ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی گلکسی بادز ۲ پرو؛ حرفه‌ای و گران‌قیمت

گلکسی بادز ۲ پرو بهترین هدفون کاملا بی‌سیم سامسونگ است اما بسیاری از قابلیت‌های آن به گوشی‌های سامسونگ محدود می‌شود.

نوشته شده ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰
نقد و بررسی گلکسی بادز ۲ پرو

سامسونگ در رویداد آنپکد مرداد ۱۴۰۱ از جدیدترین هدفون کاملا بی‌سیم خودش یعنی گلکسی بادز ۲ پرو رونمایی کرد. این ایرباد تازه‌وارد که اکنون با برچسب قیمتی ۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد، از ویژگی‌های کلیدی مانند پشتیبانی از موزیک های‌فای ۲۴ بیتی، قابلیت حذف نویز فعال، شارژدهی مناسب و بالاترین کیفیت صدا بین هدفون‌های سامسونگ برخوردار است. در ادامه این ایرباد پرچمدار تازه‌وارد سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

حدود یک سال پیش بود که سامسونگ ایرباد اقتصادی اما باکیفیت گلکسی بادز ۲ را روانه بازار کرد. اواخر پاییز سال ۱۴۰۰ این محصول را بررسی کردم و از آن تاریخ تاکنون، لقب ارزشمندترین هدفون سامسونگ را به آن داده‌ام. تقریبا تمام افرادی که قصد خرید هدفون کاملا بی‌سیم در بازه قیمتی ۲ میلیون تومان را داشتند، مجاب به خرید گلکسی بادز ۲ شدند و خودم نیز نزدیک به ۸ ماه است با رضایت کامل از این محصول استفاده می‌کنم.

حال بادز ۲ پرو آمده تا عنوان بهترین هدفون ترو وایرلس سامسونگ را از آن خود کند. نسل قبل یعنی گلکسی بادز پرو (بررسی دیجیاتو) با وجود کیفیت صدای بسیار خوب و قابلیت‌های پیشرفته، ارگونومی خوبی نداشت و استفاده درازمدت از آن -حداقل برای من- دشوار بود. آیا سامسونگ در بادز ۲ پرو توانسته این مشکل را حل کند؟ بررسی ویدیویی گلکسی بادز ۲ پرو را در ادامه تماشا کنید.

فهرست مطالب

بررسی ویدیویی گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

گلکسی بادز ۲ پرو را فروشگاه اینترنتی دارسو برای بررسی در اختیار دیجیاتو قرار داده است. دارسو یکی از فروشگاه‌های اینترنتی قدیمی و معتبر برای خرید انواع محصولات دیجیتال شامل گوشی موبایل، تبلت، ساعت هوشمند، هندزفری و هدست، لوازم جانبی، لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی است و ویژگی‌های مهمی شامل تضمین اصالت کالا، پشتیبانی ۲۴ ساعته، تحویل اکسپرس و ۷ روز مهلت تست و تعویض را ارائه می‌دهد. برای خرید گلکسی بادز ۲ پرو می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دارسو مراجعه کنید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی بادز ۲ پرو

  • وزن هر گوشی ۵.۵ گرم و وزن کیس ۴۳.۴ گرم
  • پشتیبانی از بلوتوث ۵.۳
  • پشتیبانی از صدای ۲۴ بیتی Hi-Fi
  • ظرفیت باتری هر گوشی ۶۱ میلی‌آمپر ساعت و ظرفیت باتری کیس ۵۱۵ میلی‌آمپر ساعت
  • شارژدهی هدفون:
    • تا ۵ ساعت پخش موزیک (حذف نویز فعال)
    • تا ۸ ساعت پخش موزیک (حذف نویز خاموش)
    • تا ۳.۵ ساعت مکالمه
  • شارژدهی با کیس:
    • تا ۱۸ ساعت پخش موزیک (حذف نویز فعال)
    • تا ۲۹ ساعت پخش موزیک (حذف نویز خاموش)
    • تا ۱۴ ساعت مکالمه
  • پشتیبانی از کدک‌های SBC و AAC و کدک اختصاصی Seamless Hi-Fi سامسونگ
  • استاندارد مقاومت در برابر آب IPX7
  • قیمت حدود ۵ میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی کیس گلکسی بادز ۲ پرو شباهت زیادی با دو مدل قبلی دارد. این ایربادز در سه رنگ مختلف سفید، بنفش و مشکی به‌فروش می‎رسد و دیگر خبری از رنگ زیتونی نیست. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، ما رنگ جدید این محصول یعنی بنفش یا به قول سامسونگ Bora Purple را در اختیار داریم.

کیس و گوشی‌های گلکسی بادز ۲ پرو با نوعی روکش نرم و مخملی پوشانده شده تا ظاهر جذاب‌تری پیدا کنند. به‌خاطر این روکش مات، بادز ۲ پرو دیرتر کثیف می‌شود و سر نمی‌خورد. وزن کلی این هدفون نیز نسبت به نسل قبل کمتر شده اما همچنان گلکسی بادز ۲ عنوان سبک‌ترین هدفون ترو وایرلس سامسونگ را در اختیار دارد.

ابعاد گوشی‌های بادز ۲ پرو حدود ۱۵ درصد نسبت به نسل قبل کوچک‌تر شده و کمتر از گوش بیرون می‌زند. همین مسئله در کنار طراحی ارگونومیک، باعث شده تا استفاده از گلکسی بادز ۲ پرو در درازمدت آزاردهنده نباشد. این موضوع حداقل برای من مسئله مهمی است چون نسل قبل یعنی گلکسی بادز پرو پس از نیم ساعت استفاده، حس ناخوشایندی در گوش من ایجاد می‌کرد. البته همچنان برای من، گلکسی بادز ۲ از نظر ارگونومی و راحتی استفاده در بالاترین سطح قرار می‌گیرد اما شاید وضعیت برای شما متفاوت باشد.

گلکسی بادز ۲ پرو از استاندارد مقاومت در برابر آب IPX7 برخوردار است، یعنی می‌تواند تا نیم ساعت در عمق یک متری آب دوام بیاورد. بنابراین استفاده از این هدفون در آب و هوای مربوط و حتی زیر باران نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما پیشنهاد می‌کنیم از این محصول را زیر آب فرو نبرید.

کیفیت صدا

یکی از مهم‌ترین فاکتورها هنگام انتخاب هدفون، کیفیت صدا است و گلکسی بادز ۲ پرو یکی از معدود هدفون‌های بازار با توانایی پخش صدای های فای ۲۴ بیتی به‌شکل بی‌سیم محسوب می‌شود. صدای های رزولوشن ۲۴ بیتی کیفیتی بسیار نزدیک به منبع اصلی صدا دارد و اطلاعات صوتی بسیار بیشتری را در مقایسه با صدای استاندارد ۱۶ بیتی به هدفون منتقل می‌کند، اما آیا این موضوع تفاوتی در تجربه شنیداری شما به وجود می‌آورد؟

شکی نیست که بادز ۲ پرو بالاترین کیفیت صدا را بین تمام هدفون‌های سامسونگ دارد و حتی طبق تجربه من در رده قیمتی ۵ میلیون تومان، رقبای زیادی ندارد. طبیعتا کیفیت صدای این هدفون از ایرپادز پرو اپل نیز بالاتر است و این چیز عجیبی نیست، چون ایردپادز پرو حدود سه سال قبل معرفی شده است.

من آهنگ‌های متعددی از ژانرهای مختلف را با گلکسی بادز ۲ پرو گوش کردم. ترکیب بیس کوبنده و صدای زیر شفاف در قطعه Brass Monkey از Beastie Boys لرزه بر اندام شما می‌اندازد. احتمالا شما هم مثل من پس از مدتی کوتاه نگران سلامت شنوایی خود شده و ولوم را پایین می‌آورید. چهار دقیقه نخست قطعه Bohemian Rhapsody از Queen با بیشترین وضوح ممکن پخش می‌شود اما پخش باقی این آهنگ از توان اکثر هدفون‌های ترو وایرلس خارج است. تفکیک کم‌نظیر صدای سازهای مختلف و وکال رؤیایی JFDR در قطعه Back To The Sky از Olafur Arnalds نیز شما را به سفری شگفت‌انگیز می‌برد.

گلکسی بادز ۲ پرو حتی قطعات سنگین و شلوغ متال مانند Standed از Gojira نیز به زیبایی و با تفکیک کامل صداهای مختلف پخش می‌کند. نکته مهم‌تر این‌که حتی در ولوم‌های بالا نیز شاهد اعوجاج صدا نیستیم و افزایش صدای بیس، اختلال چندانی در پخش صداهای میانی و زیر ایجاد نمی‌کند. از طرف دیگر، در این هدفون برخلاف دو مدل قبلی می‌توانید با تغییر اکولایزر، تجربه شنیداری متفاوتی داشته باشید.

برای تست قابلیت پخش صدای های فای ۲۴ بیتی، سرویس های‌فای پلاس Tidal را تهیه کردم اما پس از تست ده‌ها قطعه مختلف، تفاوت قابل درکی بین تجربه شنیداری این قطعات روی دو سرویس تایدال و اسپاتیفای حس نکردم. پیشنهاد می‌کنم اگر قصد خرید این هدفون را دارید، قابلیت پخش صدای ۲۴ بیتی را در اولویت قرار ندهید.

قابلیت‌های مختلف گلکسی بادز ۲ پرو

در ادامه مروری بر قابلیت‌های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گلکسی بادز ۲ پرو و تجربه من از آنها خواهیم داشت.

نویز کنسلینگ

قابلیت حذف نویز فعال یا ANC در گلکسی بادز ۲ پرو به‌شکل محسوسی بهتر از گلکسی بادز ۲ و نسل قبل عمل می‌کند و می‌تواند صدای کیبورد، فن کیس، کولر و دیگر صداهای معمول در فضاهای عمومی را تا حد زیادی کاهش دهد. البته انتظار نداشته باشید که صدای بوق ممتد ماشین‌ها، اگزوز موتورهای CG125 یا عملیات ساختمانی نیز از بین بروند. حذف این صداها از عهده تمام هدفون‌های ترو وایرلس خارج است.

صدای ۳۶۰ درجه

قابلیت پخش صدای ۳۶۰ درجه در گلکسی بادز ۲ پرو تفاوت محسوسی با دو مدل قبلی ندارد. فعال کردن این ویژگی برای پخش موزیک معمولا با افت کیفیت و آمیخته شدن صداهای مختلف همراه است اما برای تماشای فیلم می‌توانید روی آن حساب کنید. قابلیت Head Tracking نیز اگرچه به‌درستی کار می‌کند اما من نمی‌توانم کاربرد خاصی برای آن متصور شوم.

قابلیت تشخیص گفتگو

گلکسی بادز ۲ پرو همانند نسل قبل به قابلیت ویس دیتکت مجهز شده است. با فعال کردن این قابلیت و به‌محض این‌که شروع به صحبت کنید، نویز کنسلینگ غیرفعال شده و صدای موزیک تا حد زیادی کاهش می‌یابد تا بتوانید با دیگران گفتگو کنید. این قابلیت نیز به‌درستی کار می‌کند و اگر به مدت ۵ ثانیه (قابل افزایش تا ۱۰ یا ۱۵ ثانیه) صحبت نکنید، وضعیت نویز کنسلینگ و پخش موزیک به حالت قبل برمی‌گردد. یکی از مشکلات مهم این است که اگر هنگام گوش دادن به موزیک سرفه کرده یا با خواننده همراه شوید، حالت ویس دیتکت فعال می‌شود.

جمع‌بندی

نقد و بررسی گلکسی بادز ۲ پرو

گلکسی بادز ۲ پرو بدون اغراق، بهترین هدفون ترو وایرلس سامسونگ تا به امروز است. کیفیت صدای فوق‌العاده در کنار قابلیت‌های نرم‌افزاری مختلف، می‌توانند این محصول را به یکی از بهترین هدفون‌های کاملا بی‌سیم در رده قیمتی ۵ میلیون تومان تبدیل کنند. البته به‌خاطر اختلاف قیمت ۳ میلیون تومانی بادز ۲ پرو و بادز ۲، احتمالا بادز ۲ همچنان عنوان ارزشمندترین هدفون سامسونگ را در اختیار داشته باشد.

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، محدودیت بسیاری از قابلیت‌های گلکسی بادز ۲ پرو به اکوسیستم سامسونگ است. اکثر ویژگی‌های برتر این محصول مانند قابلیت پخش صدای های فای ۲۴ بیتی، صدای ۳۶۰ درجه، تأخیر ناچیز با گیم مود و سوئیچ خودکار بین دستگاه‌های مختلف، تنها در صورتی فعال می‌شوند که این هدفون را به جدیدترین گوشی‌های سامسونگ متصل کنید. بنابراین شاید بهتر باشد گلکسی بادز ۲ پرو را این‌گونه توصیف کنیم: بهترین هدفون سامسونگ، برای طرفداران سامسونگ.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

    واقعااً فاقد ارزش خرید هست .
    اصلا از aptX پشتیبانی نمیکنه تاخیر صدای زیاید داره . بیشتر قابلیت ها با موبایل های سامسونگ هست .
    با توجه به اینکه باتری های هدفون های بیسیم 2 سال عمر مفید دارند و قابل تعویض و تعمیر هم نیستند .

    مدل های هایلو - جی روم و کیو سی وای علاوه بر کیفیت صدای خوب قیمت یک پنجم کمتری دارند همچنین aptX را با پشتیبانی از تمامی موبایل و برند ها ارائه می کنند .

    • MMD Hossein
      MMD Hossein | ۸ آذر ۱۴۰۱

      دوست عزیز با پیشرفت بلوتوث دیگه نیاز به aptX نیست
      https://www.zoomit.ir/av/362861-aptx-everything-you-need-know-wireless-bluetooth-enhancement/
      مطلب مرتبط با همین موضوع

  • Arash Roozbehani
    Arash Roozbehani | ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

    نویز کنسلینگ قابلیت جذابیە واقعا. قیمتش زیادە ولی. خیلی زیاد.

  • Ghost
    Ghost | ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

    گفتم الان محسن یگانه گذاشتین تست کیفیت گرفتین نگو Stranded پخش شده !!!! ایول :)

مطالب پیشنهادی