ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیسان GT-R بری
خودرو

تحقق آرزو در 75 سالگی؛ رکوردشکنی نیسان GT-R تیون شده

50 سال قبل، یک پورشه با سرعت زیادی از کنار فردی به نام بری بیگوود عبور کرد و این اتفاق زندگی او را تغییر داد

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

بیش از ۵۰ سال پیش در انگلستان، یک پورشه ۹۱۱ با سرعت زیاد از کنار فردی به نام بری بیگوود عبور کرد و این اتفاق تأثیر زیادی روی زندگی او گذاشت. حالا بری در ۷۵ سالگی صاحب یک نیسان GT-R با توان ۱۲۰۰ اسب بخار است و توانسته رکورد سرعت ۳۵۱ کیلومتر در ساعت را به نام خود ثبت کند.

خودرویی که بری پنجاه سال پیش دید احتمالاً یک پورشه ۹۱۱ کاررا RS مدل ۱۹۷۲ (۹۰۱) بوده است. آن ۹۱۱ با موتور ۲.۷ لیتری و جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی، توان ۲۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر تولید می‌کرد. همچنین سرعت نهایی آن ۱۵۲ مایل بر ساعت (۲۴۵ کیلومتر بر ساعت) و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۵.۵ ثانیه بود.

بری که اکنون در شهر کوچکی در آفریقای جنوبی زندگی می‌کند، روزها با یک هوندا سیویک مدل ۱۹۹۵ رانندگی می‌کند. اما در گاراژ خود یک نیسان GT-R مدل ۲۰۱۲ هم دارد که آن را ۹ سال پیش خریده است. این مدل در ابتدا موتور ۳.۸ لیتری V6 با توان ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۶۱۲ نیوتن متر داشت. 

تلاش بری برای افزایش قدرت نیسان GT-R خود

اما پس از دو سال بری احساس کرد نیاز به قدرت بیشتری دارد. بنابراین آن را به مدت شش ماه در اختیار یک شرکت تیونینگ قرار داد. آن‌ها یک موتور ۴.۱ لیتری روی آن نصب کردند، پیستون‌ها و فنرهای سوپاپ را تعویض و جعبه‌دنده را به طور کامل بازسازی کردند. بری ادعا می‌کند که توان این خودرو در حدود ۱۲۰۰ اسب بخار است. اما شرکت تیونینگ به او گفته است که حتی می‌تواند توان ۲۰۰۰ اسب بخار تولید کند.

تمام این قدرت باید در جایی تخلیه می‌شد تا بری بتواند به آرزوی خودش که رانندگی با سرعت بالای ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۲ کیلومتر بر ساعت) بود دست پیدا کند.  

او فرودگاه بین المللی آپینگتون در آفریقای جنوبی را برای این کار انتخاب کرد. این باند یکی از بزرگ‌ترین باندهای فرودگاه در جهان با طول ۳ مایل (۴.۹ کیلومتر) است. طول باندهای عادی ۱.۸ کیلومتر است، بنابراین طول فرودگاه آپینگتون تقریباً سه برابر یک فرودگاه معمولی است.

بری بیگوود ۷۵ ساله با نیسان GT-R خود نه تنها به سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۲ کیلومتر بر ساعت) رسید، بلکه رکورد سرعت ۲۱۸ مایل بر ساعت (۳۵۱ کیلومتر بر ساعت) را هم برای خودش ثبت کرد.

بری پس از دستیابی به آرزوی دیرینه خودش، بدون اینکه احساساتی شود گفت: «بدک نبود، بعدا احتمالاً این کار را با بوگاتی امتحان کنم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی