ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هشدار پزشکان: خیره شدن به نمایشگر گوشی زیر نور خورشید به چشم آسیب می‌زند

پزشکان اسپانیایی می‌گویند کار کردن با گوشی و تبلت زیر نور خورشید می‌تواند تاثیری مشابه خیره شدن به خورشید به صورت مستقیم داشته باشد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

پزشکان اسپانیایی در مطالعه جدیدی می‌گویند کار کردن با گوشی و تبلت و خیره شدن به نمایشگر آنها زیر نور خورشید می‌تواند تاثیری مشابه خیره شدن به خورشید به صورت مستقیم داشته باشد و به چشم آسیب جدی وارد می‌کند.

نگاه کردن مستقیم به خورشید برای چشم مضر است. حالا پزشکان هشدار می‌دهند حتی بازتاب نور خورشید هم برای چشم خطراتی را به دنبال دارد و می‌تواند منجر به اختلال بینایی و حتی کور شدن فرد شود. پزشکان اسپانیایی می‌گویند برای جلوگیری از بروز اختلال بینایی در اثر بازتاب نور خورشید لازم است از عینک آفتابی استفاده کنیم.

زیر نور خورشید به نمایشگر گوشی خیره نشوید

متخصصان هشدار می‌دهند که وقتی در معرض نور خورشید قرار دارید، نباید به مدت طولانی به نمایشگر موبایل خود خیره شده و با آن کار کنید. این کار به اندازه نگاه کردن مستقیم به خورشید می‌تواند برای چشم آسیب زننده باشد.

پزشکان با بررسی وضعیت دو بیمار که چشم آنها در اثر خیره شدن به موبایل در معرض نور خورشید دچار آسیب جدی در شبکیه شده بود، به این نتیجه رسیدند که بازتاب نور خورشید هم برای چشم ضرر دارد.

مرد 30 ساله‌ای که به مدت 4 ساعت در نزدیکی پیست اسکی با تبلت خود کار می‌کرد، دچار آسیب دیدگی چشم شد. بیمار دیگر، زنی 20 ساله بود که سه ساعت متوالی در ساحل، از موبایل خود استفاده کرده بود و او نیز دچار اختلال بینایی شده بود.

چشم پزشکان اسپانیایی که هر دو بیمار را معالجه کردند، می‌گویند نیاز است تا کاربران اطلاعات و  آگاهی بیشتری از خطرات احتمالی کار کردن با موبایل زیر نور خورشید داشته باشند.

نتیجه بررسی مطالعه در مجله Medical Case Reports منتشر شده است و نشان می‌دهد بازتاب نور خورشید از دستگاه‌های الکترونیکی می‌تواند برای سلامت چشم خطرناک باشد و آثاری مانند خیره شدن به نور مستقیم خورشید دارد.

متخصصان تاکید می‌کنند که نمونه‌هایی که در این مطالعه به آنها اشاره شده تنها مواردی نیستند که دچار چنین مشکلی می‌شوند و هر روز در سراسر جهان ممکن است این اتفاق برای بسیاری از کاربران بیفتد. اما اشاره می‌کنند که این موضوعات باید با آگاهی‌بخشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MIAD KAHYAZII
    MIAD KAHYAZII | ۱۸ شهریور ۱۴۰۱

    اونوقت ش‌رک‌ت‌ها در تلاش روشنایی های مثبت ۲۰۰۰ نیت هستند

مطالب پیشنهادی