار گرفتن را دارند.

با استناد به گزارش ویندوز سنترال، نسل جدید برای اولین بار در تاریخ برند سرفیس از یک نسخه 5G برخوردار خواهد بود، همچنین ادعا شده که این نسل جدید از طراحی و رنگ‌های تازه برای «تایپ کاور» نیز بهره خواهد برد.

اطلاعات تازه از نسل آتی مایکروسافت سرفیس

با این حال گفته شده انتظار تغییرات عمده در طراحی خارجی دستگاه نمی‌رود، به گونه‌ای که سرفیس پرو 9 ممکن است همچنان با تایپ کاور و لوازم جانبی نسل پیشین خود یعنی مدل‌های سرفیس پرو 8 و پرو ایکس سازگاری داشته باشد.   

همینطور بد نیست به این مورد هم اشاره شود که احتمالا در هفته‌های آتی اخبار بسیار بیشتری در این باره خواهیم شنید زیرا بنابر گفته‌ها، مایکروسافت قصد دارد طی ماه سپتامبر میزبان یک رویداد مختص سرفیس باشد.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی