ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کریپتوکارنسی

رئیس پلیس فتا: 1300 پرونده کلاهبرداری در حوزه رمزارزها از ابتدای سال تشکیل شده است

طبق آمارها تعداد پرونده‌های کلاهبرداری رمزارزها طی 2 سال اخیر رشد قابل تاملی داشته است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۳

رئیس پلیس فتا فراجا از رشد قابل تامل تعداد کلاهبرداری‌ها در حوزه رمزارزها طی 2 سال اخیر خبر داد. به گفته وی در 5 ماهه ابتدایی سال 1401 بیش از 1300 پرونده کلاهبرداری در این حوزه تشکیل شده در حالی که این رقم برای کل سال 1399 بالغ بر 272 مورد بوده است.

«وحید مجید»، رئیس پلیس فتا فراجا در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به خلاء قانونی در حوزه رمزارزها از مردم خواست تا به دلیل مشکلات قانونی، در معاملات‌شان از ارزهای دیجیتال استفاده نکنند.

بنابر گفته‌های مجید تعداد پرونده‌های کلاهبرداری‌ در این حوزه طی 2 سال اخیر با رشد بسیاری همراه شده است: «در سال 1399 بالغ بر 272 مورد پرونده کلاهبرداری در حوزه رمز ارز داشتیم. در سال 1400 این پرونده‌ها به دو هزار و 293 مورد رسید و در 5 ماهه ابتدای سال 1401 بالغ بر هزار و 300 پرونده کلاهبرداری در حوزه رمز تشکیل شده است.»

این آمار نشان می‌دهد از اواخر سال 1399 که بیت‌کوین رشدی انفجاری را تجربه و میان مردم فراگیر شد، تعداد کلاهبرداری‌ها نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

رئیس پلیس فتا فراجا همچنین درباره ارسال لینک‌های آلوده از طریق پیامک به افراد گفت:

«این لینک‌های آلوده از طریق پیامک به تلفن کاربر ارسال می‌شود و وقتی فرد این لینک را باز می‌کند، تلفن همراه او آلوده شده و مدیریت آن در اختیار هکر قرار می‌گیرد. از این طریق هکر می‌تواند به لیست تلفن قربانی دست پیدا کرده و اهداف مجرمانه خود از جمله برداشت‌های غیرمجاز را دنبال کند. ما در این زمینه بررسی‌های کارشناسی انجام دادیم و با اپراتورهای تلفن همراه جلساتی را برگزار کرده‌ایم. همچنین این موارد را به مراجع قضایی نیز اعلام کرده‌ایم و با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم با برخورد با این بدافزارها و هکرها موجبات آرامش شهروندان را ایجاد کنیم.»

او یکی از دستاوردهایشان را ارتقای آگاهی مردم و دانش‌شان در حوزه سایبر دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی