ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه Lightcut
تکنولوژی

معرفی برنامه LightCut؛ ویرایش ویدیوها با موبایل به کمک هوش مصنوعی

اپلیکیشن LightCut یک ابزار ویرایش ویدیو کاربردی است که امکان گزینش خودکار قسمت‌های مختلف ویدیوها را به کمک هوش مصنوعی فراهم می‌سازد.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

نفوذ هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف به صورت پیوسته در حال افزایش است و ویرایشگرهای بیشتری به هوش مصنوعی برای تبدیل عکس به ویدیو و سایر قابلیت‌های کلیدی مجهز می‌شوند. برنامه LightCut یکی از همین عناوین است که وعده ویرایش آسان و کم دردسرتر ویدیوها به کاربران گوشی‌های هوشمند می‌دهد. اما آیا این اپلیکیشن توانسته به خوبی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در جهت کمتر کردن زحمت کاربران استفاده کند؟ برای یافتن پاسخ در ادامه با معرفی و بررسی امکانات این اپ با دیجیاتو همراه باشید.



معرفی برنامه LightCut

حدود یک سال از انتشار برنامه LightCut گذشته است و در حال حاضر توانسته با بیش از صد هزار دانلود در گوگل پلی، امتیاز قابل قبولی را از سوی کاربران کسب کند. شایان ذکر است که خبری از نسخه پرمیوم نیست و علاقه‌مندان می‌توانند به شکل کاملا رایگان از تمامی امکانات اپ بدون محدودیت استفاده نمایند. حتی تبلیغات درون برنامه‌ای هم در آن به چشم نمی‌خورد و ویدیوهای خروجی نیز بدون واترمارک ارائه می‌شوند.

برنامه Lightcut

امکانات ویرایشگر ویدیو برنامه لایت کات

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، توسعه‌دهندگان برنامه LightCut حساب ویژه‌ روی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی محصول خود بازکرده‌اند. آن‌ها ادعا دارند که هوش مصنوعی می‌تواند به کاربران کمک نماید تا زمان کمتری را صرف ویرایش ویدیوهای خود نمایند و محتوای بیشتری تولید کنند. البته باید بگوییم که خروجی این اپ بیشتر مناسب استفاده‌های شخصی و به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی است و نمی‌توان به عنوان ابزاری حرفه‌ای و همه‌کاره روی آن حساب باز نمود.

برنامه Lightcut

در اولین ورود به اپلیکیشن متوجه می‌شوید که برنامه لایت کات امکان اتصال مستقیم به محصولات شرکت DJI از جمله Pocket 2 و Action 2 را دارد. برای بهره‌مندی از این قابلیت، تنها کافی است تا در صفحه اصلی اپ، روی گزینه Device بزنید. البته پیش از این کار باید بلوتوث خود را روشن کنید و ترجیحاً از قبل به دستگاه مورد نظر متصل شوید. برای شروع فرایند ویرایش ویدیوها به کمک هوش مصنوعی نیز باید گزینه One-Tap Edit را انتخاب نمایید.

بعد از زدن گزینه گفته شده، باید تصاویر یا ویدیوهای مورد نظر جهت ساخت کلیپ را گزینش کنید. برنامه لایت کات به صورت پیش‌فرض به کاربران توصیه می‌کند تا حداقل ۶ فایل مختلف را جهت دستیابی به بهترین نتیجه انتخاب کنند؛ اما می‌توان فرایند ویرایش را با تنها یک فایل نیز آغاز نمود. پس از انتخاب فایل(ها)، فرایند آنالیز آن‌ها شروع می‌شود که زمان آن با توجه به تعداد موارد انتخاب شده و طول آن‌ها، متفاوت خواهد بود.

برنامه Lightcut

پس از به اتمام رسیدن فرایند آنالیز و پردازش فایل‌ها، متوجه خواهید شد که هوش مصنوعی مورد استفاده در برنامه لایت کات، تنها قسمت‌هایی از فایل‌های انتخابی را برش داده و وارد پروژه می‌کند؛ اما قادر به انجام وظایف دیگری مثل افزودن خودکار افکت یا فیلتر به فایل‌ها نیست. برای ادامه کار، افراد باید یکی از قالب‌های موجود در اپ را برای پروژه خود انتخاب نمایند. خوشبختانه تمامی قالب‌ها به صورت رایگان ارائه شده است و نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای برای بهره‌مندی از آن‌ها نیست.

اگر علاقه داشته باشید می‌توانید موسیقی پس‌زمینه هم به ویدیوی خود اضافه نمایید و صدای اصلی پروژه و موسیقی پس‌زمینه را هم کنترل کنید. تعداد زیادی قطعه در ژانرهای مختلف بدون حق کپی رایت درون برنامه لایت کات قابل استفاده هستند؛ اما کاربران می‌توانند از فایل‌های ذخیره شده روی حافظه داخلی دستگاه خود نیز استفاده کنند.

برنامه Lightcut

کاربران امکان افزودن متن به صورت دستی را هم دارند و می‌توانند نوشته دلخواه خود را در موقعیت و زمان مد نظر وارد کنند. برنامه LightCut در مقایسه با اغلب رقبا، امکانات نسبتاً پیشرفته‌ای را در زمینه اضافه کردن متن ارائه می‌کند. برای مثال می‌توان به تایم لاین مستقل برای کنترل متن‌ها، فونت‌های گوناگون، قابلیت شفافیت نوشته و افکت‌های متنوع اشاره کرد. همچنین امکان متحرک‌سازی متون نیز وجود دارد؛ اما این گزینه هنگام استفاده از هوش مصنوعی در دسترس قرار نمی‌گیرد.

برنامه Lightcut

همانطور که انتظار می‌رود، فیلترهای متعددی هم درون برنامه لایت کات تعبیه شده است که می‌توانند حس و حال ویدیوها را تغییر دهند. خوشبختانه هنگام انتخاب فیلتر، امکان تعیین شدت آن نیز وجود دارد. کاربران در صورت علاقه می‌توانند قسمت‌های انتخاب شده از فایل(ها) توسط هوش مصنوعی را هم به صورت جداگانه روی حافظه دستگاه ذخیره کنند. در نهایت ابزارهای تنظیمات استاندارد تصویر مثل کنترل روشنایی، کنتراست، اشباع رنگ و جزئیات هم در دسترس قرار گرفته‌اند.

برنامه Lightcut

برای تهیه خروجی از پروژه هم تنها کافی است تا روی کلید Export در گوشه بالایی صفحه بزنید. پیش از شروع فرایند، می‌توانید نسبت تصویر و رزولوشن خروجی را تعیین کنید. متاسفانه در این قسمت گزینه‌های چندانی پیش روی کاربران قرار ندارد و تنها می‌توان نسبت‌های ۱۶ به ۹ و بالعکس را در کنار کیفیت‌های 720p و 1080p انتخاب نمود.

اگر علاقه‌ای به استفاده از هوش مصنوعی برای ویرایش ویدیوهای خود نداشته باشید، می‌توانید از ویرایشگر پایه برنامه LightCut نیز استفاده کنید. به همین منظور باید در صفحه اصلی اپلیکیشن گزینه New Project را انتخاب کرده و سپس فایل‌های مورد نظر را گزینش کنید. تمامی موارد اشاره شده در بالا به همراه چند قابلیت اضافی مثل تغییر سرعت پخش، معکوس کردن جهت پخش و امکان افزودن استیکر در این بخش به چشم می‌خورد.

برنامه Lightcut

قابلیت Inspire Cam اپلیکیشن لایت کات

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب برنامه LightCut با نام Inspire Cam در دسترس کاربران قرار دارد. این قابلیت شامل ایده‌های مختلف برای ساخت ویدیو کلیپ می‌شود که همراه با سناریو و راهنمای فیلمبرداری ارائه می‌شود. در صورت علاقه می‌توانید به صورت مستقیم در داخل اپ اقدام به ضبط قسمت‌های مختلف کنید و در نهایت آن‌ها را با هم ادغام نمایید. تنها ایراد بخش گفته شده، تعداد محدود ایده‌ها است؛ اما انتظار می‌رود در آینده شاهد افزایش آن‌ها باشیم.

برنامه Lightcut

دانلود رایگان برنامه LightCut برای اندروید و iOS

LightCut - AI video editor
عکس و فیلم

LightCut - AI video editor

سازنده: Yue-Jie Innovations Science and Technology Co. , Ltd. قیمت: رایگان دسته بندی: عکس و فیلم
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۷۹ و ۲۰۲ مگابایت زبان: انگلیسی

سوالات متداول کاربران درباره برنامه لایت کات

برنامه LightCut چه ویژگی‌هایی دارد؟

اپلیکیشن لایت کات می‌تواند به کمک هوش مصنوعی اقدام به گزینش خودکار قسمت‌هایی از ویدیوها جهت ساخت یکی ویدیو کلیپ کند.

برنامه LightCut چه کاربردی دارد؟

می‌توان از اپلیکیشن لایت کات برای ساخت ویدیوهای چشم‌نواز جهت به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده نمود. قابلیت Inspire Cam هم سناریوهای مختلفی را برای ضبط ویدیو کلیپ فراهم می‌سازد.

عناوین جایگزین برای برنامه LightCut کدام هستند؟

اپلیکیشن‌های FilmoraGo و InShot در کنار برنامه‌های KineMaster و VivaVideo از بهترین ویرایشگرهای ویدیو در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی