ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین برنامه های PDF خوان اندروید
تکنولوژی

جعبه ابزار: معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها برای کار با فایل‌های PDF در اندروید

در جعبه ابزار این هفته به سراغ معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها برای باز کردن و کار با فایل‌های PDF در دستگاه‌های اندرویدی می‌رویم.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

رایج شدن فرمت PDF جهت به اشتراک‌گذاری اسناد و متون در سال‌های اخیر موجب شده است تا ابزارهای خواندن چنین فایل‌هایی اهمیت زیادی پیدا کنند. به همین دلیل در ادامه به سراغ معرفی بهترین برنامه های PDF خوان برای اندروید خواهیم رفت که امکانات مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

بهترین برنامه های PDF خوان برای اندروید

اپلیکیشن‌های مرتبط با PDF معمولا به دو دسته معمولی و حرفه‌ای تقسیم می‌شوند. عناوین دسته اول بیشتر برای مطالعه فایل‌های PDF کاربرد دارند؛ درحالی که گروه دوم امکانات بیشتری مثل ویژگی امضا یا پر کردن فرم‌ها را ارائه می‌کنند. گزینه‌های حرفه‌ای در اغلب موارد برای دانشجویان و کارمندان مفید خواهد بود؛ اگرچه در میان آن‌ها گزینه‌های اختصاصی برای انجام امور خاص نیز به چشم می‌خورد.



۱. ادوبی Acrobat Reader؛ بهترین برنامه PDF خوان اندروید

اپلیکیشن ادوبی آکروبات ریدر (Adobe Acrobat Reader) یکی از بهترین ابزارهای کار با فایل‌های PDF در رایانه‌ها به شمار می‌رود که نسخه مخصوص موبایل آن هم در اختیار کاربران دستگاه‌های مبتنی بر اندروید قرار گرفته است. امکانات متعددی درون این اپ قرار گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان حاشیه نویسی در فایل‌ها، پر کردن فرم‌ها، پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی ابری، امضا کردن اسناد و نوت‌برداری اشاره نمود.

بهترین برنامه های PDF خوان اندروید

خوشبختانه برنامه ادوبی Acrobat Reader در اندروید به صورت کامل از طراحی متریال دیزاین بهره می‌برد که ظاهر چشم‌نوازی به منوهای آن می‌دهد. همچنین پشتیبانی از نسبت تصویر ۱۸ به ۹ موجب شده است که کار با آن در گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار آسان باشد. با پرداخت حق اشتراک اپ هم می‌توان به امکانات Creative Cloud ادوبی مثل فضای ذخیره‌سازی ابری دست پیدا کرد؛ البته در نسخه رایگان امکانات ضروری برای استفاده عادی ارائه می‌شود و نیازی به نسخه پرمیوم نخواهد بود.

دانلود رایگان برنامه ادوبی آکروبات ریدر برای اندروید

Adobe Acrobat Reader: Edit PDF
ابزارهای کاربردی

Adobe Acrobat Reader: Edit PDF

سازنده: Adobe قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: ابزارهای کاربردی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۷۴ مگابایت زبان: انگلیسی

۲. برنامه Xodo PDF Reader

اپلیکیشن Xodo PDF Reader یکی از بهترین برنامه های PDF خوان برای اندروید محسوب می‌شود که امکانات متعدد و پیشرفته‌ای را به شکل رایگان در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. کاربران می‌توانند از طریق این اپ در کنار خواندن اسناد و کتاب‌ها، اقدام به ساخت فایل‌های PDF با دوربین موبایل خود یا عکس‌های آماده و اسناد آفیس نیز کنند. پر کردن، ذخیره‌سازی و ارسال فرم‌ها هم به آسانی در داخل آن قابل انجام است. نباید از امکان حاشیه نویسی و هایلایت کردن متن هم غافل شویم.

بهترین برنامه های PDF خوان اندروید

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب برنامه Xodo PDF Reader، امکان دسترسی اشتراکی به فایل‌های PDF است که نیازی به ثبت نام و پرداخت حق اشتراک هم ندارد. پشتیبانی مناسب از پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری مثل دراپ باکس، گوگل درایو و وان درایو از دیگر نقاط قوت این اپ به نظر می‌رسد. همگام‌سازی خودکار فایل‌های ابری با منبع نیز انجام می‌گیرد و می‌تواند خیال کاربران را بابت ذخیره شدن آخرین تغییرات صورت گرفته، راحت کند.

دانلود رایگان برنامه Xodo PDF Reader برای اندروید

Xodo PDF Reader & Editor
ابزارهای کاربردی

Xodo PDF Reader & Editor

سازنده: Xodo Technologies Inc. قیمت: رایگان - با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: ابزارهای کاربردی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۰ مگابایت زبان: انگلیسی

۳. برنامه Foxit PDF Editor

اپلیکیشن Foxit PDF Editor یکی از عناوین مطرح و قدیمی برای ویرایش فایل‌های پی‌دی‌اف در رایانه‌ها است که نسخه اندروید آن هم توانسته محبوبیت زیادی میان کاربران بدست آورد. از میان ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان به بارگذاری سریع فایل‌ها، کنترل آسان جهت نمایش و میزان روشنایی صفحه و تغییر آسان رنگ پس‌زمینه اشاره کرد. ابزارهای ساده حاشیه نویسی و یادداشت‌برداری هم در کنار قلم برای وارد کردن دست نوشته وجود دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت ConnectedPDF اقدام به اشتراک‌گذاری آخرین تغییرات صورت گرفته در اسناد و متون با دیگر افراد نیز کنند.

بهترین برنامه های PDF خوان اندروید

کار با فرم‌های PDF یکی از مهم‌ترین مزایای برنامه Foxit است که امکان پر کردن و ذخیره‌سازی آن‌ها را همراه با پشتیبانی از پروتکل‌های HTTP، ایمیل و FTP فراهم می‌سازد. اگرچه امکانات پایه و استاندارد این اپ به صورت رایگان ارائه شده است؛ اما موارد پیشرفته‌تر از جمله تبدیل فایل‌های PDF،‌ ادغام اسناد، رمزگذاری روی فایل‌ها و استفاده از مجوزهای دیجیتال تنها در اختیار کاربران نسخه پرمیوم قرار می‌گیرند.

دانلود رایگان برنامه Foxit PDF Editor برای اندروید

Foxit PDF Editor
ابزارهای کاربردی

Foxit PDF Editor

سازنده: Foxit Software Inc. قیمت: رایگان دسته بندی: ابزارهای کاربردی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۷۰ مگابایت زبان: انگلیسی

۴. برنامه All PDF

اپلیکیشن All PDF یکی دیگر از بهترین برنامه های PDF خوان برای اندروید است که امکانات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود؛ اما در عوض دارای تبلیغات درون برنامه‌ای است که احتمال دارد برای برخی از افراد آزاردهنده به نظر برسد. قابلیت‌های متنوعی مثل ادغام فایل‌ها با هم یا تکه تکه کردن اسناد در آن به چشم می‌خورد که گزینه‌های مناسبی برای یک اپ رایگان به شمار می‌روند.

بهترین برنامه های PDF خوان اندروید

تبدیل فایل‌های PDF به عکس و کاهش حجم فایل‌ها از دیگر ویژگی‌های برنامه All PDF است. همچنین می‌توان قسمتی از متن را به صورت مجزا از فایل استخراج کرد. امکان نشان‌دار کردن اسناد جهت دسترسی آسان‌تر به آن‌ها هم از جمله امکانات مرتبط با مدیریت فایل‌ها است که می‌تواند کاربردی و مفید واقع شود.

دانلود رایگان برنامه All PDF برای اندروید

All PDF-PDF Reader, PDF Viewer
ابزارهای کاربردی

All PDF-PDF Reader, PDF Viewer

سازنده: Robert Londo قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: ابزارهای کاربردی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۰ مگابایت زبان: انگلیسی

۵. برنامه WPS Office

اپلیکیشن WPS Office یکی از محبوب‌ترین ابزارهای آفیس در سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود که دارای قابلیت داخلی برای کار با فایل‌های PDF هم هست. کاربران می‌توانند به آسانی اقدام به باز کردن فایل‌ها از روی حافظه داخلی دستگاه خود نمایند، آن‌ها را متناسب با صفحه نمایش دستگاه کراپ کنند و در نهایت روی فضای ذخیره‌سازی ابری قرار دهند. ویژگی مطالعه در شب هم می‌تواند آزار چشم‌ها را کاهش دهد.

بهترین برنامه های PDF خوان اندروید

برنامه WPS Office ویژگی اسکن اسناد و تبدیل آن‌ها به فرمت PDF را هم دارا است. همچنین می‌توان انواع فایل‌های آفیس مثل ورد، اکسل و پاورپوینت را هم در داخل آن به پی‌دی‌اف تبدیل نمود. برخی دیگر از قابلیت‌ها مثل امضا کردن فرم‌ها، ادغام چند فایل با هم و... تنها در نسخه پرمیوم اپ قرار دارند. پیش از نصب به این نکته دقت داشته باشید که نسخه رایگان دارای تبلیغات درون برنامه‌ای نیز هست.

دانلود رایگان برنامه WPS Office برای اندروید

WPS Office - PDF, Word, Excel, PPT
ابزارهای کاربردی

WPS Office - PDF, Word, Excel, PPT

سازنده: WPS SOFTWARE PTE. LTD. قیمت: رایگان - با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: ابزارهای کاربردی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۹۹ مگابایت زبان: انگلیسی

۶. برنامه گوگل PDF Viewer

اپلیکیشن PDF Viewer محصولی از شرکت گوگل است که به دلیل سادگی و کارآمدی در میان بهترین برنامه های PDF خوان برای اندروید قرار می‌گیرد. البته گوگل مدتی است که پشتیبانی از این اپ را متوقف کرده و دیگر نمی‌توان از طریق گوگل پلی به آسان دسترسی داشت. خوشبختانه علاقه‌مندان هنوز می‌توانند با دانلود فایل APK از منابع دیگر، اقدام به نصب آن روی دستگاه خود نمایند.

بهترین برنامه های PDF خوان اندروید

برنامه PDF Viewer گوگل در کنار باز کردن فایل‌های پی‌دی‌اف، دارای قابلیت جستجوی داخلی است که می‌توان به کمک آن یک کلمه یا عبارت مورد نظر را در متن پیدا کرد. انتخاب قسمت خاصی از متن و زوم هم از دیگر ویژگی‌های ساده آن هستند که خواندن فایل‌ها را آسان‌تر می‌کنند. کاربران می‌توانند از تعامل این اپ با گوگل درایو نیز برای دسترسی به فایل‌های خود استفاده نمایند. در نهایت توجه داشته باشید که پس از نصب، آیکن آن در میان لیست اپ‌ها نمایش داده نمی‌شود و تنها هنگام باز کردن اسناد گزینه‌ای برای استفاده از آن مشاهده خواهید کرد.

دانلود رایگان برنامه گوگل PDF Viewer برای اندروید

Google PDF Viewer
ابزارهای کاربردی

Google PDF Viewer

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی: ابزارهای کاربردی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۷ مگابایت زبان: انگلیسی

۷. برنامه PDF Reader Classic

اپلیکیشن PDF Reader Classic عنوانی کمتر شناخته شده در میان بهترین برنامه های PDF خوان برای اندروید است که اغلب قابلیت‌ها و امکانات مورد نیاز برای کار با چنین فایل‌هایی را در اختیار کاربران می‌گذارد. هنگام باز کردن فایل‌ها با سه گزینه برای نحوه نمایش مواجه خواهید شد که یکی از آن‌ها مختص به مطالعه کتاب‌های الکترونیک است و از فرمت‌های مختلفی مثل EPUB و MOBI در کنار DjVu و RTF پشتیبانی به عمل می‌آورد.

بهترین برنامه های PDF خوان اندروید

برنامه PDF Reader Classic برای مشاهده ارائه‌های پاورپوینت، نت‌های موسیقی و کمیک‌ها هم کاربرد دارد. پشتیبانی از چندین تب به صورت همزمان یکی دیگر از ویژگی‌های خوب آن است که جابه‌جایی میان فایل‌های مختلف را آسان‌تر می‌کند. تبدیل متن به صدا، حالت تاریک، گزینش فایل‌ها و بوک‌مارک کردن آن‌ها از دیگر امکانات مهم اپ به شمار می‌روند. تمامی موارد گفته شده در نسخه رایگان قرار دارند؛ اما برای حذف تبلیغات داخلی باید به سراغ نسخه پرمیوم بروید.

دانلود رایگان برنامه PDF Reader Classic برای اندروید

PDF Reader all books and PDF
ابزارهای کاربردی

PDF Reader all books and PDF

سازنده: Librera قیمت: رایگان - با تبلیغات درون برنامه‌ای دسته بندی: ابزارهای کاربردی
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۹ مگابایت زبان: انگلیسی

سوالات متداول درباره بهترین برنامه های PDF خوان برای اندروید

بهترین برنامه های PDF خوان برای اندروید چیست؟

اپلیکیشن ادوبی آکروبات ریدر بهترین برنامه PDF خوان برای اندروید محسوب می‌شود که امکانات پیشرفته و پایداری مناسبی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

بهترین برنامه PDF خوان اندروید برای ویرایش فایل‌ها کدام است؟

اپلیکیشن Foxit PDF Reader در کنار قابلیت نمایش فایل‌های پی‌دی‌اف، امکانات متنوعی در زمینه ویرایش آن‌ها ارائه می‌کند.

بهترین برنامه PDF خوان اندروید برای مطالعه کتاب الکترونیک چیست؟

اپلیکیشن PDF Reader Classic در اندروید، گزینه مناسبی برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک است که از فرمت‌های متنوعی پشتیبانی به عمل می‌آورد.

بهترین برنامه PDF خوان اندروید همه‌کاره کدام است؟

اپلیکیشن Xodo PDF Reader از امکانات پیشرفته‌ای بهره می‌برد که آن را به گزینه مناسبی برای استفاده عادی و حرفه‌ای جهت کار با فایل‌های پی‌دی‌اف تبدیل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad sarter
    mohammad sarter | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سلام
    دنبال یه نسخه ای از پی دی اف خوان میگردم که جا به جایی بین صفحات آسون باشه مثلا راحت از صفحه ۲۰۰ برم ۶۰۰ بعدش خیلی سریع دوباره برگردم همونجا،کسی سراغ داره؟

مطالب پیشنهادی