ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت ترکیبی اپل
تکنولوژی

بلومبرگ: اپل روی سه هدست کار می‌کند

اپل در حال توسعه سه هدست است که اولین مدل آن سال آینده میلادی از راه می‌رسد.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

در حالی که همه نگاه‌ها به رویداد اپل در هفته جاری معطوف شده، «مارک گورمن»، تحلیلگر معتبر محصولات اپل از بلومبرگ اطلاعات تازه‌ای در خصوص هدست واقعیت ترکیبی اپل مطرح کرده است. با این حال وی بعید می‌داند طی رویداد 16 شهریور صحبتی از این محصول شود.

با استناد به گفته‌های گورمن، اپل درحال توسعه 3 هدست جدید است که با اسم رمز N301 ،N602 و N421 شناخته می‌شوند و احتمالا مدل N301 نخستین هدست معرفی شده توسط این شرکت خواهد بود و Apple Reality Pro نام خواهد داشت.

این محصول یک هدست واقعیت ترکیبی خواهد بود که گمان می‌رود در زمان عرضه رقیبی رده بالا برای کوئست پرو شرکت متا باشد. به گفته گورمن، او در ماه ژانویه خبردار شد که این شرکت بر سر انتخاب نام Apple Reality یا Apple Vision مردد است اما حالا به نظر می‌رسد این کمپانی حداقل شکلی از گزینه اول را انتخاب کرده باشد.

اطلاعات تازه از هدست واقعیت ترکیبی اپل

او در ادامه عنوان می‌کند این محصول سال‌ها در دست توسعه بوده و می‌تواند واقعیت افزوده و مجازی را با یکدیگر ترکیب کند. اپل قصد دارد آن را سال 2023 عرضه کند و سپس در سال‌های بعدی یک نسخه سبک‌تر هدست واقعیت افزوده را روانه بازار کند.

اطلاعات احتمالی از هدست واقعیت ترکیبی اپل

گفتنی است اوایل هفته گذشته یک شرکت پوششی وابسته به اپل حق استفاده تجاری از واژه Reality را در چند کشور به ثبت رساند که برخی از آنها می‌توانند به هدست واقعیت ترکیبی این شرکت مرتبط باشند.

از سوی دیگر گفته‌ها حاکی از آن هستند که دستگاه مجهول N602 جانشین مدل اولیه خواهد بود که احتمالا از قیمت کمتری هم برخوردار خواهد بود. همچنین دیگر تحلیلگر معتبر محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» نیز پیش‌تر عنوان کرده بود این شرکت مشغول مذاکره با تامین‌کنندگان است.

اطلاعات تازه از هدست واقعیت ترکیبی اپل

وی در ادامه عنوان کرده بود انتظار می‌رود محصول مورد بحث در 2 مدل متفاوت عرضه شود. مدل اول با سخت‌افزار بهتر آپگریدی برای نسل اول خواهد بود و مدل دیگر نیز گزینه اقتصادی خواهد بود. البته کو انتظار دارد این محصول به علت پیچیدگی فناوری بسیار گران قیمت باشد.

در پایان مدل N421 نیز به گفته گورمن «آرزوی قدیمی اپل برای دستیابی به عینک واقعیت افزوده» خواهد بود که به این زودی نباید منتظر آن باشیم. منابع مختلف برای سال‌ها عنوان کرده‌اند این کمپانی در پی ورود به یک بازار جدید است، از آنجایی که با خودروی اپل چندین سال فاصله داریم حوزه AR/VR می‌تواند ایستگاه بعدی اپل باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی