ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

سقف برداشت از خودپردازها در ایام اربعین به 500 هزار تومان رسید

بر اساس مجوز بانک مرکزی به بانک‌ها، سقف برداشت روزانه از خودپردازها در ایام اربعین 500 هزار تومان شد.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۹

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با بیان اینکه سقف برداشت از خودپردازها در ایام اربعین برای زائران افزایش پیدا خواهد کرد، از امکان برداشت از خودپردازها تا سقف 5 میلیون ریال خبر داد.

مصطفی قمری وفا، با انتشار توییتی در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به ایام اربعین و جابجایی زائران از مرزهای زمینی ایران و عراق اعلام کرد: «به مناسبت ایام اربعین در برخی نقاط مرزی سقف برداشت از دستگاه‌های خودپرداز تا پنجم مهرماه به پنج میلیون ریال افزایش یافته است.»

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در همین توییت با توضیح درباره این افزایش سقف برداشت، نوشت: «با توجه به فرارسیدن ایام ‎اربعین حسینی و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران محترم، ‎سقف برداشت وجه نقد از دستگاه‌های ‎خودپرداز تا پنجم مهرماه 1401 در سه استان‌ مرزی ایلام، کرمانشاه، خوزستان و همچنین نقاط مرزی چزابه، شلمچه، مهران و خسروی تا مبلغ پنج میلیون ریال (به‌صورت درون‌بانکی) افزایش یافت.»

آیا سقف برداشت از خودپردازها افزایش دائمی خواهد یافت؟

در همین راستا براساس اطلاعیه‌ای که از سوی برخی بانک‌ها منتشر شده از8 شهریور تا 5 مهرماه سقف برداشت روزانه وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز 500 هزار تومان شده است.

این افزایش سقف برداشت از دستگاه‌های خودپرداز پیش از این نیز در روزهای پایانی سال و در آستانه تعطیلات نوروز اجرایی میشد. این البته در حالی است که اسفند سال 1400 افزایش سقف برداشت از دستگاه‌های خودپرداز اجرایی نشد.

با وجود مشکلاتی که درباره استفاده از پول نقد به شکل اسکناس وجود دارد و از سویی دیگر افزایشئ دسترس پذیری امکانات مربوط به خدمات بانکداری آنلاین، همچنان نیاز افراد به اسکناس پابرجاست. به هر روی افزایش تورم و تغییر قیمت‌ خدمات و کالاها نیز تا جایی پیش رفته که سقف برداشت 200 هزارتومانی از دستگاه‌های خودپرداز به طور جدی نیازمند تغییر است.

تجربه اجرای سقف برداشت 500 هزارتومانی در روزهای پایانی سال و حالا ایام اربعین هم فرصتی است تا بانک‌ها با وجود پیشروی در مسیر الکترونیکی، دیجیتال و آنلاین شدن همچنان برای حفظ خدمات و امکانات فیزیکی نیز تلاش شود. به هر حال اختلالات اینترنت و مشکلات حواشی آن گاهی افراد را در شرایطی قرار می‌دهد که ناگزیر به استفاده از پول نقد هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی