ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استیو جابز
تکنولوژی

وب‌سایت آرشیو استیو جابز به افتخار بنیانگذار فقید اپل راه‌اندازی شد

در این وب‌سایت، متن ایمیل استیو جابز برای خودش و نقل‌قول‌هایی از این چهره تاثیرگذار صنعت فناوری جهان وجود دارد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

دوستان و خانواده استیو جابز، بنیانگذار فقید اپل، وب‌سایت جدیدی تحت عنوان Steve Jobs Archive راه‌اندازی کرده‌اند که شامل نکات جالبی درباره زندگی جا‌بز، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های صنعت فناوری جهان می‌شود.

در حال حاضر، وب‌سایت نسبتا ساده است. در بالای آن، متن ایمیلی شاعرانه در مورد ستایش انسانیت وجود دارد که جابز آن را برای خودش ارسال کرده است. در بخشی از متن این ایمیل، جابز نوشته است:

«من ترانزیستور، ریزپردازنده، برنامه‌نویسی شیءگرا یا بیشتر فناوری‌هایی که با آن کار می‌کنم را اختراع نکرده‌ام. من عاشق گونه‌ام هستم و آن‌ها را تحسین می‌کنم، چه زنده و چه مرده، و برای زندگی و رفاه خود کاملا به آن‌ها وابسته هستم.»

استیو جابز
نامه استیو جابز

نقل قول‌هایی از استیو جابز

در ادامه، نقل قول‌های قابل توجهی از جابز از جمله سخنرانی معروف او در «دانشگاه استنفورد» به چشم می‌خورد که به صورت ویدیویی و متنی ارائه شده‌اند. او در سخنرانی خود می‌گوید:

«نمی‌توان نقطه‌ها را با نگاه به آینده به یکدیگر متصل کرد؛ تنها در صورتی می‌توان آن‌ها را به هم وصل کرد که به گذشته نگاه کنید. بنابراین باید به این موضوع ایمان داشته باشید که این نقطه‌ها، زمانی در آینده به یکدیگر وصل خواهند شد. باید به چیزی ایمان داشته باشید؛ احساس درونی‌تان، سرنوشت، زندگی، کارما، هرچه. زیرا باور به اینکه نقاط در این مسیر به یکدیگر متصل می‌شوند، به شما اعتماد‌به‌نفس می‌دهد تا از قلب خود پیروی کنید، حتی زمانی که شما را از مسیر خارج می‌کند.»

استیو جابز

در انتهای این سایت آمده است:

«با احترام به گذشته و هیجان برای آینده، آرشیو استیو ‌جابز ابزارها و فرصت‌هایی را به افراد ارائه می‌کند تا مشارکت خود را انجام دهند. ما در حال ایجاد برنامه‌ها، مشارکت‌ها، مجموعه‌ها و همکاری‌هایی هستیم که ارزش‌های استیو را منعکس می‌کند و حس امکان‌پذیری او را به جلو می‌برد.»

این آرشیو توسط «لورن پاول جا‌بز»، بزرگترین سهام‌دار شرکت اپل و بیوه و وارث استیو‌ جابز، «تیم کوک» مدیر عامل اپل و «جانی آیو» مدیر طراحی سابق غول غناوری در کنفرانس Code 2022 از Vox Media معرفی شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی