ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بریتانیا استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای فرار از تحریم‌ها را غیرممکن می‌کند

صرافی‌های کریپتو بریتانیا موظف هستند هر گونه مورد مشکوک مرتبط با نقض تحریم‌ها را به مقامات این کشور گزارش دهند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

بعد از حمله روسیه به اوکراین، بریتانیا قوانین جدیدی را برای تمامی دارایی‌های دیجیتالی درنظر گرفته است. در همین راستا، صرافی‌های کریپتو موظف هستند هرگونه مورد مشکوک مرتبط با نقض تحریم‌ها را به مقامات بریتانیا گزارش دهند.

دستورالعملی رسمی در تاریخ 30 آگوست به همین منظور بروزرسانی شده که به موجب آن «دارایی‌های دیجیتالی» نیز جزو دارایی‌هایی محسوب می‌شوند که در صورت اعمال تحریم‌ها علیه یک شخص یا شرکت، آن دارایی‌ها هم باید مسدود شوند. بر این اساس، علاوه بر رمزارزهایی مانند بیت کوین، اتر و تتر، سایر دارایی‌های رمزنگاری شده مانند توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) جزو دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شوند.

استفاده از رمزارزها برای فرار از تحریم‌ها و جابجایی پول در سراسر جهان از قبل در بریتانیا غیرقانونی بود. با این وجود، قوانین جدید نشان می‌دهد مقامات بریتانیایی نگران این مساله هستند و به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند.

استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای فرار از تحریم‌ها

این قوانین توسط دفتر اجرای تحریم‌های مالی وزارت خزانه‌داری بریتانیا تنظیم شده است. صرافی‌های رمزارز اگر چنین مواردی را گزارش ندهند، خودشان مرتکب جرم شده‌اند. در واقع صرافی‌های ارزهای دیجیتال موظف هستند هرگونه مورد مشکوک که به نقض تحریم‌ها منجر می‌شود را شناسایی کرده و فورا وارد عمل شوند. اگر نام افرادی در لیست تحریم‌ها نیز قرار دارد، صرافی‌ها باید قوانین مربوط به تحریم‌ها را در مورد آنها نیز در نظر بگیرند.

تحریم‌های مالی برای افراد و شرکت‌های مرتبط با ولادیمیر پوتین یکی از برجسته‌ترین واکنش‌های بریتانیا در حمله به اوکراین بوده است. بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، در ماه آوریل اعلام کرد حساب کاربری بستگان سیاستمداران روسی از جمله «پولینا کووالوا»، دخترخوانده وزیر امور خارجه روسیه، «سرگئی لاوروف» و «الیزاوتا پسکووا»، دختر سخنگوی پوتین، «دیمیتری پسکوف» را مسدود کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی