ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استاندارد USB4 نسخه 2.0 با پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

این استاندارد با پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه یکی از پرسرعت‌ترین استانداردهای اتصال در بازار است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

گروه USB Promoter استاندارد جدید USB4 نسخه 2.0 را معرفی کرد که سرعت انتقال تا 80 گیگابیت بر ثانیه را ممکن می‌کند، یعنی دو برابر سریعتر از USB 4 اصلی و حتی Thunderbolt 4 که سرعت آن‌ها به 40 گیگابیت در ثانیه محدود شده است.

طبق گزارش‌های موجود، USB4 نسخه 2.0 با استفاده از معماری لایه‌ای فیزیکی جدید خود به سرعت 80 گیگابیت در ثانیه دست پیدا کرده که به گفته USB Promoter Group، از کابل‌های فعال USB-C با سرعت 80 گیگابیت بر ثانیه و کابل‌های پسیو USB-C با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه تشکیل شده است.

سازگاری استاندارد USB4 نسخه 2.0 با نسل قبل

USB4

با این وجود، USB 4 نسخه 2.0 به یکی از پرسرعت‌ترین استانداردهای اتصال در بازار تبدیل می‌شود و با نسل‌های قبلی نیز سازگار خواهد بود. به این معنی که در دستگاه‌هایی با پورت USB4 1.0، USB 3.2، USB 2.0 و تاندربولت 3 می‌توان از این کابل‌های جدید با سرعت 80 گیگابیت بر ثانیه استفاده کرد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه استاندارد جدید را می‌توان با نمایشگرها، فضاهای ذخیره‌سازی و هاب‌ها و داک‌های با کارایی بالا نیز استفاده کرد. با وجود پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه، کاربران قادر خواهند بود تا یک کارت گرافیک خارجی را به لپ‌تاپ خود متصل کنند و در هنگام بازی‌های ویدیویی، تجربه‌ای شبیه به کامپیوترهای دسکتاپ داشته باشند. علاوه بر این، استاندارد جدید به خوبی با آخرین نسخه‌های DisplayPort و PCIe نیز سازگاری دارد.

این تمام جزئیاتی است که درباره این استاندارد جدید منتشر شده و هرچند همه‌چیز کاملا هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، گروه USB Promoter که از شرکت‌هایی مانند اینتل، اپل، مایکروسافت، اچ پی و تگزاس اینسترومنت تشکیل شده، در کنفرانس USB Developer Days 2022 که اول نوامبر (10 آبان ماه) برگزار خواهد شد، جزئیات بیشتری درباره USB4 نسخه 2.0 به اشتراک گذاشته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Helia Niazi
    Helia Niazi | ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

    بە پهنای باند خودم نگاه می‌کنم ویندوز آه می‌کشد.

مطالب پیشنهادی