ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کراس اوور هیبریدی با قیمت 450 میلیونی؛ محصول جذاب وولینگ شینگجن برای واردات

براساس قوانین واردات، عرضه خودرویی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار امکان پذیر است و تعرفه واردات برای خودروهای هیبریدی نیز کمتر خواهد بود.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

برند وولینگ (Wuling) ماحصل همکاری جنرال موتورز و سایک (SAIC) چین است. جدیدترین محصول این برند که با نام کامل SAIC-GM-Wuling شناخته می‌شود، کراس‌اوور شینگچن (Xingchen) است. این کراس‌اوور نیروی خود را از یک پیشرانه هیبریدی دریافت می‌کند و با قیمت پایه 99,800 یوان (معادل 14,459 دلار یا معادل 450 میلیون تومان) هم اینک در چین به فروش می‌رسد.

وولینگ شینگچن

مشخصات فنی وولینگ شینگچن

قلب اصلی پیشرانه هیبریدی وولینگ شینگچن را موتور 2 لیتری چهار سیلندر تشکیل می‌دهد. این موتور با یک موتور برقی که 134 اسب بخار قدرت دارد، همکاری می‌کند. در رابطه با مجموع قدرت پیشرانه هیبریدی اطلاعاتی در دست نیست. با این وجود وولینگ می‌گوید شینگچن در عرض 3.2 ثانیه سرعت خود را به 37 مایل یا 60 کیلومتر در ساعت می‌رساند. این رقم برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر ظاهرا برابر با 7.8 ثانیه است.

وولینگ شینگچن

وولینگ شینگچن مصرف سوخت بسیار پایینی دارد، البته فعلا روی کاغذ. طبق ادعای سازنده این کراس‌اوور در هر صد کیلومتر جاده‌ای 4.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ در صد کیلومتر ترکیبی هم مصرف سوخت آن 5.7 لیتر است. طبق ادعای چینی‌ها با یک باک پر این خودرو می‌تواند تا 1000 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

طراحی ساده ولی جذاب

از نظر طراحی ظاهری، شینگچن چهره ساده اما جذابی دارد. این کراس‌اوور اقتصادی بر مبنای زبان طراحی «بال متحرک» خلق شده است. در نمای روبرو جلوپنجره مشکی‌رنگ عمودی کاملا جلب توجه می‌کند. در طرفین جلوپنجره چراغ‌های باریک و مستطیلی شکل قرار دارند. شینگچن از چراغ‌های مه‌شکن نیز روی سپر بهره می‌برد. ورودی‌های هوای نسبتا بزرگ و سینی محافظ نقره‌ای از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر در نمای روبرو هستند.

وولینگ شینگچن

در نمای عقب چراغ‌های اصلی وولینگ شینگچن همانند بسیاری از مدل‌های جدید، ساختاری سرتاسری دارند. این چراغ‌ها از طریق یک نوار مشکی رنگ به هم متصل هستند.

وولینگ شینگچن

همانند نمای بیرونی، کابین شینگچن نیز ساده اما شکیل و زیباست. سیستم اینفوتینمنت این کراس‌اوور هیبریدی Ling OS نام دارد و به وسیله یک نمایشگر 8 اینچی کنترل و مدیریت می‌شود. جالب اینکه این سیستم از آپدیت‌های از راه دور نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند. وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را نیز یک نمایشگر بزرگ 10.25 اینچی در پشت فرمان بر عهده دارد.

پشتی صندلی‌های ردیف دوم وولینگ شینگچن، تا 14 درجه زاویه می‌گیرد. به همین خاطر سرنشینان این ردیف می‌توانند با خواباندن پشتی، در سفرهای طولانی استراحت کنند. سقف پانورامیک برای این کراس‌اوور به عنوان یک آپشن قابل سفارش است. از این رو خریداران می‌توانند با سفارش آن، فضای لوکس‌تری را فراهم کنند.

وولینگ شینگچن

با 4,954 میلیمتر طول، 1,820 میلیمتر عرض، 1,750 میلیمتر ارتفاع و 2,750 میلیمتر فاصله محوری، وولینگ شینگچن ابعادی مشابه با کیا سورنتو دارد. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، وولینگ شینگچن با پرداخت 99,800 یوان در سرزمین مادری قابل خرید است. این رقم معادل 14,459 دلار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی