ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید
تکنولوژی

گوگل در حال کار روی قابلیت ردیابی سرفه و خروپف برای گوشی‌های اندرویدی است

طبق شواهدی که از جدیدترین نسخه بتا اپلیکیشنDigital Wellbeing فاش شده، گوگل در حال توسعه قابلیت ردیابی سرفه و خروپف برای آن است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

گوگل با اندروید 9 ویژگی جدیدی را برای کاربران معرفی کرد که Digital Wellbeing نام دارد و همانطور که از نام آن مشخص است، شامل قابلیت‌های سلامت دیجیتال اکوسیستم اندروید می‌شود. حالا به نظر می‌رسد غول فناوری در حال کار روی سیستم ردیابی سرفه و خروپف است تا آن را به قابلیت‌های این بخش اضافه کند.

در جدیدترین به‌روزرسانی نسخه بتای اپلیکیشن Digital Wellbeing، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل در حال توسعه قابلیت ردیابی خروپف و سرفه است. طبق گزارش SamMobile، ظاهرا این ویژگی بخشی از «حالت خواب» (Bedtime Mode) اپلیکیشن خواهد بود و از میکروفون گوشی برای گوش دادن به خروپف یا سرفه کاربران در حین خواب استفاده می‌کند.

همچنین، ظاهرا Digital Wellbeing در تعامل با قابلیت ردیابی خواب Google Clock کار خواهد کرد. اگر اطلاع ندارید، ویژگی ردیابی خواب Google Clock می‌تواند مدت زمان خواب شما را با استفاده از سنسور ژیروسکوپ و سنسور نور محیط ردیابی کرده و مطمئن شود که گوشی شما در تمام شب بی‌حرکت بوده است.

نحوه نمایش داده‌های قابلیت جدید در اندروید

علاوه بر این، ظاهرا می‌توانید سیستم ردیابی سرفه و خروپف را به صورت برنامه‌ریزی‌شده در هنگام خواب فعال کنید و در کنار گزینه‌های دیگری مانند تنظیم‌های مربوط به شخصی‌سازی نمایشگر (مانند نمایشگر همیشه روشن و حالت تیره) و Do Not Disturb نمایش داده می‌شود. همچنین دسترسی آن به میکروفون دستگاه به صورت دستی تنظیم می‌شود.

از جمله اطلاعات قابل توجه دیگر اینکه سنسور فقط در ساعات از پیش تعیین‌شده‌ای فعال خواهد بود و داده‌های آن که شامل نمودارها و میانگین تعداد سرفه و میانگین زمان خروپف می‌شود، در کنار اطلاعات موجود در برنامه قابل مشاهده خواهند بود. زمان‌هایی که در هنگام خواب، سرفه یا خروپف نداشته‌اید نیز به شما نمایش داده خواهد شد.

در نهایت، هنوز مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی از طریق برنامه Digital Wellbeing در دسترس قرار خواهد گرفت یا اینکه برای تمام گوشی‌های اندروید ارائه می‌شود یا خیر. با این حال، می‌توان انتظار داشت که تمام گوشی‌های هوشمند سامسونگ به آن مجهز شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی