ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باتری خودروهای الکتریکی تویوتا
خودرو

سرمایه گذاری سنگین برای تولید باتری؛ استراتژی تویوتا در مورد خودروهای الکتریکی تغییر کرد

تویوتا پس از ورود با تاخیر به بازار خودروهای الکتریکی، قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری‌های عظیم دیرکرد خود را جبران کند.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

تویوتا اخیرا رویکرد مخالفت آمیز خود با برقی شدن خودروها را تغییر داده است و پس از ورود با تاخیر به بازار خودروهای الکتریکی، قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری‌های عظیم دیرکرد خود را جبران کند. این شرکت اکنون قصد دارد تا برای تولید باتری خودروهای الکتریکی، سرمایه‌گذاری معادل 730 میلیارد ین (5.6 میلیارد دلار) را در آمریکا و ژاپن انجام دهد.

تویوتا از مدت‌ها پیش به دلیل ورود کند و با تاخیر به بازار خودروهای برقی مورد انتقاد قرار گرفته بود. این خودروساز ژاپنی اکنون به دنبال آن است تا باتری خودروهای الکتریکی را خودش تولید کند و به دیگران در این زمینه وابسته نباشد. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تولید باتری خودروهای برقی از سال 2024 یا 2025 آغاز خواهد شد. سرمایه‌گذاری‌های این شرکت منجر به افزایش ظرفیت ترکیبی تولید باتری در ژاپن و ایالات متحده تا 40 گیگاوات ساعت می‌شود.

باتری خودروهای الکتریکی

از 730 میلیارد ین (5.6 میلیارد دلار) سرمایه گذاری تویوتا، 400 میلیارد ین (2.8 میلیارد دلار) به کارخانه Himeji اختصاص خواهد یافت. این کارخانه توسط Prime Planet Energy & Solutions اداره می شود و بخش از کنسرسیوم املاک و مستغلات تویوتا است. 325 میلیارد ین (2.34 میلیارد دلار) نیز به کارخانه تولید باتری تویوتا در کارولینای شمالی اختصاص خواهد یافت. 90 درصد سهام این کارخانه متعلق به تویوتا موتورز آمریکای شمالی و 10 درصد آن نیز متعلق به شرکت تویوتا تسوشو است.

باتری‌ خودروهای برقی، نیاز جدید مشتریان

هدف تویوتا از این سرمایه‌گذاری عظیم، اصلاح زنجیره تامین برای پاسخ دهی به نیاز رو به رشد مصرف کنندگان خودروهای الکتریکی است. تویوتا به تازگی توسعه خودروهای کاملا الکتریکی را آغاز کرده است و با توجه به سبک کاری این شرکت، انواع مختلفی از خودروهای الکتریکی اقتصادی در آینده نزدیک روانه بازار خواهند شد. تمامی این خودروها به باتری نیاز دارند و تویوتا نیز بایستی پاسخگوی نیاز تامین باتری خودروهای الکتریکی برای آن‌ها باشد.

در سوی دیگر تویوتا همچنان بر سیستم چند راهکاری تاکید دارد. تویوتا می‌گوید که ساخت خودروهای الکتریکی تنها راه کاهش کربن دی اکسید صنعت خودروسازی نیست. بلکه بایستی با توجه به ویژگی‌های خاص هر کشور همچون سطح درآمد جامعه، اقلیم جغرافیایی و نیازمندی‌های مشتریان راهکارهای جایگزین برای سوخت‌های فسیلی را معرفی کرد. براساس چنین رویکردی، تویوتا در کنار تولید باتری خودروهای الکتریکی به ارائه انواع مختلفی از پیشرانه‌ها نیز خواهد پرداخت. این رویکرد انعطاف پذیر به تویوتا اجازه می‌دهد تا به طور همزمان راهکارهای مختلف را برای مشتریان متعدد مورد استفاده قرار دهد. همچنین در نهایت همه مشتریان از این شرکت راضی خواهند بود!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی