ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه اروپا می‌خواهد تمام موبایل‌ها تا 3 سال بروزرسانی سیستم عامل دریافت کنند

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا پیشنهاد داده‌اند که تمامی موبایل‌ها حداقل 5 سال آپدیت امنیتی و 3 سال بروزرسانی سیستم عامل دریافت کنند.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا پیشنهاد داده‌اند که تمامی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های فروخته شده در این منطقه حداقل به مدت 5 سال آپدیت امنیتی و 3 سال بروزرسانی سیستم عامل دریافت کنند و تولیدکنندگان به مدت حداقل 5 سال قطعات تعمیری را در اختیار کاربران و تعمیرکاران قرار دهند.

قانونگذاران اتحادیه اروپا در پیش نویس تهیه شده الزامات گسترده‌ای را برای گوشی‌های هوشمند فروخته شده در منطقه پیشنهاد داده‌اند و از شرکت‌های تولیدکننده می‌خواهند علاوه بر اینکه ملزم به ارائه آپدیت امنیتی به مدت 5 سال و آپدیت سیستم عامل به مدت 3 سال باشند، این بروزرسانی‌ها را حداکثر ظرف دو ماه پس از انتشار عمومی در اختیار کاربران قرار دهند.

تصمیم جدید اتحادیه اروپا در مورد آپدیت موبایل‌ها

در صورت اجرای این طرح پیشنهادی، این قوانین می‌تواند تغییراتی اساسی در روش شرکت‌ها برای آپدیت‌های امنیتی و سیستم عامل ایجاد کند. در بین برندهای تولید کننده موبایل، سامسونگ و گوگل تنها شرکت‌هایی هستند که وعده پنج سال به‌روز‌رسانی امنیتی را به کاربران گوشی‌های خود می‌دهند. با این وجود، همه دستگاه‌های این شرکت‌ها نیز از این مزیت برخودار نیستند.

سامسونگ همچنین چهار به‌روزرسانی اصلی برای سیستم عامل اندروید، آنهم در مورد گوشی‌های پریمیوم خود منتشر می‌کند. در مقایسه، گوگل و سایر برندها سه بروزرسانی سیستم عامل یا تعداد کمتری را برای دستگاه‌های منتخب خود ارائه می‌دهند.

چنین مقرراتی می‌توانند شرکت‌های تولیدکننده موبایل را مجبور کند به‌روزرسانی‌های بیشتری را نه تنها برای گوشی‌های پرچم‌دار خود، بلکه برای دستگاه‌های ارزان‌تر که معمولا چنین تعهداتی ندارند، در نظر بگیرند.

در پیش‌نویس این طرح همچنین به این نکته اشاره شده که پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستم‌عامل یا به‌روزرسانی‌های دیگر نباید دستگاه از نظر ظرفیت باتری و عملکرد دچار مشکلی شود.

در بخشی از پیش‌نویس تهیه شده به این موضوع نیز اشاره شده که قطعات یدکی از جمله باتری، نمایشگر، دوربین، درگاه شارژ و موارد دیگر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی که در منطقه اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند باید به مدت حداقل پنج سال در دسترس کاربران قرار داشته باشند.

در این پیش‌نویس آمده است: «اغلب کاربران مجبور می‌شوند دستگاه‌های جدیدی خریداری کنند و همین مساله می‌تواند منجر به اتلاف مصرف انرژی شود. حال آنکه اگر عمر مفید دستگاه‌ها با چنین تدابیری افزایش پیدا کند، می‌تواند در مصرف انرژی صرفه جویی شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی