ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

استقبال مقامات ارمنستان از افتتاح خط تولید خودروهای ایرانی

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که با استقبال مقامات ارمنستان، خط تولید خودروهای ایرانی در این کشور آغاز به کار می‌کند. باید اشاره کنیم که کشورهایی مانند ارمنستان بازارهای کوچکی دارند. اما رقابتی هستند و ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۵

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که با استقبال مقامات ارمنستان، خط تولید خودروهای ایرانی در این کشور آغاز به کار می‌کند. باید اشاره کنیم که کشورهایی مانند ارمنستان بازارهای کوچکی دارند. اما رقابتی هستند و همه دنیا خودروهای خود را به این بازار عرضه می‌کنند. تولید خودرو در این نوع کشورها نشان دهنده این است که خودروسازان کشور می‌توانند بازارهای رقابتی محصول ارائه کنند.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران شب گذشته میزبان نارک تریان، معاون وزیر اقتصاد ارمنستان بود.

در این دیدار که در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، طرفین در خصوص توسعه روابط تجاری، راه‌های جایگزین ترانزیت کالا، فهرست کالای تهاتری، احداث خط تولید خودرو ایرانی در ارمنستان و  احداث خط تولید مشترک لوازم خانگی و الکترونیکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

۵ کشور یعنی روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند. ایران می‌تواند از این فرصت برای ورود به بازار ۲۰۰ میلیون نفری اوراسیا استفاده کند. مقامات این کشور نیز از همکاری با ایران استقبال می‌کنند.

معاون وزیر اقتصاد ارمنستان نیز با استقبال از این موضوع بیان داشت: «ما آماده هستیم تا در بحث زیرساخت و تامین زمین مناسب با شرکت ایرانی همکاری داشته باشیم و پیشنهاد می‌کنیم هیأتی به ارمنستان سفر کنند تا مقدمات این پروژه آماده شود. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم همراه این هیأت خودرویی، هیأتی متشکل از تولیدکنندگان لوازم خانگی و الکترونیکی نیز به ارمنستان اعزام شوند چرا که مایل هستیم در این خصوص نیز خط تولید مشترک احداث شود.»

پیمان پاک، همچنین در پیشنهادی از علاقه یکی از خودروسازهای داخلی به راه اندازی خط تولید در ارمنستان اشاره کرد و گفت: «با توجه به عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا، این اقدام می‌تواند برای 2 کشور دستاوردهای خوبی داشته باشد.»

پیمان پاک با بیان اینکه در اواسط ماه اکتبر هیأت بزرگ تجاری از ایران همزمان با افتتاح مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در ایروان عازم ارمنستان خواهد شد اعلام کرد: «برای شروع شرکت‌های ایرانی در این مرکز مستقر شده‌اند که امیدواریم به توسعه روابط تجاری دو کشور منجر شود. در همین رابطه، پروژه احداث جاده سیسیان در ارمنستان برای دو کشور مهم است.»

تریان، معاون وزیر اقتصاد ارمنستان نیز با استقبال از حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های جاده سازی ارمنستان بیان داشت: «در خصوص تهاتر کالا مذاکرات طولانی داشتیم که اکنون در حال به ثمر نشستن است و خیلی خوشحالیم که دو کشور شرکت های کارگزاری خود را برای تهاتر شناسایی کرده‌اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی